دسته‌بندی نشده
کد خبر : 4595
دوشنبه - 11 اردیبهشت 1396 - 22:41
بورس کالا اعلام کرد؛

رتبه اول و دوم مبادلات بورس کالا در اختیار فلزات و مواد معدنی

بورس کالای ایران در گزارشی، آمار مبادلات انجام شده در سه ماهه پایانی سال ۹۵ را منتشر کرد که طی آن بخش فلزات و محصولات معدنی در رتبه اول و دوم در ارزش و حجم مبادلات قرار گرفتند.

رتبه اول و دوم مبادلات بورس کالا در اختیار فلزات و مواد معدنی

به گزارش «شورا نیوز» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ بخش معدن و صنایع معدنی در سه ماهه پایانی سال گذشته ۴۱ درصد ارزش مبادلات بورس کالا را به خود اختصاص و در رتبه نخست کالاهای مبادله شده قرار گرفت. حجم معاملات این بخش نیز طی مدت مذکور با ۳۳ درصد در رتبه دوم جای گرفت.

سهم ۱.۱ میلیارد دلاری فلزات و محصولات معدنی

همچنین مجموع ارزش مبادلات سه ماهه پایانی سال گذشته در بخش فلزات و محصولات معدنی از ۸۴۲ میلیون دلار در سال ۹۴ به یک هزار و ۱۱۵ میلیون دلار در سال ۹۵ افزایش یافت. بیشترین سهم بازار نیز در این بخش به فولاد با ۷۴ درصد سهم تعلق گرفت.

این در حالی است که طبق اعلام بورس کالا، ارزش و حجم معاملات فلزات و مواد معدنی ایران در سال ۲۰۱۵ میلادی نسبت به سال پیش از آن، به ترتیب با افت ۳۵ و ۱۹ درصدی مواجه شده بود.

۴عامل تاثیرگذار بر کاهش ارزش و حجم مبادلات بورس کالای ایران در بخش فلزات و مواد معدنی را در سال ۲۰۱۵ می توان شامل افت جهانی ارزش کالاها، افزایش ارزش دلار، کاهش قیمت در بازار داخلی، افزایش چشمگیر تولید معادن استرالیا و برزیل دانست.
انتهای پیام/