[ad_1]

به گزارش خبرنگاران ایرنا ، شماری از ائمه جمعه اهل سنت و شیعه خراسان شمالی ، گنبد کاووس ، کرمانشاه ، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی با بیان اینکه روز جهانی قدس، نماد وحدت و همدلی مردم جهان با ملت ستمدیده و مظلوم فلسطین است، گفتند: در این روز با حضور گسترده و وحدت آفرین خود ندای آزادی فلسطین را سر خواهیم داد.
ائمه جمعه گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شرایط امسال منطقه ای از جمله اقدام آمریکا در انتقال سفارت به بیت المقدس و نیز اقدامات رژیم غاصب اسرائیل در به شهادت رساندن جمعی از مسلمانان فلسطین، گفتند: این حوادث اهمیت حضور گسترده تر مردم را در راهپیمایی روز قدس امسال مضاعف کرده است.
امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس معتقد است که امسال مردم آگاه و فهیم ایران اسلامی در راهپیمایی روز قدس که یادگار ارزشمند امام راحل در حمایت از انتفاضه ملت فلسطین و محکوم کردن جنایات رژیم غاصب اسرائیل می باشد، حضوری پرشور خواهند داشت.
آخوند عبدالباسط نوریزاد با دعوت از عموم مردم شیعه و اهل سنت منطقه گنبدکاووس برای شرکت در راهپیمایی روز قدس گفت: مساله فلسطین، مساله کل امت اسلامی است زیرا آزادی سرزمین های اشغالی بویژه قدس شریف به عنوان قبله اول مسلمانان امری ضروری است.
وی با اشاره به اقدام مشترک آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل در انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس افزود: این اقدام سبب جریحه دار شدن عقاید و احساسات مسلمانان شد و امروز چشم آمریکا و اسرائیل و کشورهای حامی آنان به ملت ایران است تا میزان حضور آنان را در راهپیمایی روز قدس مشاهده نمایند.
آخوند نوریزاد ابراز امیدواری کرد تا در روز قدس اقشار مختلف مردم ایران اسلامی و نیز مردم شیعه و اهل سنت استان گلستان و منطقه گنبدکاووس باحضور پرشور خود، پاسخ محکمی به اقدامات آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل بدهند.
وی تصریح کرد: امت اسلامی باید با وحدت و اتحاد بیشتر از قبل، از قبله اول مسلمانان که مورد احترام همه فرق اسلامی است و نیز آرمان ملت فلسطین در برابر زورگویی های آمریکا و جنایات رژیم غاصب اسرائیل دفاع نماید.
امام جمعه اهل سنت نگین شهر از توابع شهرستان آزادشهر درشرق استان گلستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: امروز جامعه جهانی بویژه امت اسلامی می دانند که ملت مظلوم فلسطین بیش از هر زمانی در رنج و درد ناشی از جنایات رژیم غاصب صهیونیسی به سر می برد.
آخوند ابوبکر خوجملی افزود: چندی بیش رژیم غاصب صهیونیستی در جریان انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس که با اعتراض مردم مظلوم فلسطین همراه بود، دهها نفر از مردم این سرزمین را به شهادت رساند و چند صد نفر دیگر را نیز رخمی کرد.
وی اضافه کرد: شرایط امروز فلسطین و درد و رنج مردم آن، مشارکت پرشورتر، متحد و در صفوف به هم فشرده امت اسلامی بویژه ملت ایران و اقوام و مذاهب مختلف ساکن در آن در راهپیمایی روز قدس امسال را ضروری کرده است.
آخوند خوجملی، حضور پرشور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی روز قدس امسال را بهترین فرصت برای اعلام حمایت از انتفاضه مردم فلسطین و نیز محکومیت اقدامات و جنایات آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل علیه مردم بی دفاع این سرزمین اسلامی دانست و گفت: ملت ایران در راستای منویات بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب، همچنان پشتیبان ملت مظلوم فلسطین است.
