سیاست شهر
کد خبر : 3937
دوشنبه - 4 اردیبهشت 1396 - 13:16

ترامپ: احتمال دارد به توافق با ایران پایبند نمانیم

رئیس‌جمهوری آمریکا با این ادعا که ایران روح توافق را نقض کرده اعلام کرد که احتمال خروج غربی‌ها از توافق هسته‌ای وجود دارد.

ترامپ: احتمال دارد به توافق با ایران پایبند نمانیم

به گزارش «شورا نیوز» به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه در مصاحبه‌ای اختصاصی با خبرگزاری آسوشیتدپرس شرکت کرد و در آن درباره مسائل مختلفی از جمله توافق هسته‌ای ایران گفتگو کرد.

در بخشی از این مصاحبه خبرنگار پرسید: شما در کنفرانس خبری روز گذشته خود گفتید که تصور می‌کنید ایران روح توافق را نقض کرده است. منظور شما از این حرف این بود که ایران واقعا مفاد توافق را زیر پا گذاشته یا منظور شما اقدامات آنها در منطقه بود؟

رئیس‌جمهوری آمریکا پاسخ داد: منظورم درباره تمام کارهایی بود که آنها در خاورمیانه و فراتر از آن انجام می‌دهند.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار که بنابراین شما معتقدید آنها به توافق پایبند هستند نیز گفت: نه، من چنین چیزی نگفتم. من می‌گویم معتقدم که آنها روح توافق را نقض کرده‌اند. برای توافق‌ها روحی وجود دارد که آنها آن را نقض کرده‌اند.

خبرنگار بار دیگر پرسید: درخصوص کارهایی که در نقاط دیگر خاورمیانه انجام می‌دهند؟

ترامپ پاسخ داد: درخصوص کارهایی که در همه جا انجام می‌دهند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در پاسخ به این سوال که واکنش رهبران اروپایی مانند مرکل و ترزا می به این توافق چیست و اینکه آیا آنها از ترامپ می‌خواهند به توافق پایبند باشد یا خیر گفت: من درمورد این مسئله با آنها صحبت نمی‌کنم.

وی ادامه داد: من به این موضوع اشاره می‌کنم ولی این موضوع در گفتگوهای ما محرمانه است. آنها نظر خودشان را دارند. نمی‌گویم که نظر آنها با نظرات من متفاوت است اما ترجیح می‌دهم که از خود آنها درمورد این مسئله سوال کنید.

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا تصور می‌کند آمریکا به توافق پایبند خواهند ماند یا خیر گفت: این احتمال وجود دارد که به آن پایبند نمانیم.

انتهای پیام/