به گزارش «شورانیوز» به نقل از  تسنیم، عزیز اکبریان در جشنواره امتنان از کارگران که پیش از ظهر امروز در مرکز تربیت مربی کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه امسال سال تولید و اشتغال است و امیدواریم از شعار به شعور برسد، اظهار داشت: کشور با دو راه از رکود خارج می‌شود که یکی بالاتر رفتن تورم است که ارزش پول پایین می‌آید یا اینکه تولید فعال شود.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه‌اندازی تولید در کشور سبب از بین رفتن بیکاری می‌شود، ادامه داد: کشور برای خارج شدن از رکود به ۲۰۰ میلیارد دلار یعنی ۷۵۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز دارد در حالی که درآمد دولت در سال گذشته ۲۲۰ هزار میلیارد تومان بوده و این به معنی جمع‌آوری ۴ سال درآمد کشور بدون خرج آن است.

وی با اشاره به اینکه یکی از راهکارها سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، بیان کرد: باید زمینه برای سرمایه‌گذاری تامین شود.

اکبریان با بیان اینکه حرمت کارگر با ایجاد اشتغال حفظ می‌شود، افزود: کارفرما باید بداند که به وسیله کارگر تولید موفق خواهد داشت و تمام سیستم‌ها، بانک‌ها، سازمان تامین اجتماعی و امور مالیاتی باید کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه در کشور به صورت جزیره‌ای عمل می‌شود، اظهار داشت: در شهرک صنعتی اشتهارد ۲۰۰ کارگاه با بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان معوقات توسط بانک‌ها توقیف شده‌اند.

اکبریان با بیان اینکه اشتغال با کنترل قاچاق محقق می‌شود، اضافه کرد: یکسری مبادی ورودی مانند گمرک و مناطق آزاد قانونی است که باید تجهیز شود تا قاچاق انجام نشود.

نماینده مردم کرج در مجلس با تاکید بر اینکه پوشاک ما را ترکیه و چین نابود کرده است، گفت: در سال ۹۴، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار پوشاک ترکیه به ایران وارد شده که ۲۰۰ میلیون دلار آن از مبادی قانونی بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ اسکله در کشور رها شده است، اضافه کرد: امروزه بیش از ۹۰ درصد برندهای ال جی و سامسونگ تولید ایران است و باید برخی از برندها تولید مشترک شود.

اکبریان با اشاره به انتخابات شوراهای شهر و روستا، خاطرنشان کرد: شوراها یکی از ارکان کشور هستند.

وی با بیان اینکه شهر کرج بیش از ۲ هزار میلیارد تومان بودجه دارد، افزود: نباید شهر به را به دست افرادی داد که به دنبال رانت و جیب خود باشند.

اکبریان با اشاره به راه‌اندازی شورای شهر فردیس، اظهار داشت: اگر در فردیس شورای خوب انتخاب شود زیرساخت‌های خود را درست می‌کند و اگر بد انتخاب شود تا ابد نابود می‌شود.