وی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم ایران اسلامی و منطقه گنبدکاووس در ماه مبارک رمضان از درگاه ایزد منان، تصریح کرد: کمک به نیازمندان و حمایت از مظلومان از درس های بزرگ ماه مهمانی خداوند است.
مسئول نمایندگی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در شرق گلستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: روز قدس و شرکت در راهپیمایی آن در وهله نخست تکلیف دینی است زیرا یک مسلمان براساس آموزه های دینی نبایستی نسبت به مسائل و مشکلات دیگر مسلمانان بی تفاوت باشد.
حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین ربانی افزود: بر اساس این تکلیف دینی، هر فرد مسلمان باید داوطلبانه و خودجوش در راهپیمایی روز قدس که دفاع از ملت مظلوم فلسطین و مهمتر از آن دفاع از بیت المقدس به عنوان قبله اول مسلمانان است، شرکت نماید.
وی، راهپیمایی روز قدس را نماد بیداری اسلامی دانست و اضافه کرد: حضور اقشار مختلف مردم شیعه و سنی جهان اسلام در راهپیمایی روز قدس، حاوی یک پیام مهم برای دشمنان اسلام که سودای نابودی اسلام را در سر دارند، است تا بفهمند که امت اسلام بیدار است و اجازه تحقق اهداف شوم شان را نمی دهد.
حجت الاسلام ربانی همچنین روز قدس را روز سرنوشت کل امت اسلام دانست و گفت: امت اسلامی بایستی با وحدت و اتحاد خود در راهپیمایی این روز که به منزله نوعی جهاد علیه دشمن است، شرکت نموده و نقشه های دشمنان را خنثی نماید.
وی با دعوت از عموم مردم شیعه و سنی منطقه گنبدکاووس برای حضور در راهپیمایی روز قدس، تصریح کرد: امت اسلامی بداند که هرچه از عمر انقلاب اسلامی می گذرد بر بیداری اسلامی افزوده می شود و بر این اساس نیز دشمنان نقشه کشیده و علیه امت اسلامی توطئه می کند.
مسئول نمایندگی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در شرق گلستان ادامه داد: با حضور پرشور امت اسلامی در راهپیمایی روز قدس، دشمنان مجبور به عقب نشینی می شوند.
امام جمعه گنبدکاووس نیز در گفت و گو با ایرنا، به حوادث منطقه ای و شرایط حساس آن به واسطه خوی جهانخواری و معامله بزرگ قرن، رییس جمهوری آمریکا و همچنین بحث انتقال سفارتخانه این کشور به بیت المقدس اشاره کرد و اظهار داشت: ترامپ با این اقدامات خود می خواهد روابط برخی کشورهای عربی منطقه را با اسرائیل نزدیک کرده و به این رژیم مجعول رسمیت بدهد.
حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی افزود: این قبیل اقدامات درکنار معرفی گروه های مقاومت به عنوان تروریست، اگرچه ره به جایی نخواهد بود اما حساسیت حضور امت اسلام را در راهپیمایی روز قدس دو چندان کرده است.
وی با تاکید برضرورت حضور پرشور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی روز قدس، اضافه کرد: امت اسلام باید با حضور پرشورتر از گذشته، در راهپیمایی فردا به دشمنان ثابت کند که قدس تنها و غریب نیست و مساله اول امت اسلامی و حتی مستضعفین و آزادیخواهان جهان است.
حجت الاسلام ترابی بابیان اینکه قدس لقمه گلوگیری برای دشمنان اسلام است و آنان را خفه می کند، گفت: نشانه های ضعف و فروپاشی رژیم غاصب اسرائیل با برگزاری جلسات دولتی در زیرزمین، ایجاد سقف آهنین و فرو رفتن در لاک دفاعی درحال آشکار شدن است و مردم منطقه خاورمیانه نیز خود را برای زندگی بدون اسرائیل آماده می کند.
