آذربایجان شرقی » استان ها
کد خبر : 4837
چهارشنبه - 13 اردیبهشت 1396 - 19:01
مدیر دفتر منطقه‌ای ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌شرقی:

توانستیم آب دریاچه ارومیه را در ۴ سال گذشته ثابت نگه داریم

مدیر دفتر منطقه ای ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: توانستیم از سال ۹۲ تاکنون آب دریاچه ارومیه را ثابت نگه داریم.

توانستیم آب دریاچه ارومیه را در ۴ سال گذشته ثابت نگه داریم
به گزارش «شورا نیوز» به نقل از ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، خلیل ساعی در جلسه هم اندیشی با حضور شهاب‌الدین بیمقدار  نماینده تبریز، اسکو و آذر شهر  در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب گفت: با تدبیر انجام یافته در دولت یازدهم و اقدامات دستگاه‌های اجرایی و نیز همت مردم استان توانستیم از سال ۹۲ تا کنون آب دریاچه ارومیه را ثابت نگه داریم.
وی با تاکید بر بحران آب در استان گفت: آب دریاچه ارومیه از سال‌های گذشته کاهش نزولی و ۳۷ سانتی متری داشته است. همچنین  آفت آب‌های زیر زمینی نیز یکی از مشکلات اساسی حوضه آبریز بود که در پروژه تعادل بخشی ستاد احیای دریاچه ارومیه توانستیم ۲۲ درصد صرفه جویی در مصرف آب را داشته باشیم .
ساعی بارش‌های اخیر را نعمت خداوندی دانست و ادامه داد : لایروبی ۲۶۵ کیلومتری دریاچه ارومیه با توجه به مشکلات بستر باتلاقی دریاچه، مهر ماه سال ۹۴ به پایان رسید که وجود دریاچه ارومیه جلوی بسیاری از خسارات را گرفت و مستقیما به پیکره رسید. از طرفی هر چند میزان آب ورودی در مقابل وسعت دریاچه ارومیه چندان زیاد نیست ولی می‌توان گفت که بر تالاب‌های اقماری از جمله تالاب قره قشلاق و سفره‌های زیر زمینی حوضه آبریز تاثیر بسزایی داشته است.

انتهای پیام/