استان ها
کد خبر : 5150
جمعه - 15 اردیبهشت 1396 - 19:00

بی‌توجهی دست‌اندرکاران به کارگران یورت؛ چرا به هشدار آن‌ها در نشت گاز توجهی نکردند؟/ مسئولان پیگیر جدی عاملان فاجعه باشند

امام جمعه شهرستان آزادشهر گفت: بی‌توجهی دست اندرکاران به کارگران معدن زمستان یورت عامل این حادثه بوده و باید مسئولان قضائی پیگیر جدی عاملان این فاجعه دردناک باشند.

بی‌توجهی دست‌اندرکاران به کارگران یورت؛ چرا به هشدار آن‌ها در نشت گاز توجهی نکردند؟/ مسئولان پیگیر جدی عاملان فاجعه باشند

به گزارش «شورا نیوز» به نقل از تسنیم حجت‌الاسلام عین‌الله شهابی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه آزادشهر، با اشاره به حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر ضمن تسلیت به بازماندگان آنان اظهار داشت: بی‌توجهی دست‌اندرکاران به کارگران معدن زمستان یورت عامل این حادثه بوده است.

وی افزود: مسئولان چرا میزان گاز در کارگاه استخراج را بررسی نکردند و چرا اصول ایمنی را در این معدن بیش از ۱۶۰۰ متری رعایت نکردند؟ مسئولان پاسخ دهند چرا این معدن فقط یک مکان ورودی و خروجی بدون بازگشایی محفظی برای تنفس دارد؟ چرا در پرداخت حقوق و بیمه کارگران تعلل شده و چرا به هشدار کارگران در نشت گاز توجهی نکردند؟

‌شهابی از مقامات قضایی درخواست کرد پیگیر جدی عاملان این فاجعه دردناک باشند تا در اسرع وقت افراد خاطی مجازات شده و مردم شاهد حوادث مشابه این واقعه جان‌سوز و تلخ نباشند.

وی همچنین درباره علت‌های این حادثه اظهار کرد: عدم وجود کانال‌های عمودی برای خروج گاز، عدم استفاده از استارت بادی در تونل که به علت بالا بودن هزینه آن در اختیار کارگر قرار ندادند و مجبور شده از باطری استفاده کنند و عدم وجود کپسول اکسیژن خود نجات در داخل تونل و بیرون که متاسفانه تعداد زیادی برای کمک رفتند بدون کپسول وارد شدند و به علت گازگرفتگی کشته شدند، مهم‌ترین علت‌های این فاجعه است.

امام جمعه شهرستان آزادشهر اظهار داشت: قدیمی‌بودن وسایل کنترل گاز در تونل، عدم آموزش و عدم انجام مانور امداد و نجات و آگاه‌نبودن نیروها و مشکلات تاخیر در پرداخت حقوق از سال ۹۳ تاکنون و واریز نکردن حق بیمه از دیگر مسائل بوده که باید مسئولان توجه داشته باشند.

‌شهابی گفت: کارگران این معدن چند بار مقابل فرمانداری و دادگستری وغیره برای بهترشدن شرایط تجمع داشته‌اند اما هیچ رسیدگی نشده است. وزیر کار گزارش داده که خطای انسانی عامل این حادثه بوده، اما آقای وزیر یعنی دیگر کارگاه‌های شما کاملا مجهز و امکانات عالی است؟

انتهای پیام/