وی از مردم شیعه و سنی و اقوام مختلف ساکن در گنبدکاووس درخواست کرد با وحدت و انسجام همیشگی و البته پرشورتر از سال های قبل در راهپیمایی روز قدس شرکت نمایند.
**شیعه و سنی روز قدس در یک صف به میدان می آیند
شماری از روحانیان اهل سنت و شیعه خراسان شمالی نیز روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با قدردانی از مقام معظم رهبری به خاطر حمایت از ملت مظلوم فلسطین گفتند: روز قدس بیانگر اعتقاد و پایبندی به اندیشه وحدت و انسجام اسلامی در مقابل زورگویان جهانی است
آنها اظهار داشتند: شرکت در راهپیمایی روز قدس همبستگی، وحدت و انسجام مسلمانان را در حمایت از آرمان های فلسطین اشغالی به جهانیان نشان می دهد.
امام جمعه و مدیر حوزه علمیه الاظهر باغلق راز و جرگلان با محکوم کردن جنایات اسرائیل غاصب در کشتار بی رحمانه مسلمانان فلسطین افزود: استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی بخصوص آمریکای جنایتکار و نوکرانش باید بدانند، ما اهل قبله هستیم و هیچ گونه اختلاف بین شیعه و سنی نداریم و دوشادوش برادران شیعی خود برای آزادی قدس شریف می کوشیم.
حاج غفورآخوند یزدانی تصریح کرد: مسجد الاقصی خط قرمز مسلمانان است و هیچ زمانی مردم مسلمان از ارزش های بزرگ خود مثل مسجدالاقصی نخواهند گذشت و شرکت در راهپیمایی روز قدس قوت قلبی برای مردم فلسطین است تا بتوانند با روحیه جهادی همچنان با اسرائیل مقابله و جنگ کنند و پیروز شوند.
امام جمعه باغلق شهرستان راز و جرگلان گفت: روز قدس تنها برای مردم ایران نیست بلکه ملت های مسلمان باید با همبستگی و اتحاد در راستای هدف والای خود یعنی نابودی استکبار گام بردارند و تمام سختی های این راه را نیز باید تحمل کنند.
وی با اشاره به اینکه بنا بر فرمایشات امام راحل هر مسلمان یک سطل آب بر روی اسرائیل بریزد، این رژیم غاصب نابود خواهد شد، اظهار داشت: ما از رهبری که با جان و دل از ملت ستمدیده فلسطین حمایت همه جانبه می کنند، کمال تشکر را داریم و امروز تنها فریادرس مسلمانان در برابر ظالمان و کافران، رهبر عزیزمان، حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) است.
امام جمعه و مدیر حوزه علمیه القریشی روستای حصارچه از توابع شهرستان رازو جرگلان نیز با دعوت از آحاد مردم برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت: به شهادت رساندن مسلمانان ستمدیده فلسطین یکی از نشانه هایی به پایان رسیدن دولت آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی است.
حاج آنا آخوند پروانه تصریح کرد: بی تردید راه مقاومت و ایستادگی همچون گذشته در ملت مظلوم فلسطین ادامه خواهد داشت و این اقدام تجاوزکارانه اسرائیل به هویت قدس و ارزش های مسلمانان و جهان اسلام با محکومیت اینگونه اقدامات نخواهد توانست واقعیت های تاریخی و حقوق مردم مظلوم فلسطین را خدشه دار کند.
امام جمعه حصارچه خراسان شمالی افزود: جامعه اهل سنت خراسان شمالی نیز همچون سال های گذشته، در کنار آحاد ملت شریف ایران اسلامی ضمن بیعت با آرمان های مقدس شهدا، امام شهیدان(ره) و تبعیت از مقام معظم رهبری، در راهپیمایی عظیم روز جهانی قدس حضوری چشمگیر خواهند داشت.
امام جمعه و مدیر حوزه علمیه ربانیه تازه یاب شهرستان مانه و سملقان اظهارداشت: روز جهانی قدس روز بیداری، انسجام و آگاهی بخشی مسلمین جهان در مقابله با توطئه ها و تفرقه افکنی های دشمنان دین اسلام و بخصوص صهیونیسم جهانی است.
