به گزارش «شورا نیوز» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد علی وکیلی سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی در نشست خبری که در محل این ستاد برگزار شد با اشاره به رقابت نامزدهای نامزدهای ریاست جمهوری گفت: ماراتن کنونی، ماراتن بین ۴ نفری است که در بین این سه دهه در اشکال مختلف وظایفی را بر عهده داشتند.

وی با بیان اینکه رزومه ۴ نامزد کنونی قابل سنجش است افزود: اگر کسی در مناظرات انتخاباتی جامعه را به ۴ درصد و ۹۶ درصد تفکیک می‌کند از کره مریخ که نیامده، بلکه حدود ۳۰ سال در منسبی فعال بوده و مردم به درستی می‌پرسند که این آقا جزء کدام دسته است؟ لذا طرح مدل‌هایی که سنخیتی با جامعه ندارد این شبهه را ایجاد می‌کند که جامعه و الگوی نگاه آن‌ها چیست چرا که مدل ۴ و ۹۴ درصدی به نوعی کپی‌برداری از مدل وال استریت بود.

وکیلی ادامه داد: همچنین در جریان مناظرات انتخاباتی ادعا شد که بابک زنجانی از ستاد انتخاباتی حسن روحانی حمایت مالی کرده بود و در این رابطه استناد شد به سخن رئیس قوه قضاییه، اما سخنگوی قوه قضاییه دیروز تأیید حرف‌های آقای روحانی را مورد تأکید قرار داد و ادعای متهم مفسد قابل استناد نیست و اقدام غیر اخلاقی است.

سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی تأکید کرد: همچنین در مناظره اول ادعا شد که آقای روحانی وعده ایجاد شغل برای ۴ میلیون نفر را داده بود، اما آن وعده را به شرطی منوط کرده بود و کارشناسان نیز آن را تأیید کرده بودند.

وکیلی در ادامه درباره برخی شهبه افکنی‌ها پیرامون نقش جهانگیری و حسن روحانی در تبلیغات انتخاباتی گفت: کسانی که این شبهه را مطرح می‌کنند ابتدا باید پاسخ دهند که نقش آقای رئیسی و قالیباف چیست؟ لذا مردم معتقد بودند که تقسیم کاری صورت گرفته و هر کدام با یک کاراکتر در انتخابات حضور پیدا کرده اند البته برخی سوال می‌کنند آقایان روحانی و جهانگیری چه نقشی دارند؟

وی ادامه داد: مرجع داوری از گذشته تاکنون و در آینده، شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان است که مشخص می‌کند نامزد جبهه اصلاحات کیست و این شورا از روز اول اعلام کرد که نامزد این جبهه آقای روحانی است و الان هم همین را تصریح کردند که نامزد نهایی آقای روحانی است و نقش آقای جهانگیری مکمل آقای روحانی است و دسترسی آقای جهانگیری به آمار و ارقام آسان‌تر است.

وکیلی با بیان اینکه حمایت از روحانی مورد تأکید بزرگان شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان است گفت: اکنون هم بزرگان و افراد شورا تأکیدشان بر روی حمایت از آقای روحانی است و همانطور که در مورد آقای جهانگیری گفتنم ایشان در نقش مکمل آقای روحانی در انتخابات حضور خواهند داشت.

سخنگوی ستاد انتخاباتی روحانی تصریح کرد: نقش روحانی و جهانگیری در طول هم تعریف شده و شبهه‌افکنی رقیب برای اینکه اختلافی در این اردوگاه وجود دارد درست نیست و به سرانجام نخواهد رسید.

وکیلی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان هشیارند و فریب شبهه افکنی رقیب را نمی‌خورند تأکید کرد: جریانات مختلف اصلاح‌طلب هم همواره نشان دادند که انسجامشان را حفظ می‌کنند اکنون هم می‌بینید صدای آقایان روحانی و جهانگیری صدای راغبی است و در مسیر خاص جریان اصلاح‌طلبی و اعتدالی پیش می‌رود؛ لذا مردم فریب شبهه افکنی‌ها را نمی‌خورند.

سخنگوی ستاد انتخاباتی روحانی ادامه داد: شورای عالی اصلاح‌طلبان، فراکسیون امید و رئیس دولت اصلاحات و بزرگان تصریح دارند که نامزد اول آقای روحانی است و حضور جهانگیری بر اساس توافقی اولیه صورت گرفته است لذا این ترویج‌ها به هیچ وجه متعلق به اردوگاه ما نیست بلکه مربوط به اردوگاه رقیب است و اردوگاه ما شنوای تردید‌هایی که ایجاد می‌کنند، نخواهد بود.

وی تأکید کرد: نامزد اول و محوری اصلاح‌طلبان آقای روحانی است و مرجع ما که با محوریت آقای روحانی اردوگاه اصلاح‌طلبی را حمایت می‌کند و حرف او حجت است و برایند اصلاح طلبان است.

وکیلی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه اقای عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح اعلام کردند هنوز درباره نامزد نهایی اصلاح طلبان تصمیم نهایی گرفته نشده و شما به نمایندگی از چه گروهی اعلام می‌کنید آقای روحانی نامزد نهایی شورای سیاست گذاری است؟ گفت: آقای روحانی نامزد نهایی اصلاح طلبان است، حرف‌های آقای عارف خوب نقل نشده و این مطلب را اردوگاه اصولگرایان برای ایجاد شبهه مطرح می‌کنند.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا آقای خرازی هم اعلام کردند که شورای سیاست‌گذاری همه اصلاح طلبان نیستند گفت: خیر اینطور نیست و نامزد نهایی اصلاح طلبان آقای روحانی است.

وکیلی ادامه داد: همچنین باید بگویم بنده روز گذشته در صحبت با آقای عارف، بنای این نشست خبری را گذاشتم و آخرین هماهنگی‌ها را با وی در مورد موضع شورای عالی شنیدم؛ آقای عارف هم بیان کرد که نامزد محوری و اول آقای روحانی است و آقای جهانگیری بر اساس توافق نقش مکمل را در طول آقای روحانی ایفا می‌کنند، لذا طبیعی است به خاطر سابقه ایشان دیدگاهش بیان‌کننده دیدگاه اردوگاه اصلاح طلبان است، ولی مستقل نیست، بلکه بیان دیدگاه‌های اصلاح طلبی در مجموعه تیم روحانی – جهانگیری است که تیم واحدی است و هر کدام نقشی را ایفا می‌کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه آقای جهانگیری اعلام کردند از سوی اصلاح طلبان آمدند، آقای موسوی لاری هم تایید کردند و اعلام کردند که شورای سیاست گذاری نامزد نهایی را معرفی خواهد کرد گفت: دیدگاه‌های جهانگیری بیانگر دیدگاه‌های اصلاح طلبان است. ما تیم‌واحدی هستیم که هر کس نقش خود را ایفا می‌کند.

وکیلی تاکید کرد: نقش اقای جهانگیری بیانگر دیدگاه‌های اصلاح طلبان است، اقای روحانی دیدگاه‌های کلان را بیان می‌کند که زاویه‌ای با دیدگاه‌های اصلاح طلبان ندارد.

سخنگوی ستاد انتخاباتی روحانی گفت: در دیدگاه‌های جزئی دیدگاه‌های جهانگیری هماهنگ‌تر با اصلاح طلبان است. عقلا، شاخص‌ها و مشاهیر اصولگرایی پشت سر آقای روحانی هستند؛ آقای ناطق هم حامی آقای روحانی است.

انتهای پیام/