فرهنگ شهری
کد خبر : 5099
جمعه - 15 اردیبهشت 1396 - 14:30

جایگزینی ۵۰ غرفه خالی با ناشران جامانده / ارائه تخفیف بیش از ۳۰ درصد تخلف است

معاون اجرایی نمایشگاه در نشست خبری خود در پاسخ به تسنیم ارائه تخفیف بیش از ۳۰ درصد راتخلف دانست و از جایگزینی ۵۰ غرفه خالی مانده در نمایشگاه با ناشران جامانده خبر داد.

جایگزینی ۵۰ غرفه خالی با ناشران جامانده / ارائه تخفیف بیش از ۳۰ درصد تخلف است

به گزارش «شورا نیوز» به نقل از تسنیم نخستین نشست خبری در سی امین نمایشگاه کتاب تهران با حصور مهدی اسماعیلی معاون اجرایی برگزار شد.

اسماعیلی در این نشست از خالی بودن ۵۰ غرفه واگذار شده به ناشران در روزهای نخست خبر داد و گفت: این غرفه ها به ناشران جامانده واگذار شد.

وی گفت: در حوزه نشر بین الملل ۱۴۰ ناشر خارجی از ۴۲ کشور و دو هزار و ۶۶۰ ناشر و نمایندگی داخلی در ۱۸۵۰ غرفه مستقر هستند.

معاون اجرایی به آمار بازدید روز گذشته اشاره کرد و گفت: طبق آمار متروی تهران روز گذشته ۹۵ هزار نفر در ایستگاه شهر آفتاب پیاده شده و به نمایشگاه کتاب تهران آمدند.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود درباره جلسه روز گذشته کمیسیون رسیدگی به تخلفات ناشران، گفت: روز گذشته در کمیسیون چند حکم درباره اخطار کتبی داشتیم و هیچ حکمی منجر به تعطیلی غرفه‌ نشد.

وی با اشاره به موارد گزارش شده مربوط به تخلفات گفت: ثبت‌نام کلاس‌های کمک آموزشی و کنکور در بخش آموزشی یکی از مواردی بود که گزارش شده بود و طبق حکم کمیسیون تذکر جدی به ناشر مربوطه داده شد .طبق ضوابط نمایشگاه در هیچ بخشی هیچ غرفه‌ای نمی‌تواند به ثبت‌نام کلاس‌های کنکور و یا آموزشی بپردازد. گزارش‌های دیگری در مورد فروش کتاب غیر مطرح شده بود که ما طبق وظیفه ابتدا تذکر و اختطار کتبی می‌دهیم و در صورتی که ظرف ۲۴ رفع نشود،‌ آن را در کمیسیون بررسی کرده و حکم را اجرا می‌کنیم.

اسماعیلی تخلف دیگر بررسی شده در کمیسیون را فروش کتاب ممنوعه عنوان کرد و گفت: جلسه هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران هر روز در نمایشگاه کتاب تهران برگزار می شود.

وی در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر اینکه تخلفات بخش کودک و نوجوان آیا در کمیسیون بررسی شده است یا خیر، گفت: گزارشی از تخلف بخش کودک و نوجوان نداشتیم، اما اگر اسباب بازی به فروش رود تخلف محسوب می‌شود.

اسماعیلی در پاسخ به پرسش دیگر تسنیم مبنی بر میران تخفیف مجاز در نمایشگاه و اینکه برخی غرفه‌ها تخفیف‌های بیشتری قائل می‌شوند،‌ گفت:  حداقل تخفیف  ۱۰درصد است،و حداکثر ۳۰ درصد. بیشتر از این تخفیف دادن تخلف است.

وی در مجموع موارد موضوعی تخلف بررسی شده روز گذشته را ۴ مورد عنوان کرد و درباره ضوابط تبلیغات انتخاباتی در نمایشگاه گفت: آیین نامه تبلیغات انتخاباتی شورای سیاستگذاری مصوب شده و به غرفه داران اطلاع داده شد. نمایشگاه فرهنگی است و نه سیاسی.

اسماعیلی تصریح کرد: در موردی غرفه‌ای قفسه ای را به کتاب‌ها یکی از نامزدها اختصاص داده بود که تذکر داده شد،‌ در مورد دیگری نیز عکس های تبلیغاتی نامزد دیگری توزیع می شد که به سرعت وارد شده و ممانعت کردیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگر تسنیم مبنی براینکه گویا از پارکینگ ناشران سرقت هایی انجام شده است، گفت: این مورد که به نیروی انتظامی گزارش داده شده و درحال بررسی هستند.

وی همچنین درباره ترافیک ورودی به پارکینگ ناشران گفت: در مجموع دو هزار و ۴۰۰ پارکینگ برای نمایشگاه کتاب درنظر گرفته شده است. اما روزانه حجم زیادی از ماشین‌هایی که کارت پارکینگ ندارند. وارد پارکینگ ناشران شده و مشکل ایجاد می‌کنند.

وی همچنین از معدوم شدن تعدادی مواد فاسد در اغذیه فروشی‌های شهر آفتاب خبر داد و گفت: ما حتی غرفه‌های آب معدنی را در سالن‌ها تعبیه کردیم اما شاهد بودیم که برخی از افراد سودجود آب معدنی را به دو برابر قیمت به فروش می‌رساندند که با آنها برخورد شد.

انتهای پیام/