دسته‌بندی نشده
کد خبر : 5461
شنبه - 20 خرداد 1396 - 15:48

اظهارات عجیب نماینده کنگره آمریکا درباره حملات تهران!

نماینده جمهوری‌خواه ایالت کالیفرنیا در مجلس نمایندگان کنگره آمریکا در اظهاراتی عجیب از فواید حمایت از طراحان حملات تهران با هدف مقابله با ایران سخن گفت!

اظهارات عجیب نماینده کنگره آمریکا درباره حملات تهران!

به گزارش “شورا نیوز” به نقل از جام جم، به نقل از بی بی سی ،روراباکر که روز پنجشنبه، در جریان یک جلسه استماع درباره حزب الله لبنان در کنگره آمریکا و با کارشناسان سخن می‌گفت با اشاره به حملات روز چهارشنبه در مرکز تهران، رو به حاضران در جلسه کرد و گفت: “شاید این فکر بدی نباشه که آمریکا از سنی‌هایی که به حزب الله و شیعه‌های دشمن ما حمله می‌کنند، حمایت کنه، این فکر خوبی نیست؟”

وی پس از طرح این اظهار‌نظر با پاسخ یکی از کارشناسان حاضر در جلسه روبرو شد که گفت: “این حملات از سوی داعش صورت گرفته و ما نباید به هیچ وجه از آن حمایت کنیم و باید آن را محکوم می‌کنیم.”

با وجود این، روراباکر به ذکر مثالی اشاره کرد وگفت : “مثلا می‌دانستیم که جوزف استالین که آدم بدی بود و هرگز نباید با او همکاری می‌کردیم، اما با وجود اذعان به بد بودنش برای از پای درآوردن هیتلر… شاید بد فکری نباشه که اجازه دهیم گروه‌های رادیکال اسلامی به جان هم بیافتند.”

در پاسخ به این اظهار نظر هم یکی دیگر از کارشناسان حاضر در جلسه افزود: “این یعنی حمایت از داعش. ما باید داعش را نابود کنیم.”

اظهارات این نماینده کنگره آمریکا با مخالفت‌هایی مواجه شده است. شورای ملی ایرانیان آمریکا، نایاک، باانتشار ویدئو سخنان روراباکر از سخنان او شدیدا انتقاد کرده و طی بیانیه ای رسما از او خواسته نسبت به این اظهارات “عذرخواهی کند”.

از روراباکر که از حامیان جدی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکاست به عنوان یکی از گزینه‌های احراز پست وزیر خارجه صحبت به میان آمده بود.

در حملات روز چهارشنبه به ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی ، ۱۷ نفر شهید و بیش از ۴۰ نفر مجروح شدند.

انتها پیام/