سیاست شهر
کد خبر : 5166
جمعه - 15 اردیبهشت 1396 - 19:31
آیت‌الله امامی‌کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

کاندیداها به فکر علاج مسائل اقتصادی باشند/دشمن به‌دنبال تضعیف ولایت فقیه است

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: در مسائل اقتصادی که مشکل ماست باید فکر کنیم چگونه آن را علاج کنیم و باید در موضوع اقتصادی کار جهادی کرد.

کاندیداها به فکر علاج مسائل اقتصادی باشند/دشمن به‌دنبال تضعیف ولایت فقیه است

به گزارش «شورا نیوز» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛آیت الله محمد امامی‌کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری باید به این نکته اهمیت دهند که دنیا چگونه برای کشور ما نقشه میریزد و چه طرح‌هایی را از اول انقلاب تاکنون برنامه‌ریزی کرده است گفت: همه باید به انسجام ملی و وحدت ملی اهمیت بدهند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه به هر کجا که رسیدیم از وحدت مردم بوده است گفت: امنیت حاکم بر کشور نیز به دلیل وحدت انسجام ملت بوده است. جامعه باید بر محور ولایت فقیه حکومت فقه، عقل، عهد، تقوا و حفظ موازین شرع وحدت داشته باشد، وحدت در جامعه باید حفظ شود و نباید در هیچ شرایطی تکان بخورد.

وی با بیان اینکه به این انسجام اهمیت دهید تصریح کرد: دشمن به دنبال این است که وحدت و انسجام را به هم بریزد و عمود خیمه که ولایت فقیه است را تضعیف کند، انسجام سیاسی در هر شرایطی باید در استحکام کامل خود باشد، چراکه دشمن خشمش به این است که وحدت در جامعه ما را بهم بریزد.

آیت الله امامی کاشانی اظهار داشت: نباید در بحث‌ها و مسائل انتخاباتی این جامعه لطمه بخورد و دچار اضطراب و تزلزل شود. این جامعه باید آرام باشد. در بحث انتخابات باید بحث‌ها و مناظرات انجام شود و پس از آن هرچه خدا خواست به همان منتهی شود.

وی با تأکید بر اینکه در مسائل و بحث‌های انتخاباتی باید به متن و معنویت جامعه توجه کرد، افزود: از بیان کردن کلمات و حرکت‌هایی که جامعه را تکان می‌دهد باید اجتناب کرد، در انتخابات اشخاص که مسائلی را مطرح می‌کنند علاوه بر معنویت باید وحدت سیاسی در جامعه را نیز مهم بدانند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: کسانی که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری هستند به خدا توکل کنند و از خدا بخواهند که اگر موفق شدیم چنین می‌کنیم، در مسائل اقتصادی که مشکل ما است باید فکر کنیم که چگونه می توانیم علاج کنیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور کار جهادی و حرکت جهادی می‌خواهد گفت: اگر آن کسی که رأی نیاورد نیتش کار باشد اگر هم انتخاب نشود اجر خود را خواهد داشت، توکل، وحدت، انسجام سیاسی در کشور باید در تمام مراحل مد نظر قرار بگیرد.