حاج عبدالله آخوند خوش نظر به نامگذاری روز قدس از سوی امام خمینی اشاره کرد و تصریح کرد: امام خمینی(ره) آخرین جمعه از ماه رمضان را به خاطر اینکه مسئله قدس و اقدامات جنایت‌کارانه اشغالگران فلسطین به دست فراموشی سپرده نشود به نام روز قدس نامگذاری کردند.
وی افزود: در این روز بزرگ، تمام مسلمانان جهان نسبت به آزادی نخستین قبله گاه مسلمین احساس مسئولیت و دین کرده و احساسات پاک خود را نسبت به رهایی قدس شریف ابراز می دارند.
امام جمعه تازه یاب اضافه کرد: یکی از اهداف مهم غربی ها بخصوص آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب ایجاد تفرقه و درگیری بین مسلمانان جهان است، لذا باید برای نابودی دشمنان اسلام و از بین بردن اهداف شیطانی این ظالمان باید حضور منسجم وبا شکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس داشته باشیم.
آخوند خوش نظر با دعوت از ملت ایران بخصوص جامعه اهل سنت خراسان شمالی برای شرکت در راهپیمایی روز قدس، گفت: ما از اهل سنت خراسان شمالی خواستاریم، درراهپیمایی روز قدس امسال نیز همچون سال های گذشته حضوری دشمن شکن و منسجم داشته باشند که چرا امام راحل زحمات فراوانی را برای مسلمانان و مظلومان جهان اسلام کشیدند و امروز وظیفه شرعی و قانونی ما ایجاب می کند که برای قدردانی از این زحمات، حضوری دشمن شکن در راهپیمایی روزقدس داشته باشیم.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: روز قدس یادگاری ارزشمند و ماندگار از بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) است که امروز مقام معظم رهبری (مدظله العالی) خلف صالح آن عزیز سفرکرده، مردم جهان را با استفاده از ظرفیت عظیم و پایان ناپذیر مسلمانان به هم صدایی با ملت فلسطین برای دستیابی به حق مشروع شان فرا خوانده است.
حجت الاسلام محمدعلی سالاری اظهار داشت: حمایت از قدس، لبنان، عراق و سوریه دفاع از امنیت ملی کشور است و به همین دلیل باید در روز جهانی قدس حضور گسترده در راهپیمایی داشته باشیم.
وی گفت: حمایت از قدس در حقیقت دور کردن خط نبرد از کشور است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: وقتی اسرائیل غاصب به طور علنی عنوان می کند که هدفش ایستادگی در برابر نظام جمهوری اسلامی و ساقط کردن آن است، بنابراین حمایت از قدس ضروری است.
وی اظهارداشت: اگر نظام جمهوری اسلامی در عراق و سوریه ورود پیدا نمی کرد و داعش در این کشورها زمین گیر نمی شد، امروز این اراذل و اوباش خط مقدم نبرد را به مرزهای جمهوری اسلامی می آوردند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تاکید بر حمایت از مردم فلسطین در روز جهانی قدس و اهمیت جان انسان ها گفت: وظیفه اسلامی و دینی ما دفاع از مردم ستمدیده جهان بویژه مسلمانان است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز گفت: بنا به فرموده امام علی(ع) همواره باید یار مظلوم و خصم ظالم باشیم بنا براین در هر کجای عالم زمانی که ظالمی به مظلوم ستم روا می دارد و ما توانایی یاری رساندن به مظلوم را داریم، موظف هستیم که آنها را نجات دهیم.
حجت الاسلام علی خادمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه صهیونست ها یک تفکر تحقیر آمیز و نژاد پرستانه و بی رحمانه به مردم فلسطین دارند اظهارداشت: قریب ۷۰ سال است که نظام سلطه بر آنها ظلم روا کرده و در این مدت با شیوه های مختلف مانند آتش زدن، آواره کردن و تخریب کردن بر آنها ستم کردند.
