استان ها
کد خبر : 5571
چهارشنبه - 16 خرداد 1397 - 16:36

قم در سالروز شهادت امام علی(ع) به سوگ نشست

[ad_1] به گزارش ایرنا، آیین عزاداری سالروز شهادت مولی الموحدین(ع) شب گذشته همزمان با دومین شب از لیالی قدر در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.از صبح امروز نیز هیات های عزاداری با برگزاری آیین های سوگواری به سوگ نشسته اند. مردم روزه دار و خداجوی قم به همراه زائران حرم مطهر کریمه اهل بیت(س)، […]

قم در سالروز شهادت امام علی(ع) به سوگ نشست

[ad_1]

به گزارش ایرنا، آیین عزاداری سالروز شهادت مولی الموحدین(ع) شب گذشته همزمان با دومین شب از لیالی قدر در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
از صبح امروز نیز هیات های عزاداری با برگزاری آیین های سوگواری به سوگ نشسته اند. مردم روزه دار و خداجوی قم به همراه زائران حرم مطهر کریمه اهل بیت(س)، در شبستان های مختلف این مکان مقدس حضور پیدا کرده و گوش دل به مداحی و سخنرانی در خصوص زندگانی گهربار امام اول شیعیان حضرت علی(ع) سپردند.
سراسر شهر قم با برافراشتن پرچم های سیاه عزاداری در هر کوی و برزن فضای معنوی را برای سوگواری مظلومیت امام علی(ع) فراهم ساخته است.
ام القرای جهان اسلام امروز شاهد عاشقانه ترین عزاداری ها از سوی زائران و مجاوران حضرت فاطمه معصومه(س) است که همگام با ملکوتیان بر سر و سینه می زنند و اشک ماتم می ریزند.
در مسجد مقدس جمکران، میعادگاه عاشقان حضرت مهدی(عج) نیز آیین های مختلف عزاداری شهادت امام علی(ع) در حال برگزاری است و زائران با حضور خویش در این مکان ملکوتی، این مصیبت بزرگ را به امام زمان(عج) تسلیت گفتند.
آیین عزاداری شهادت نخستین پیشوای شیعیان جهان، امام علی(ع) در مساجد، تکایا، بقاع متبرک امامزادگان و دیگر اماکن مذهبی قم، دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و بیوت مراجع تقلید نیز برگزار شد.
حضرت علی(ع) در روز ۱۳ ماه رجب سال ۳۰ عام الفیل در درون کعبه چشم به جهان گشود، پدر آن حضرت، ابوطالب فرزند عبدالمطلب بن هاشم بن عبد مناف و مادرش فاطمه دختر اسد بن هاشم است.
نام ایشان علی، کنیه ابوتراب، ابوالائمه، ابوالحسن و لقب امیرالمومنین، یعسوب الدین، یعسوب المومنین، امام المتقین، سید الاوصیاء، اسدالله، مرتضی، حیدر، أَنزع، قضم، وصی و ولی است.
علی(ع) نخستین کسی که به نبوت حضرت رسول(ص) ایمان آورد. ایشان همیشه همراه پیامبر (ص) بود و آن بزرگوار در تمام جنگ های زمان حضرت رسول (ص) غیر از جنگ تبوک، مشارکت داشت و بیشترین پیروزی ها به دست برومند و توانای آن حضرت نصیب اسلام و مسلمان شد.
آن حضرت در شب نوزدهم ماه رمضان سال چهلم هجری قمری در حالی که در مسجد کوفه و اقامه نماز صبح در سجده بود، ضربتی از سوی ابن ملجم مرادی بر فرق مبارکش وارد آمد که در این حال آن حضرت فرمود: «فزت و رب الکعبه، به خدای کعبه سوگند که رستگار شدم.»
سرانجام حضرت علی(ع) در ۲۱ ماه رمضان سال چهلم هجری قمری به شهادت رسید و بارگاه ملکوتی آن امام همام در نجف اشرف میعادگاه عاشقان حق و حقیقت شد.
۷۴۰۴ / ۱۱۷۵

انتهای پیام /*

[ad_2]

لینک منیع :

به اطلاع میرساند تین خبر توسط موتور جستجوی شورا نیوز دریافت شده و این رسانه در خصوص محتوای آن هیچ مسولیتی ندارد