استان ها » انتخابات 96 » هرمزگان
کد خبر : 4975
پنجشنبه - 14 اردیبهشت 1396 - 17:32

تشکیل ۹ پرونده برای متخلفان انتخابات در هرمزگان

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت : متهمان تخلفات انتخاباتی در هرمزگان به شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی احضار شدند.

تشکیل ۹ پرونده برای متخلفان انتخابات در هرمزگان

به گزارش «شورا نیوز» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛حجت الاسلام و المسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: ۹ گزارش تخلف انتخاباتی به شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادسراهای عمومی و انقلاب استان هرمزگان ارسال شده است.

وی افزود: متهمان به دادسرا احضار و پس از تکمیل تحقیقات، با صدور قرار مناسب آزاد شدند.

رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان هرمزگان افزود: قوه قضائیه بنا بر وظیفه قانونی خود با اولویت و خارج از نوبت در شعب ویژه به تخلفات انتخاباتی رسیدگی می کند.

وی با بیان اهمیت فضای سالم تبلیغات و رعایت موازین اخلاقی و قانونی در انتخابات پیش روگفت: دستگاه های مربوط باید تمام تلاش خود را برای حفظ ونگهداری آراء مردم به کار برند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: تبلیغات زودهنگام و پیش از موعد قانونی،خرید وفروش آراء،تهدید ،تطمیع،رأی دادن به نام دیگران و یا با استفاده از شناسنامه اشخاص دیگر،شرکت بیش از یکبار در فرآیند رأی گیری،توهین و تخریب رقبای انتخاباتی،نشر اکاذیب و استفاده غیرمجاز از منابع و امکانات دولتی به سود یا ضرر هر یک از نامزدها ؛ مهمترین مصادیق تخلف در انتخابات است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با تأکید بر رصد کامل فضای تبلیغات انتخابات از تمامی داوطلبین ،ستادها و هوداران آنها خواست که ضمن پرهیز از تخلف در چارچوب قانون عمل کنند.