وی با بیان اینکه فلسطین نخستین قبله گاه مسلمانان است گفت: ما به عنوان مسلمان موظف به حمایت و پشتیبانی از این افراد مظلوم و ستمدیده هستیم.
حجت الاسلام خادمی افزود: تمام مردم شریف خراسان شمالی و همه مردمی که دل در گروه مکتب امام علی(ع) دارند، این مردم مظلوم را در روز قدس با تمام قوا حمایت و همراهی کنند.
وی ادامه داد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس ناامیدی و یاس هرچه بیشتر دشمنان از جمله رژیم غاصب صهیونیستی را در پی خواهد داشت.
حجت الاسلام خادمی گفت: شرکت مسلمانان جهان در این راهپیمایی به عنوان اعلام حمایت از مقاومت اسلامی و پشتیبانی از ایستادگی مردم مظلوم فلسطین در مقابل رژیم غاصب اسرائیل است.
وی اظهارداشت: با توجه به حوادث منطقه ای و جهانی، حضور منسجم و پرشکوه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس لرزه بر پیکر استکبار جهانی خواهد انداخت.
وی افزود: در این سال ها که استکبار جهانی برای به چالش کشیدن شیعه و سنی، در منطقه جنگ های نیابتی به راه انداخته، لازم است امت اسلام با اتحاد و همدلی علیه دشمنان قسم خورده اسلام بپاخیزند و نفرت و انزجار خود را از جنایت های صورت گرفته در کشورهای اسلامی از جمله فلسطین، یمن، عراق، سوریه اعلام نمایند که این تنها راه نجات جهان اسلام است .
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی نیز در این باره گفت: اهمیت روز قدس از حضور مردم جهان در راهپیمایی مشاهده می شود.
حجت الاسلام محمد جواد رئوف سید نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در کشورهای آمریکا و اروپا نیز در روز جهانی قدس بسیاری از مردم علیه صهیونیست غاصب راهپیمایی کرده و از مردم ستمدیده فلسطین دفاع می کنند.
وی ادامه داد: هدف نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس، دفاع از مظلومان در مقابل ظالمان است.
حجت الاسلام رئوف سیدنژاد با بیان اینکه با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی، همه ساله مردم کشور و این استان با تمام شور در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند اظهارامیدواری کرد که در سال جاری نیز مردم با حضور باشکوه خود در راهپیمایی از مردم مظلوم فلسطین دفاع و حمایت کنند.
وی گفت: برخی از افراد نادان عنوان می کنند که مردم فلسطین اهل سنت و ما شیعه هستیم، اما همه انسان و مسلمان و در قبال انسانیت خود مسئول هستیم، روز قدس و دفاع از مردم مظلوم فلسطین نشانه اتحاد میان مسلمانان است.
حجت الاسلام رئوف سیدنژاد اضافه کرد: امیداست که با پیروزی مردم فلسطین و غلبه بر رژیم اسرائیل بتوانیم به زودی در مسجد الاقصی نماز جماعت اقامه کنیم.
وی حضور گسترده مردم در روز قدس را لبیک به فرمان تاریخی امام راحل (ره) و تجدید میثاق با مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: حضور در راهپیمایی روز قدس به معنای محکوم کردن جنایت های اسراییل غاصب و حامیان این رژیم جعلی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: روز جهانی قدس، سبب بیداری و وحدت جهان اسلام و افشای نقشه های پیدا و پنهان غرب و هم پیمانان مدعی اسلام آنان شد و با وحدت و همبستگی مسلمانان زمینه نابودی رژیم اشغالگر قدس این غده سرطانی، فراهم می شود.
**روز قدس روز اتحاد و همبستگی مسلمانان است
جمعی از ائمه جمعه اهل تسنن استان کرمانشاه نیز روز قدس را نماد اتحاد و همبستگی مسلمانان دانستند و بر حضور گسترده و پرشور تمامی اقشار مردم در راهپیمایی این روز تاکید کردند.
