استان ها
کد خبر : 5882
پنجشنبه - 17 خرداد 1397 - 17:37

ترافیک سنگین در جاده هراز تردد را کند کرد

[ad_1] سرهنگ علیرضا قدمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با توجه به اعمال محدودیت های ترافیکی در جاده های مازندران ، در محور هراز ، حد فاصل لاسم تا امام زاده هاشم و پلیس راه بایجان تا آب اسک ، شاه زید تا سه راهی چلاو در مسیر تهران […]

ترافیک سنگین در جاده هراز تردد را کند کرد

[ad_1]

سرهنگ علیرضا قدمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با توجه به اعمال محدودیت های ترافیکی در جاده های مازندران ، در محور هراز ، حد فاصل لاسم تا امام زاده هاشم و پلیس راه بایجان تا آب اسک ، شاه زید تا سه راهی چلاو در مسیر تهران به آمل و از محدود پارک جنگلی تا سه راهی چلاو در مسیر رفت به سمت تهران ترافیک سنگین است .
وی گفت : محور کندوان هم در محدوده بیلقان تا آدران ، تونل تا پل زنگوله در مسیر کرج به چالوس و محدوده مرزن آباد در هر دو سمت با ترافیک سنگین مواجه است .
سرهنگ قدمی از وجود ترافیک سنگین در بخشی از محور فیروزکوه خبر داد و افزود : ترافیک در این محور در ورودی و خروجی شهر زیرآب و محدوده کارسالار سنگین است ولی در دیگر مناطق این محور تردد به صورت پرحجم و روان جریان دارد.
وی وضعیت ترافیکی محور کیاسر را هم تا حدودی عادی توصیف کرد و گفت که در این محور تردد خودرو ها در حد فاصل تاکام تا شهر ساری نیمه سنگین و پرحجم است ولی در سایر نقاط ترافیک روان و عادی است .
کندوان ، هراز و فیروزکوه سه محور اصلی ارتباط مازندران با پایتخت و غرب کشور است و محور کیاسر هم ارتباط این استان را با سمنان برقرار می کند. این محور در عین حال یکی از مهم ترین مسیرهای گردشگری مازندران به شمار می رود.
** توصیه های پلیسی برای امنیت بیشتر
فرمانده پلیس راه مازندران با بیان اینکه به دلیل تعطیلی لیالی قدر و رحلت حضرت امام (ره) حجم قابل توجهی مسافر وارد استان شدند ، گفت : به دلیل حجم بالای تردد در زمان بازگشت مسافران ، رانندگان باید توجه بیشتری داشته باشد و از اقدام به رانندگی پر خطر خودداری نمایند .
سرهنگ قدمی گفت : بر این اساس در ساعات بعد از ظهر امروز و امشب و همچنین فردا(جمعه)، شاهد بار ترافیکی سنگین در محور های مواصلاتی مازندران خواهیم بود که لازم است رانندگان و مسافران نکات ایمنی را با جدیت بیشتر رعایت کنند.
وی از رانندگان خواست تا با خواب آلودگی رانندگی نکنند و به هیچ عنوان از کناره خاکی جاده ها ادامه مسیر ندهند و ضوابط راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.
سرهنگ قدمی تعجیل در رسیدن به مقصد و رانندگی هنگام خستگی و خواب آلودگی را دو علت مهم وقوع سوانح رانندگی در جاده های کشور برشمرد.
فرمانده پلیس راه مازندران گفت : نکات جزئی اما مهم از جمله حرکت در خط مستقیم و پشت سر هم خودروها سبب می شود تا ترافیک روان شود ولی متاسفانه گاهی برخی از رانندگان با تعجیل از خط مستقیم خارج می شوند و حتی از کناره خاکی جاده حرکت می کنند که این کار نه تنها خطرآفرین است ، بلکه گاهی سبب قفل شدن ترافیک می شود.
سرهنگ قدمی از رانندگان خواست تا در همه حال بویژه هنگام مواجه شدن با ترافیک سنگین با آرامش رانندگی کنند.
استان مزندران دارای ۱۰ هزار ۴۰۰ کیلمتر مسیر جاده ای است که حدود ۳ هزار کیلومتر آن محور اصلی و مواصلاتی است.
حدود ۱۱۰کیلومتر از مسیرجاده ارتباطی هراز از آمل به تهران در حوزه استحفاظی مازندران واقع شده است.
حدود نیمی از مسیر حدود ۱۷۰ کیلومتری جاده کرج – چالوس جزو حوزه استحفاظی شهرستان چالوس است .
۷۳۳۵/۱۶۵۴

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع

این خبر توسط موتور جستجوی شورا نیوز دریافت شده و مسئولیت آن به عهده منبع می باشد