[ad_1]

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا، حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه رمضان در حرم مطهر امام خمینی(ره) افزود: باند بازی، کینه توزی، قدرت طلبی، جناح بازی، تهمت زدن در جهت تخریب رقیب و خالی کردن دل مردم برای اهداف گروهی و حزبی، دشمنان را شاد می کند.
وی به حضور فعال ایران در منطقه خاورمیانه اشاره کرد و ادامه داد: اسرائیل به دنبال پیشروی تا پشت مرزهای ایران بود، ولی به فضل خداوند، مدیریت رهبر معظم انقلاب و به همت نیروهای نظامی کشور به اهداف خود نرسید.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: آمریکا و صهیونیست ها به دنبال ناکامی ها در خاورمیانه در صدد ضربه زدن به کشور ما هستند.
ناطق نوری به وحدت وهمدلی ملت ایران در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و توضیح داد: وحدت کلمه رمز موفقیت ملت ایران در جنگ تحمیلی بود، با وجود تمام کارشکنی های دشمنان و حمایت کشورهای استکباری در نهایت شکست خوردند.
وی بر وحدت تمامی گروهای سیاسی تاکید کرد و ادامه داد: غرور و باند بازی انسان را کور و کر می کند؛ دل مردم را خالی می کنیم تا طرف را بکوبیم، وقتی همه به هم می گویند این دزد است و آن دزد است، مردم در مورد آنها به اجماع مرکب می رسند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآورشد: هر فریادی که دل مردم را خالی کند و ایجاد تفرقه کند، ریختن آب به آسیاب دشمن است.
به عقیده وی، تجربه نشان داده که ملت ایران باید همواره مقتدر و مسلح به انواع موشک های دور برد باشد و این مهم از طریق تلاش های شبانه روزی نیروهای وزارت دفاع، ارتش و سپاه میسر شده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که ایران هرگز تحت تاثیر جنگ روانی دشمنان در حوزه قدرت موشکی قرار نمی گیرد.
ناطق نوری همچنین به خطبه ۱۹۲(قاصعه) امام علی(ع) در نهج البلاغه اشاره کرد و افزود: عزت و ذلت هر قومی در دستان خودشان است، اگر قومی متحد و پشت سر هم باشد، خداوند به آنان عزت خواهد داد و اگر قومی نیز به دنبال نفاق، کینه توزی، خط بازی و تهمت زدن به یکدیگر باشند، خداوند آنها را ذلیل می کند.
وی یادآورشد: همانگونه که امام علی(ع) در خطبه قاصعه تاکید کرده اند؛ باید از ذلت و عزت قوم های مختلف در تاریخ درس بگیریم و همواره از مسائلی که موجب عزت قوم های مختلف در طول تاریخ شده است، الگو برداری کرد.
ناطق نوری ادامه داد: ملت ایران باید از حرکت های ضد وحدت دوری کند، چرا که در نبود وحدت یک جامعه، کمر آن ملت خواهد شکست.
وی در بخش دیگر سخنان خود به قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ اشاره کرد و افزود: امام راحل برای خدا قیام کرد و ملت ایران نیز به ندای ایشان لبیک گفت، به طوری که قیام امام راحل موجب خروج ایران از یوق کشورهای استکباری شد.
ناطق نوری با بیان اینکه در گذشته سلاطین ایران زیر سلطه سایر کشورها از جمله شوروی، آمریکا، انگلیس و دیگر کشورهای استکباری قرار داشتند، اظهار داشت: امروز ایران اسلامی به لطف رشادت ها و جانفشانی های شهدا و اتحاد مردم دارای استقلال و عزت است به طوری که هیچ کشوری حق دیکته کردن دستوراتش به کشور ما را ندارد.
وی ادامه داد: کشورهای استکباری از استقلال ایران خشمگین بوده و درصدد ضربه زدن به ما هستند از همین رو باید قدر استقلال و عزت خود را بدانیم.
ناطق نوری با بیان اینکه هیچ کسی به اندازه امام خمینی (ره) ارزش قیام ۱۵ خرداد مردم قم، ورامین، پیشوا، تهران و سایر شهرها را ندانست، عنوان کرد: قیام ۱۵ خرداد پایه های پیروزی انقلاب ۵۷ ایران بود.
مراسم شب قدر و احیای حرم مطهر امام خمینی(ره) چهارشنبه شب با حضور بیت بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ، خانواده معظم شهدا، روحانیون و جمعی از مردم مومن و ولایتمدار تهران برگزار شد.
شبد** ۳۲۱۸/۶۰۰۳ **۱۰۱۰

انتهای پیام /*

[ad_2]

لینک منیع :

به اطلاع میرساند تین خبر توسط موتور جستجوی شورا نیوز دریافت شده و این رسانه در خصوص محتوای آن هیچ مسولیتی ندارد