این افراد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کردند که حضور در راهپیمایی روز قدس یک وظیفه همگانی است.
آنان اتحاد و همبستگی بین مسلمانان را واجب دینی دانستند و حمایت از برادران دینی فلسطینی را یکی از راه های ایجاد اقتدار در جامعه اسلامی برشمردند.
امام جمعه اهل تسنن کرمانشاه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: روزهای روزه داری، مراقبت از گفتار و رفتار، شب های نماز و عبادت و اذکار سحری، مومنان روزه دار را در مرتبه والای انسانی و عبودیت آفریدگاری قرار می دهد که اجر آن نزد خداوند تضمین شده است.
ماموستا ملا محمد محمدی افزود: مسلمانان علاوه بر خیرات و مبرات ماه رمضان در جمعه پایانی این ماه شریف به منظور همدردی با مسلمانان تحت ستم غاصبان نژادپرست صهیونیست، خود را به صفوف راهپیمایی کنندگان روز جهانی قدس می رسانند، تا بیداری آزادگان و آزادی اولین قبله مومنان را فریاد بزنند.
وی تاکید کرد: مردم متدین اهل سنت استان کرمانشاه نیز در این روز بزرگ، دوشادوش سایر روزه داران یک صدا ندای وحدت را سر می دهند چرا که این کلمه کلید پیروزی و رمز سرافرازی است.
امام جمعه جوانرود نیز بر لزوم حضور تمامی مسلمانان در راهپیمایی روز جهانی قدس تاکید کرد و گفت: مسلمان از نظر دینی برادر یکدیگر هستند و باید در کنار هم باشند.
ماموستا ملا احمد فخری با تاکید بر ادامه راه امام راحل اظهارداشت: مسلمانان ایران اسلامی همچون سال های گذشته در روز جهانی قدس متحد به میدان خواهند آمد و یکصدا انزجار خود را از رژیم اشغالگر قدس اعلام خواهند کرد.
وی با تاکید بر اینکه باید اتحاد مردم مسلمان جهان را در این روز به جهانیان نشان داد، گفت: مردم اهل تسنن منطقه اورامانات نیز امسال همچون سایر نقاط ایران به میدان خواهند آمد تا با برادران خود در فلسطین هم پیمان شوند.
امام جمعه پاوه هم شرکت گسترده اقشار مختلف مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس را زکات امنیت موجود در کشور دانست و گفت: قدس متعلق به همه مسلمانان است و شرکت در راهپیمایی این روز برای ما یک وظیفه ملی و تکلیف شرعی است.
ماموستا ملا قادر قادری افزود: راهپیمایی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال، یادگار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) است که در ایران و بیشتر کشورهای جهان این روز با حضور مردم در خیابان ها و تجمع در اماکن مختلف در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و تنفر و انزجار از رژیم صهیونیستی برگزار می شود.
وی از تمام اقشار جامعه و مردم روزه دار منطقه پاوه و اورامانات و استان کرمانشاه برای حضور پرشور و گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد.
امام جمعه پاوه اظهار داشت: انتظار داریم مردم همیشه در صحنه این شهرستان در روز جمعه با حضور گسترده خود بار دیگر نشان دهند که قدس مال ما و متعلق به مسلمانان است و ملت ایران هیچ گاه دست از حمایت از قدس بر نخواهد داشت اگر چه فتنه داعش توانسته مقداری فاصله ایجاد کند ولی به امید خدا این فاصله از بین خواهد رفت و ما در حمایت از قدس بیش از گذشته ایستادگی خواهیم کرد.
ماموستا قادری افزود: رمضان در حال تمام شدن است ولی خداپرستی و تبعیت از رسول گرامی اسلام (ص) همچنان ادامه دارد و تمام شدنی نیست و امیدواریم که ما همیشه رمضانی و قدسی باشیم.
