استان ها
کد خبر : 5671
پنجشنبه - 17 خرداد 1397 - 04:43

قم در کمک به نیازمندان سرآمد است/ طرح صدقه غیر حضوری

[ad_1] به گزارش خبرنگار مهر، پرویز فتاح شامگاه چهارشنبه در ویژه برنامه طرح اکرام ایتام که در میدان آستانه قم برگزار شد، ضمن تشکر از انفاق‌ها و کمک‌های مردم قم به نیازمندان اظهار داشت: امسال توفیق نصیب بنده شد تا با حضور در استان قم شاهد شور و اشتیاق مردم برای کمک به هم‌نوعان باشم […]

قم در کمک به نیازمندان سرآمد است/ طرح صدقه غیر حضوری

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز فتاح شامگاه چهارشنبه در ویژه برنامه طرح اکرام ایتام که در میدان آستانه قم برگزار شد، ضمن تشکر از انفاق‌ها و کمک‌های مردم قم به نیازمندان اظهار داشت: امسال توفیق نصیب بنده شد تا با حضور در استان قم شاهد شور و اشتیاق مردم برای کمک به هم‌نوعان باشم و از کنار حرم مطهر حضرت معصومه(س) بزرگواری مردم استان قم را به همه مردم کشور اعلام می‌کنم.

وی افزود: در گذشته وصف مردم قم را در خصوص کمک شنیده بودم، البته از مردم قم نیز جز این انتظار نیست، از مردم قم همواره ذهنیت مثبتی وجود دارد و چه قبل و چه بعد از انقلاب در تدین، انقلابی‌گری و بزرگواری سرآمد بوده‌اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: در همه شهرها و استان‌های کشور شاهد این صحنه‌ها هستیم و شور و اشتیاق زیادی برای کمک وجود دارد ولی قم همیشه الگو و سرآمد بوده و در حال حاضر نیز شاهد صحنه و حماسه جدیدی در این زمینه هستیم و ما آمده‌ایم تا سر تواضع در مقابل مردم قم فرود آوریم.

انفاق بیانگر نهایت ایثار مردم است

وی با بیان اینکه انفاق از ویژگی‌های امام علی(ع) است، ادامه داد: انفاق بیانگر نهایت ایثار مردم است و مسئولان باید قدردان ایثار و کمک‌های مردم باشند مردمی که در زمان جنگ تحمیلی نیز فرزندان خود را به جبهه‌های نبرد فرستادند.

فتاح با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص انفاق گفت: صدقه دادن به مؤمنان و سرپرستی و حمایت از یتیمان در رأس همه ثواب‌ها و کارهای خیر قرار دارد بنابراین در کنار همه زیارت‌ها، دعاها، نمازها و … باید به این امور نیز توجه ویژه داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه حضرت علی(ع) مشهور به یتیم‌نوازی و فقیر نوازی بودند، عنوان کرد: در این شب‌ها مردم می‌توانند به صورت مستقیم کمک‌هایی به عنوان صدقه و تکفل یتیم انجام دهند بنابراین افرادی که مایل هستند می‌توانند با حضور در پایگاه‌های امداد برای این کار خیر پیش‌قدم شوند.

زمینه برای صدقه غیر حضوری فراهم شده است

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به بیان توضیحاتی در خصوص طرح صدقه غیر حضوری پرداخت و گفت: آیت‌الله مکارم شیرازی گفتند که اجر و ثواب صدقه غیر حضوری همانند صدقه حضوری است و تفاوتی در میان این دو وجود ندارد به همین دلیل در کمیته امداد امام خمینی(ره) زمینه برای صدقه غیر حضوری فراهم شده است و مردم می‌توانند با ارسال عدد ۱ به شماره ۸۸۷۷ صدقه‌های خود را به صورت غیر حضوری پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه امیدوارم خداوند متعال کارهای نیک و کمک‌های مردم قم را بپذیرد، گفت: دل‌های یتیمان و نیازمندان، حرم خداوند است و بدون تردید با دعای نیازمندان، حاجت آن‌ها برآورده می‌شود.

فتاح در پایان گفت: براساس روایات، گیرنده صدقه، خداوند متعال است بنابراین فردی که صدقه می‌دهد با خداوند متعال معامله می‌کند و خداوند متعال نیز اجر و پاداش آن شخص را بهشت قرار می‌دهد.

[ad_2]

لینک منیع :

به اطلاع میرساند تین خبر توسط موتور جستجوی شورا نیوز دریافت شده و این رسانه در خصوص محتوای آن هیچ مسولیتی ندارد