به گزارش «شورا نیوز» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛حاضر در مراسم تجلیل از برگزیدگان نمایشگاه عیدانه و بازارچه‌های موقت صنایع دستی در ایام نوروز که امروز در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد؛ بهمن نامور مطلق، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: فلسفه وجودی این جلسه تجلیل از فعالان صنایع دستی در ایام نوروز و بعد از آن است؛ البته این قدردانی‌ها نسبت به تلاش هنرمندان ناچیز بوده و هست.

وی افزود: ما امسال با رشد ۳۲ درصدی فروش نوروزی و افزایش ۳۶ درصدی صادرات مواجه بودیم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در بخش دیگری از سخنانش به رشد ۳۰۰ درصدی کارگاه‌گردی‌ها در ایام نوروز اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه واردات نیز با کاهش نیم درصدی مواجه بودیم.

نامور مطلق ادامه داد: صنایع دستی که روزی با ارائه یارانه‌ها دچار وضعیت نامناسبی بود، امروزه با خروج از حیات نباتی‌اش آماده این است که قدرتمندانه وارد عرصه‌های رقابتی داخل و خارج کشور شود. امید است که با رشد این صنعت قشر هنرمندی که اکثر آنها محروم هستند را از محرومیت خارج کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه روزی شاهد ارائه محصولات خارجی در بازارهای صنایع دستی کشورمان بودیم؛ اما امروز شاهد جمع آوری این محصولات از بازارچه‌هایمان بودیم.