امام جمعه روانسر نیز حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس را نماد و تجلی وحدت و همبستگی امت اسلامی دانست و افزود: با توجه به فتنه گری ها و آشوب گری هایی که استکبار جهانی و در راس همه آنها آمریکا و اسراییل در منطقه به راه انداخته اند حضور گسترده و دشمن شکن اقشار مختلف مردم در این راهپیمایی ضروری است.
ماموستا ملا عبدالله عفوری تصریح کرد: قدس قبله اول مسلمین است و یکی از سه حرم مقدس الهی است که در چند دهه گذشته مورد ظلم ظالمان و ستم ستمکاران واقع شده و مردم مظلوم و صاحب حق فلسطین را سرکوب می کنند.
وی اظهار داشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی چون نظام ارزشهاست امام راحل (ره) با حکمت، روشن بینی و دوراندیشی حکیمانه ای که داشتند جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند و روز قدس روز حمایت از مردم مظلوم فلسطین و اظهار تنفر از اسراییل غاصب است.
امام جمعه روانسر روز قدس را یادگار ارزشمند رهبر کبیر انقلاب دانست و اظهار داشت: همه مسلمانان باید با حفظ وحدت و برادری با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، جنایات اسراییل غاصب را محکوم کنند.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان نیز گفت: حضور باشکوه شیعه و سنی در راهپیمایی روز جهانی قدس، تجلی وحدت، اقتدار و عظمت مسلمانان در برابر استکبار جهانی است.
مولوی عبدالصمد کریم زایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن دعوت آحاد مردم برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت: قدس متعلق به مسلمانان است و بزرگداشت این روز جهانی تلاش درجهت دفاع از ارزش ها و آرمان های اسلامی محسوب می شود.
وی ادامه داد: لازم است برای دفاع از حقوق اعتقادی و ارزشی مردم فلسطین در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان به ندای امام راحل(ره) لبیک گفته و در راهپیمایی روز قدس شرکت کنیم.
وی افزود: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس از سوی امام راحل (ره) اقدامی ماندگار در تاریخ بشریت برای دفاع از مردم فلسطین است.
وی تصریح کرد: مسلمانان وظیفه دارند با شرکت در راهپیمایی روز قدس؛ ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی، پشتیبانی و حمایت خود از مردم فلسطین را اعلام کنند.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر گفت: با توجه به انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف ملت ایران دوشادوش مسلمانان جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بار دیگر انسجام ملی خود را به رخ جهانیان خواهند کشاند.
مولوی کریم زایی تاکید کرد: حضور در راهپیمایی روز قدس بیانگر تاکید مجدد امت اسلامی بر مبارزه با ظلم و جور است.
وی ادامه داد: حضور با شکوه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس موجب دلگرمی مردم مظلوم فلسطین برای ادامه مبارزات علیه رژیم اشغالگر قدس است.
علمای اهل سنت آذربایجان غربی نیز همچون بسیاری دیگر از روحانیان شیعه و سنی جهان اسلام، حضور در راهپیمایی روز قدس را وظیفه همگانی و عامل دلگرمی مردم مظلوم فلسطین می دانند و بر حضور تاریخی مردم آزادی خواه از هر قوم و نژادی در راهپیمایی امسال تاکید می کنند.
امام راحل در ۱۳ رمضان سال ۱۳۹۹ هجری قمری برابر با ۱۶ مرداد سال ۱۳۵۸ شمسی در پیامی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامیدند و از آن زمان تاکنون بسیاری از مسلمانان و حتی پیروان سایر ادیان الهی جهان با حضور در راهپیمایی روز قدس، انزجار خود را از رژیم جعلی صهیونیستی و جنایت های آن اعلام می کنند.
امام جمعه اهل سنت نقده معتقد است که حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس وظیفه شرعی و ملی ملت مسلمان ایران است و این مردم در سال جاری باشکوه تر از سال های گذشته فریاد مرگ بر رژیم صهیونیستی سر می دهند.
