به گزارش «شورا نیوز» به نقل از تسنیم سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران در حالی سه روز خود را پشت سر می‌گذارد که در این دوره بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ ناشر در این رویداد فرهنگی شرکت کرده‌اند. در این دوره نیز همانند دوره‌های گذشته تعداد قابل توجهی کتاب در موضوعات مختلف عرضه شده است. شناسایی و انتخاب کتاب خوب در میان انبوهی از آثار در نمایشگاه همیشه دغدغه کتابخوانان بوده است.

در همین رابطه محمدمهدی سیار، شاعر، مطالعه تعدادی از کتاب‌هایی را که در حوزه ادبیات برای نخستین‌بار در نمایشگاه عرضه شده است، به کتابخوانان پیشنهاد کرد. سیار در گفت‌وگو با تسنیم گفت: «بی‌کتابی» اثر محمدرضا شرفی خبوشان که از سوی انتشارات شهرستان ادب منتشر شده، کتابی در خور توجه است که به نظرم در ادبیات داستانی ماندگار خواهد شد.

وی ادامه داد: «بی کتابی» هم از حیث قوت زبانی و هم از نظر پرداخت رمان و جذابیت قصه اثر ماندگاری است که فکر می‌کنم یکی از آثار موفق ادبیات داستانی خواهد بود.

سیار همچنین مطالعه کتاب‌ جدید مهدی جهاندار را به علاقه‌مندان حوزه شعر پیشنهاد کرد و گفت: جهاندار شاعر شناخته شده و موفقی است که تاکنون اشعار خوبی از او خوانده‌ایم که از این موارد می‌توان به غزلی با مطلع «چه جمعه‌ها که یک به یک غروب شد نیامدی/ چه بغض‌ها که در گلو رسوب شد نیامدی» و «عشق سوزان است بسم الله الرحمن الرحیم/ هرکه خواهان است بسم الله الرحمن الرحیم» اشاره کرد.

این شاعر افزود: کتاب جهاندار «عشق سوزان است» نام دارد. او تاکنون زیر بار چاپ کتاب نرفته است و این اثر اولین تجربه شعری او محسوب می‌شود.

سیار همچنین در نهایت مطالعه کتاب‌های «راه‌بندان» اثر میلاد عرفان‌پور و «سیاه‌مست سایه تاک» سروده مرتضی امیری اسفندقه را نیز به دوستداران شعر و ادبیات توصیه کرد.

سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران از روز سیزدهم تا بیست و سوم میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در شهر آفتاب است.

انتهای پیام/