به گزارش «شورا نیوز» به نقل از رویترز، زمانی که “دونالد ترامپ”، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته بر خود می بالید که یک ناو جنگی را برای هشدار به کره شمالی به سمت شبه جزیره کره اعزام کرده است، این ناو در واقع در جهت مخالف شبه جزیره کره و به سمت استرالیا در حرکت بوده است!

تصاویر منتشر شده از سوی نیروی دریایی آمریکا نشان می‌دهد که این ناو جنگی در حال حاضر فاصله بسیار زیادی با شبه جزیره کره دارد. با افزایش تنش ها میان آمریکا و کره شمالی، فرماندهی ارتش آمریکا در منطقه اقیانوس آرام و اعضای تیم دونالد ترامپ اعلام کرده بودند که ناو هواپیمابر “یو اس اس کارل وینسون” به شبه جزیره کره اعزام شده است. اما اواخر روز سه شنبه فرماندهی ارتش آمریکا در منطقه اقیانوس آرام با این توضیح که این ناو جنگی ابتدا باید در یک رزمایش مشترک کوتاه مدت با استرالیا شرکت کند، از نزدیک شدن آن به آبهای ساحلی استرالیا خبر داد.
ارتش آمریکا ابتدا در بیانیه ای در ۱۰ آوریل (حدود ۱۰ روز پیش) اعلام کرده بود که “هری هریس”، فرمانده ستاد فرماندهی اقیانوس آرام “کارل وینسون” را به سمت کره شمالی و در ایستگاهی در غرب اقیانوس آرام اعزام کرده است. در ۱۱ آوریل خبرگزاری ها اعلام کردند که رسیدن این ناو گروه تهاجمی به محل مورد نظر حدود یک هفته به طول می انجامد و اکنون مشخص شده است “یو اس اس کارل وینسون” در تمام این مدت در جهت عکس شبه جزیره کره در حرکت بوده است.
این اقدام آمریکا و انتشار گزارشهای ضد و نقیض از موقعیت مکانی ناو جنگی کارل وینسون باعث ایجاد نگرانی هایی در داخل کره جنوبی در اوج تنش این کشور با همسایه شمالی خود شده است.
پنتاگون تاکنون به گزارشهایی که در خصوص موقعیت ناو کارل وینسون منتشر شده‌اند واکنشی نشان نداده است.
انتهای پیام/