اجتماع شهری » گزارش شهر
کد خبر : 4850
چهارشنبه - 13 اردیبهشت 1396 - 20:11
مزایای شیر مادر از دیدگاه طب سنتی؛

تغذیه با «شیر مادر» موجب تقویت اعضای اصلی بدن و تنومندی شیرخوار می‌شود

یک کارشناس طب سنتی با تشریح مزایای تغذیه نوزاد با شیر مادر از دیدگاه طب سنتی گفت: تغذیه با شیر مادر موجب تقویت اعضای اصلی بدن, فربهی و تنومندی شیرخوار می‌شود؛ مکیدن سینه مادر حتی اگر شیر نداشته باشد، بسیاری از بیماریها را از کودک دور می‌کند.

تغذیه با «شیر مادر» موجب تقویت اعضای اصلی بدن و تنومندی شیرخوار می‌شود

به گزارش شورا نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران سید جواد علوی درباره مزایای تغذیه نوزاد با شیر مادر در دیدگاه طب ایرانی اظهار کرد: بهترین شیر برای نوزاد از دیدگاه طب سنتی، شیر مادر است.

وی افزود: تغذیه با شیر مادر ضامن سلامتی مادر و کودک است؛ حکیم ارزانی در کتاب مفرح القلوب آورده است که به‌تجربه ثابت شده که مکیدن سینه مادر حتی اگر شیر نداشته باشد، بسیاری از بیماریها را از کودک دور می‌کند.

این کارشناس طب سنتی تصریح کرد: در متون طب سنتی ایرانی اشاره شده که تغذیه با شیر مادر موجب تقویت اعضای اصلی بدن, فربهی و تنومندی شیرخوار می‌شود همچنین ذکر شده که اگر مادر بیمار باشد یا به هر دلیل شیر مادر قابلیت استفاده برای شیرخوار را نداشته باشد مانند مصرف دارو توسط مادر و…، شیر دایه بهترین جایگزین محسوب می‌شود.

علوی متذکر شد: البته به‌دلیل اهمیت این امر، برای انتخاب دایه به شرایط اختصاصی اشاره شده است, در اهمیت شیر مادر این‌گونه بیان شده که شیر مادر برای طفل مشابه مایه است برای شیر و شیر مادر باعث انعقاد و شکلگیری اجزای اصلی و اعضای بدن طفل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: لذا در صورتی که مادر شیرده غذاهای مقوی و حافظ صحت استفاده کند، مزاج طفل از ابتدا با قوت مطلوب شکل می‌گیرد و این امر در حفظ سلامتی کودک اصل اساسی است.

انتهای پیام/*