به گزارش «شورا نیوز» و به نقل از فارس، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: تمام بیکارانی که کارورزی کنند، حقوق کارورزی آنها توسط دولت پرداخت می‌شود و اگر کارفرمایی هم این افراد را جذب کند، حق بیمه آنها را نیز دولت به جای کارفرما پرداخت خواهد کرد.

نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود، موضع وزیر دفاع در برابر حرف‌های پوچ طرف سعودی را موضع دولت عنوان کرد و گفت: اقدامات تنش آفرینی از سوی سعودی‌ها صورت می‌گیرد و ما در موارد مختلف، موضع قاطع خود را بیان کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به نقشی که عربستان در حمایت از داعش در عراق و سوریه دارد و دستش به خون کودکان یمنی آلوده است، بدانند خدا قوم ظالم را هدایت نمی‌کند و اگر برای جبران شکست های منطقه ای حرفهایی بزنند، پاسخش آماده است و اگر به سمت عملیات بروند، گوینده و کسانی که تحریک کردند، پشیمان می‌شوند.

نوبخت درخصوص موضوع قاچاق کالا توسط دختر وزیر نیز تصریح کرد: از برخورد قانونی با هر کسی در هر جایگاهی در دولت که مرتکب خلاق شود استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: کسی در دولت در محدوده حراستی که پاسخگو نباشد نیست. در این مورد هم گفتیم بررسی کنند و طبق قانون‌ برخورد شود.

سخنگوی دولت گفت: البته در این مورد، ستاد تعزیرات و کلانتری بررسی کرده و مرجع قانونی گفته که این کالا قاچاق نیست و حقوق گمرکی آن هم پرداخت شده است. اینکه گفته شود کارت بازرگانی متعلق به او نبوده، اگر خلاف قانون است، باید برخورد شود.

نوبخت درخصوص نحوه اطلاع رسانی در این باره هم خاطرنشان کرد: تا مدت ها پیش هیچ کس به نام بابک زنجانی اشاره نمی‌کرد و از عبارت ب.ز استفاده می‌شد، در این مورد هم بگذاریم قانون حکم کند و حیثیت کسی را نبریم.

وی در پاسخ به سوالی درباره فیلتر سایت کارانه پیشنهادی قالیباف گفت: از وزیر کشور شنیدم که دستگاه مسئول نظارت بر انتخابات -که فقط دولتی ها هم عضو آن نیستند-، در مجموع به این نتیجه رسید که این اقدام خلاف قانون است و البته در مجلس هم اعتراضاتی صورت گرفت.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال دیگری درخصوص حضور روحانی در میان کارگران معدن آزادشهر اظهار داشت: دولت و شخص رییس جمهور، اینکه وارد جمعی شده و آنها احساسات خود را حتی با جملات بلند مطرح کنند را طبیعی می‌داند. اینکه عده‌ای با صدای بلند حرف خود را با رئیس جمهور در میان گذاشته و او هم به حرف آنها گوش دهد، خود یک ارزش است.

نوبخت درخصوص پیشنهاد یکی از کاندیداها (قالیباف) مبنی بر اعلام لیست اموال و دارایی ها توسط همه نامزدهای ریاست جمهوری نیز گفت: آقایان روحانی و جهانگیری ریز دارایی‌های خود را به قوه قضاییه اعلام کرده‌اند.

وی در خصوص شائبه انتخاباتی بودن طرحی که وزیر کارعنوان کرد مبنی بر راه اندازی سامانه کارورزی، تصریح کرد: آنچه وزیر کار اعلام‌کرد، مصوبه شورای عالی اشتغال در ۵ بهمن ۹۵ است. ایشان وزیر رسمی کشور است و دولت هم تا مرداد بر سر کار خواهد بود.

سخنگوی دولت همچنین با بیان اینکه ما چیزی را دو بار افتتاح نمی‌کنیم، گفت: ممکن است ستاد انتخاباتی رقیب خوشحال نشود اما ما می‌خواهیم مردم از این افتتاح‌ها خوشحال باشند.