ماموستا ابراهیم سرخابی افزود: انتقال سفارت آمریکا به فلسطین اهانت به مسلمانان است و ملت ایران در پاسخ به این حرکت با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس، انزجار خود را از رژیم صهیونیستی و آمریکا نشان می دهند.
امام جمعه اهل سنت نقده با تاکید بر اینکه هیچ مسلمان با وجدانی در این روز ساکت نمی نشیند، ادامه داد: حضور تک تک مسلمانان موجب یاس و ناامیدی ظالمان می شود.
امام جمعه اهل سنت نقده با بیان اینکه روز قدس، روز اسلام است و به فرموده امام راحل این روز متعلق به گروه، قوم و نژاد خاصی نیست، ادامه داد: این روز به تمام مظلومان جهان تعلق دارد.
وی افزود: ایستادگی در برابر ظلم و مقابله با استبداد تاکید موکد قرآن بوده و حمایت از مظلوم وظیفه شرعی، اخلاقی، عرفی و انسانی است.
امام جمعه اهل سنت ارومیه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس، رژیم صهیونیستی را وحشت زده می کند و جواب دندان شکنی به زیاده گویی های برخی از سردمداران غرب است.
ملا عبدالقادر بیضاوی افزود: ملت مسلمان ایران و به ویژه آذربایجان غربی با شرکت گسترده در این راهپیمایی، نقشه های شوم اسراییل را خنثی می کنند و امید دوباره ای به ملت مظلوم فلسطین می دهند.
وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی با حمایت و پشتیبانی آمریکا، مردم مظلوم فلسطین را قتل عام می کند و بر مسلمانان جهان واجب است تا با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز قدس، نسبت به جنایت های این رژیم جعلی اعلام انزجار کنند.
ملا بیضاوی با بیان اینکه روز قدس میراث ماندگار امام راحل است، گفت: معمار کبیر انقلاب برای اینکه مساله فلسطین به فراموشی سپرده نشود با نامگذاری این روز باعث شد تا هر ساله مسلمانان جهان در حمایت از فلسطینیان بپا خیزند و یادآوری کنند که سرزمین فلسطین متعلق به جهان اسلام است.
امام جمعه اهل سنت ارومیه نامگذاری روزی بنام روز قدس توسط امام راحل را نشانه آینده نگری ایشان دانست و گفت: سفارش های امام راحل باید به بهترین شکل ممکن به مرحله اجرا گذاشته شود.
امام جمعه بوکان نیز در گفت و گو خبرنگار ایرنا گفت: امسال ملت ایران و به ویژه آذربایجان غربی با حضور تاریخی در راهپیمایی روز قدس، غیرت خود را به نمایش می گذارند تا دنیا بداند که ملت های مسلمان پشتیبان مردم فلسطین و بیت المقدس هستند.
ماموستا عبد الرحمن خلیفه زاده افزود: استکبار جهانی در اتاق های فکر خود نقشه نابودی فلسطین و حاکمیت بر تمام کشورهای اسلامی را ترسیم می کند و به همین دلیل ملت های مسلمان باشکوه تر از همیشه این روز را برگزار می کنند.
امام جمعه پیرانشهر نیز گفت: امسال مسلمانان باید بلندتر از سال های قبل فریاد مرگ بر اسراییل سر دهند و لرزه بر اندام صهیونیست ها بیاندازند.
ماموستا مصطفی محمودی ادامه داد: فلسطین متعلق به جهان اسلام است و برگزاری باشکوه راهپیمایی روز قدس، ناکامی و ناامیدی را بر رژیم صهیونیستی و حامیانش حاکم می کند.
به گزارش ایرنا طی روزهای اخیر بسیاری از مسوولان نظام با تاکید بر اینکه ‘ مسأله قدس مسأله اسلام و انسانیت است’ از اقشار مختلف مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس امسال دعوت کرده اند.
تهرام/۱۴۸۴

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر