به گزارش «شورا نیوز» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛

“اسحاق جهانگیری” عصر امروز پس از ضبط برنامه رادیویی خود هنگام خروج در گفت‌وگو با خبرنگار انتخابات گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهارداشت: ایران در مقابل ۶ کشور بزرگ دنیا موفق شد بایک مدل خوبی که طراحی کره بود حضور پیدا کند.

نامزد دوازدهمین دوراه انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه این مدل برجام نام دارد اظهار داشت: من در مناظره به ابعاد مدل برجام خواهم پرداخت که مدل چیست؟ و آن مدل ، مدل کارسازی است که شما با یک تیم کارشناسی قوی و حمایت مردم و رهبری حضور پیدا می کنید و در نهایت بر ۶ قدرت بزرگ غلبه می کنید و به آنچه که هدف گذاری کرده ایم می رسیم.

وی با بیان اینکه مدل برجام یک توفیق بزرگ برای کشور است بیان داشت در بین این شش کشور ممکن است یک کشور مثل امریکا بخواهد جاهایی از برجام را نقض کند.

جهانگیری افزود: اولا در خود برجام ما این اتفاقات را پیش بینی کرده ایم و راهکار آن را قرار داده ایم دوم اینکه ایران کشور بزرگی است و قادر به عکس العمل جدی است.

نامزد دوازدهمین دوراه انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه صرفا یک کارشناس نمی تواند بگوید برجام نقض شده اظهار داشت: اگر آن تیمی که شورای عالی امنیت ملی مشخص کرده اعلام کند که برجام نقض شده است حتما دولت ایران عکس العمل مناسب نشان خواهد داد، طوری که نقض کننده آن پشیمان خواهد شد.

وی در خصوص نحوه ارتباط پست با مردم گفت: ارتباط با مردم برای پیشرفت امور دولت و انتقال مسئله از دولت به مردم تعیین کننده است.

جهانگیری با تاکید بر اینکه امروز رسانه هایی شکل گرفته که می توانند خیلی مسائل را به مردم منتقل کنند اظهار داشت: فضای مجازی خیلی از دیوارها را برداشته است و به نظر می آید دیگری چیزی از مردم مخفی بماند.

نامزد دوازدهمین دوراه انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در همین مسائل اخیر آنچه که از مشکلات درون دستگاهها آشکار شد توسط همین فضای مجازی به وقوع پیوست.

وی با اشاره به فرصتهای گفتگوی دوطرفه ای که فضای مجازی به وجود آورده است بیان کرد: ارتباط مستقیم با مردم جز کارهایی است که دولت باید انجام دهد.

نامزد دوازدهمین دوراه انتخابات ریاست جمهوری افزود: هم سفرهای استانی وهم سفرهایی که به شهرستانها برای تبیین دستور العملهای مدیران اعم از مدیران ملی و استانی انجام می شود می توان از این طریق با آنها به گفتگوی مستقیم با مردم نشست تا مردم با استانداران و وزیران ارتباط داشته و مشکلاتشان را بگویند.

وی یکی از وظایف مسئولان شهرستانها و استانها را انتقال مشکلات استانها به مسئولین مرکزی بر شمرد و تاکید کرد: در این شرایط دستورالعملهای دقیقی را برای ارتباط با مردم تنظیم خواهیم کرد.

جهانگیری محرومین وکسانی که با شرایط سختتری را در جامعه زندگی می کنند جز مهمترین وظایف دولت است که منابعی که در اختیارشان هست را در مرحله اول به این بخش اختصاص دهند و این یک سیاست قطعی و جز آرمانهای نظام است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به جوانی خود اظهار داشت: من نیز از همین جا شروع کردم وفکر کردم رسالتم این است که به محرومین نقاط کشور برسم و از آنجا فعالیتم را شروع کنم لذا درد زندگی مردم محروم را هم به طور کامل می دانم .

وی مهمترین اقدام خود پس از رسیدن به ریاست جمهوری را توانمند سازی مردم بر شمرد و با اشاره به ضرب المثل ماهی گیری یاد بدهیم نه ماهی دادن بیان داشت: مردم نباید احساس کنند که دولت از یک موضع بالا در حال کمک به انان است بلکه باید احساس کنند خودشان دولت را انتخاب کرده و آنها هستند که منابعشان را در اختیار دولت قرار گذاشته اند وآنها از دولت سوال می کنند چرا فلان کار را نکرده اید و اگر اینطورر باشد دولت فعال تر می شود و من این روش را در سیاستهایم در پیش خواهم گرفت.

جهانگیری با بیان اینکه بخش دیگری از مردم توانمندی کافی را ندارند وباید از طرف نهادهایی که مسئولیت دارند از آنها حمایت شود اظهار داشت: دریافتی مردمی که تحت پوشش هستند باید طوری باشد که حداقل های مورد نیاز زندگی آنان از نظر انرژی که یک زندکی و انسان سالم نیاز دارد را تامین کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر رویکرد او نسبت به تغییر در رقم یارانه ها گفت : یارانه هایی که الان پرداخت می شود استمرار خواهد داشت چون وقتی از مردم سوال کردیم، مردم گفتند یارانه ها باید پرداخت شود.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه دولت برای پرداخت یارانه ها در سال ۹۵ علاوه بر قیمت حامل های انرژی ۱۱ هزار میلیارد تومان از منابع بودجه را تخصیص داد تا بتواند یارانه ها را پرداخت کند اظهار داشت: اینکه می گویند یارانه را افزایش می دهیم باید صادقانه بگویند که پول آن را از کجا می آوردند چون در دفعه قبل هم که گفتند افزایش می دهیم معلوم شد پول آن از گران کردن حاملهای انرژی مثل بنزین و برق تامین کردند.

وی گفت: اگر به مردم بگوییم هیچ چیز گران نمی شود این صادقانه حرف زدن نیست و کسی که می گوید پول بیشتری پرداخت میکنم محل تامین آن را هم معلوم کند و ممکن این کسی بگوید من به کسی حقوق نمی دهم تا یارانه پرداخت کنم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: بنابراین هرکس برنامه اقتصادی دارد باید به مردم عدد و رقم بدهد و عدد و رقم منابع هم هزینه دارد و اینکه کسی بگوید در آمدها را سه برابر می کنم این به شوخی شباهت دارد چون باید بگوید مالیات را چقدر بالا خواهد برد و منابع آن را مشخص کند

وی در خصوص نحوه برخورد خود با منتقدان گقت: من همیشه انتقاد را یک نعمت الهی برای مسئولین می بینم زیرا یک عده بدون اینکه پولی بدهیم زحمت می کشند و سیاستهای دولت را می خوانند و بعد نقد میکنند که در اصل به دولت کمک می کنند به راه اشتباه نرود و اگر راه اشتباه رفته آن را اصلاح کند.

جهانگیری با بیان اینکه هیچ برنامه ای وحی نیست خاطر نشان کرد : ما انسانها برنامه ها را می نویسیم و حتما برنامه ها میتواند دارای اشکالاتی باشد بنابراین من از منتقدینی که سیاستهای دولت را نقد میکنند تشکر می کنم

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه گاهی اوقات یک نقد با تخریب همراه می شود اظهار داشت: یک عده از ابتدا تصمیم می گیرند که دولت را تخریب کنند و نقد بهانه شان است و آن از سوی ما قابل قبول نیست و چاره ای جز تحمل آن نداریم.