مهدی ناصری تهرانی متولد سال ۱۳۶۴ میباشد . وی از ۱۲ سالگی موسیقی را به صورت آماتور آغاز کرده و در ۱۶ سالگی به عنوان خواننده نوجوان با شبکه های تلویزیونی همکاری داشته و پا به عرصه ی موسیقی حرفه ای گذاشته است . در سنین جوانی و حدود ۲۰ سالگی به آهنگسازی روی آورده و حدود ۶ سال است که استودیوی مجاز و حرفه ای صدابرداری در تبریز دارد .
از مهمترین آثاری که وی در آن همکاری داشته میتوان به آلبوم آقای مسعود فلاحی ، آلبوم شهریار به سفارش حوزه هنری استان آذربایجان شرقی با صدای خوانندگان فرامرز مشینچی ، اتابک عطری وگروه هم خوانی طارق تولید شده ، آلبوم های گانلی شفق و شبیربا گروه طارق ، آلبوم اقلیم عشق با صدای علی اکبر قنبرزاد اشاره کرد . وی همچنین دز آلبوم موزیکال زینبیه در عرصه نو آوری در موسیقی مذهبی گام جدیدی برداشته و به تولید رساند..
ناصری در گفت و گو با «شورا نیوز» از جدیدترین آلبوم هایی که در آن مشارکت داشته است ، نام برد . مهمترین این آلبوم ها عبارتست از آلبوم یاغش ( به معنای باران ) که با صدای فرید علمداری منتشر شده است ، همچنین آلبوم های بیکلام آرتمیس که با آهنگسازی آرمان ستارپور و قایتاقی ،نوازندگی قطعات آذری با سنتور با نوازندگی جاوید موسی پورو همچنین آلبوم راک آذری دونگه به سرپرستی فرهاد امیری منتشر شده است وهمچنین وی از هنرمندی به نام بابک تیرانداز نام برد که به زودی شاهد رونمایی آلبوم وی خواهیم بود .
فعالیت کنسرتها در تبریز نیزبا وجود مشکلات اخذ مجوزکم و بیش از رونق خوبی برخوردار است که مهدی ناصری با توجه به سابقه ی خوبی که در امر موسیقی و صدا برداری دارد ، در برگزاری برخی از آنها نقش به سزائی داشته است . به گفته ی وی در شهر تبریز بیشتر کنسرتهای برگزار شده ی بومی توسط گروه های راک و فولکلورو پاپ آذری زبان بوده که با استقبال خوبی مواجه شده است .
ناصری در رابطه با مشکلات موسیقی در تبریز به خبرنگار «شورا نیوز » گفت : خواننده ها و تهیه کننده ها در تبریز و به طور کلی در موسیقی کشور با مشکلات مالی مختلفی روبرو میباشند . به همین دلیل بسیاری از این خواننده ها و تهیه کننده ها به جای تولید آلبوم های خوب به تولید تک آهنگ میپردازند ، در صورتیکه همین افراد با توجه به پتانسیل موجود ، میتوانند آلبومهای پر محتوا و ارزشی مهمی را تولید نمایند .
وی افزود : در حال حاضر تولید یک تک آهنگ به صورت میانگین هزینه ای بالغ بر دو میلیون تومان را برای یک خواننده دارد و علاوه بر آن بعد از اتمام تمامی مراحل فنی و مراحل ضبط ، خواننده و یا تهیه کننده درگیر مراحل قانونی و اداری برای اخذ مجوز میشوند . با توجه به مصوبه جدید اداره ارشاد مبنی بر لزوم اخذ مجوز برای تک آهنگها نیز ، خواننده ها با مشکلات جدیدی روبرو میباشند .
وی در مورد آسیب های وارد بر موسیقی افزود : با افزایش سلایق موسیقایی در میان مردم و رواج موسیقی غرب در کشور گاه شاهد تولیداتی غیر استاندارد از باب موسیقایی و شعر وترانه هستیم که باعث مسموم شدن ذائقه شنیداری مردم می شود و گوش هارا به بیراهگی شنیداری مبتلا می کند .همچنین افزود به دلیل نبود قانون کپی رایت در ایران تولید کنندگان بعد از تولید و نشر اثر به سود مالی از باب فروش آلبوم نمی رسند.
ناصری افزود که امیدوار است به زودی مشکلات پیش روی هنرمندان عرصه موسیقی در شهر تبریز مرتفع شود تا بتوان شاهد رشد و ارتقای موسیقی کشور و به خصوص شهر تبریز باشیم .
انتهای پیام/