[ad_1]

هدایت الله میرمرادزهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سالهای اخیر تعداد زیادی از صیادان توسط دزدان دریایی ربوده شده اند.
وی افزود: از سال ۱۳۹۴ تعداد ۲۰ صیاد منطقه بلوچستان در بند دزدان سومالی بودند که هم اینک چهار نفر آزاد و به تهران رسیده اند.
وی ادامه داد: ۱۶ صیاد دیگر هم اکنون در اختیار سفارت ایران در نایروبی هستند که در روزهای آینده بوسیله یک فروند لنج به میهن باز خواهند گشت.
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۹۳۰ فروند لنج و هزار و ۴۰۰ فروند قایق صید و صیادی با حدود ۲۴ هزار نفر صیاد دائمی و فصلی در قالب ۳۴ تعاونی صیادی در حوزه اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.
وی گفت: صیادان منطقه بلوچستان برای انجام صید به آب های فراساحلی می روند که برخی مواقع گرفتار دزدان دریایی سومالی می شوند.
میرمرادزهی از همکاری و پیگیری های مستمر وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان شیلات ایران، وزیر خارجه، استانداری، دستگاههای امنیتی و قضایی، نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی و مردم محلی برای آزادی صیادان کنارک و چابهار قدردانی کرد.
نماینده مردم چابهار، کنارک، قصرقند و نیکشهر نیز از تلاش مسئولان کشوری برای آزادی صیادان قدردانی کرد و گفت: خانواده صیادان در بدترین شرایط روزگار را سپری کرده اند که نیاز است از سوی دولت کمک شود.
عبدالغفور ایران نژاد خواستار کمک بلاعوض و جبران خسارت به صاحبان لنج و صیادان از سوی دولت شد.
به گزارش شورا نیوز به نقل ازایرنا، سیستان وبلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای ۲ اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال است.
چابهار و کنارک به عنوان تنها بنادر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده اند.
۳۰۴۳**۳۲۱۳**۶۰۸۱

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع

این خبر توسط موتور جستجوی شورا نیوز دریافت شده و مسئولیت آن به عهده منبع می باشد