فرهنگ شهری » گزارش شهر
کد خبر : 4498
دوشنبه - 11 اردیبهشت 1396 - 17:11

آغاز اکران فیلم‌های جدید از ۲۰ اردیبهشت ماه

در آستانه‌ی اتمام ۷ هفته‌ی نمایش در سرگروه‌ها،فیلم‌های تازه از ۲۰ اردیبهشت ماه در سینماهای پایتخت به نمایش درمی‌آیند. فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش با اعلام این خبر گفت: با اتمام هفت هفته‌ی اکران، نمایش فیلم‌های جدید در سرگروه‌ها آغاز می‌شود و در عین حال فیلم‌های قبلی اکران‌شان در برخی سالن‌ها ادامه دارد. به گفته‌ی او؛ فیلم‌هایی […]

آغاز اکران فیلم‌های جدید از ۲۰ اردیبهشت ماه

در آستانه‌ی اتمام ۷ هفته‌ی نمایش در سرگروه‌ها،فیلم‌های تازه از ۲۰ اردیبهشت ماه در سینماهای پایتخت به نمایش درمی‌آیند.

فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش با اعلام این خبر گفت: با اتمام هفت هفته‌ی اکران، نمایش فیلم‌های جدید در سرگروه‌ها آغاز می‌شود و در عین حال فیلم‌های قبلی اکران‌شان در برخی سالن‌ها ادامه دارد.

به گفته‌ی او؛ فیلم‌هایی که از ۲۰ اردیبهشت ماه به نمایش درخواهند آمد،عبارتند از: «برادرم خسرو» در گروه سینمایی «کوروش» به جای «ماجرای نیمروز»، «آشوب» در گروه آزادی به جای «یک روز بخصوص»،«ویلایی‌ها» به جای «گشت ۲» در گروه استقلال و «نهنگ عنبر» به جای «آباجان» در گروه قدس به نمایش درمی‌آید.

«برادرم خسرو» نخستین ساخته بلند سینمایی احسان بیگلری است که در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجرحضور داشت و نامزد دریافت سیمرغ بهترین کارگردانی این جشنواره شد.

این فیلم توانست در جشن انجمن منتقدان و نویسندگان نیز در پنج رشته نامزد دریافت جایزه شد و دیپلم افتخار بخش خلاقیت و استعداد درخشان را کسب کرد.

در خلاصه داستان «برادرم خسرو» به قلم احسان بیگلری و پریسا هاشم پور آمده است: خسرو که مبتلا به اختلال دوقطبی است باید مدتی را در خانه برادر بزرگتر خود سپری کند.

شهاب حسینی، ناصر هاشمی،هنگامه قاضیانی،بیتا فرهی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

«ویلایی‌ها را با خانواده ببینیم» شعار فیلمی است که در سی‌وپنجمین جشنواره فجر به نمایش درآمد.

هدف عوامل این اثر برای انتخاب شعار فیلم دعوت از خانواده‌های ایرانی است که آشتی دوباره‌ای با سینما کنند و این‌بار همه اعضا خانواده که قطعا از نسل‌های مختلف هستند بتوانند به دیدن اثری بنشینند که بخش مهمی از تاریخ این کشور و رشادت‌های زنان سرزمین ایران در حساس‌ترین برهه تاریخی به تصویر کشیده است.

«ویلایی‌ها» در جشنواره فیلم فجر در هفت بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد و توانست جوایزی را هم از آن خود کند.

این فیلم از ۲۰ اردیبهشت ماه در گروه سینمایی استقلال اکران عمومی می‌شود.

در «ویلایی‌ها» که بازیگران هر کدام در نقش‌های متفاوتی حضور پیدا کرده‌اند، طناز طباطبایی، پریناز ایزدیار، آناهیتا افشار، علی شادمان، با هنرمندی ثریا قاسمی و با حضور صابر ابر، بازیگران کودک فیلم امیر علی ایمان وند، علیرضا داوری، هستی فرطوسی، سوگل و سوگند بارانی و آوین منصوری به ایفای نقش می‌پردازند.

دیگر بازیگران «ویلایی‌ها»عبارتند از گیتی قاسمی، فریماه کهنمویی، مهدخت مولایی، فاطمه بابایی و معصومه بیگی.

در خلاصه داستان این فیلم که با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی تولید شده، آمده است: دوست نداشت من بیام اینجا… همیشه می‌گفت: بمون درس‌ات رو تموم کن، حیفه… گفتم: حیف از اون زمانیه که ما می تونیم کنار هم باشیم و نباشیم…

پروژه سینمایی «نهنگ عنبر٢-سلکشن رویا» به تهیه کنندگی سامان مقدم و با سرمایه گذاری نیوشا طبیبی،نیما طبیبی، مجید مطلبی و سامان مقدم ساخته شده است.
بازیگران : رضا عطاران ، مهناز افشار ، ویشکا آسایش ، حسام نواب صفوی ، رضا ناجی ، امیرحسین آرمان ، سیروس گرجستانی  و علئ قربان زاده و بازیگران میهمان:شهلا ریاحی،کتایون امیر ابراهیمی،محسن قاضی مرادی،اسدالله یکتا،احمدرضا اسعدی.

منبع : ایسنا