به گزارش «شورا نیوز» و به نقل از فارس، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (۱۹ اردیبهشت ماه ۹۶) با تبریک سالروز میلاد امام زمان(عج) گفت: ما نباید گمان کنیم قیام آن حضرت تنها برای نجات ما شیعیان یا انتقام‌گیری از ظلمی است که به اجداد ایشان رفته است. فلسفه مهدویت بسیار عام‌تر و والاتر از این حرف‌هاست.

وی ادامه داد: قیام مهدی موعود برای نجات بشریت و همه اقوام با هر مذهب و زبانی به‌دست یک انسان کامل است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران حلقه‌ای از حلقه‌های مبارزه اهل حق است که به انقلاب حضرت حجت منتهی می‌شود.

مطهری خاطرنشان کرد: انتخاب اسماعیل هنیه به‌عنوان رئیس دفتر جنبش حماس نویدبخش آینده‌ای بهتر برای این جنبش و مردم فلسطین است.

وی افزود: در سند سیاسی جدید جنبش حماس مرزهای ۱۹۶۷ به رسمیت شناخته شده، این امر گرچه می‌تواند به معنای به رسمیت شناختن کشور جعلی اسرائیل باشد، اما در بخش‌های دیگر این سند از سرزمین یکپارچه فلسطین از رود اردن تا دریای مدیترانه سخن رفته است و این نشان می‌دهد که جنبش حماس دست از آرمان آزادی کامل فلسطین برنداشته و پذیرش مرزهای ۱۹۶۷ را باید به‌عنوان یک تاکتیک تلقی کرد.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برخی رهبران سیاسی غربی و عربی از نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه و قفقاز ابراز نگرانی می‌کنند. به اینها باید گفت نفوذ ایران در سایر کشورها نفوذ فکری، اعتقادی و ایدئولوژیک است. انقلاب اسلامی ما از جنس نهضت پیامبران است و با فطرت خداجوی انسان‌ها سروکار دارد. وقتی پیام این انقلاب به دل‌ها می‌رسد، خودبه‌خود خاضع می‌شوند و اساساً از ابتدا مقصود ما از صدور انقلاب همین بوده است.

مطهری خاطرنشان کرد: از بانک مرکزی می‌خواهم تکلیف سهامداران مؤسساتی مانند کاسپین و ثامن‌الحجج و آرمان را زودتر معلوم کند. اساساً چرا این معضلات پدید می‌آید. آیا جز به خاطر کوتاهی بانک مرکزی در نظارت بر این‌گونه مؤسسات اعتباری است؟

وی افزود: اگر از زمان ثبت این مؤسسات نظارت کافی وجود داشت و ملاحظه این و آن نمی‌شد و رودربایستی و رفیق‌بازی و ملاحظه‌کاری در کار نبود، این مؤسسات این مقدار رشد نمی‌کرد.

وی افزود: وقتی مؤسسه‌ای می‌گوید من ۳۵ درصد سود سپرده می‌دهم، آیا بانک مرکزی نباید سؤال کند از کجا؟ و چرا انضباط مالی کشور را به هم می‌زنید؟

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رقابت‌های انتخاباتی این دوره باید آسیب‌شناسی شود. کاندیداها برای رسیدن به هدف مقدس خدمت به مردم و اسلام از هر وسیله‌ای استفاده نکنند. قول‌های غیرعملی ندهند، مردم را صرفاً طلبکار نکنند، حق همیشه دوطرفه است، همان‌طور که مردم بر حکومت حقوقی دارند، حکومت نیز بر مردم حقوقی دارد.

مطهری خاطرنشان کرد: مردم باید کار کنند و مالیات بپردازند نه اینکه آخر هر ماه دست‌شان به سمت دولت دراز باشد که یارانه نقدی بگیرند. یک کاندیدای مصلح و خیرخواه مردم و حکومت از نظر من باید بگوید من یارانه نقدی را قطع می‌‌کنم مگر برای از کارافتادگان، معلولان و مانند اینها.

وی افزود: یارانه نقدی خلاف اقتصاد مقاومتی است و از همان ابتدا مجلس هشتم نباید زیربار آن می‌رفت. متأسفانه پس از تصویب تثبیت قیمت‌ها در مجلس هفتم، چند سال قیمت‌های حامل‌های انرژی افزایش نیافت و این امر مستمسکی به‌دست دولت نهم شد که علاقه شدیدی به توزیع پول در بین مردم داشت تا لایحه هدفمندی یارانه‌ها را به مجلس بیاورد، درحالی‌که اگر قیمت‌ حامل‌های انرژی مانند سال‌های گذشته چند درصد افزایش می‌یافت که مردم هم پذیرفته بودند اساساً نیازی به داستان خانمان‌برانداز یارانه‌ها نبود.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان بابیان اینکه وعده افزایش چند برابری یارانه‌ها، مصداق استفاده از وسیله نامقدس برای نیل به هدف مقدس است گفت: ملت بزرگ ایران رشد اجتماعی و سیاسی خود را در انتخابات آینده ریاست جمهوری نشان خواهند داد و فریب این‌گونه شعارها را نخواهند خورد.

انتهای پیام/