به گزارش «شورا نیوز» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز (چهارشنبه، ۳۰ فروردین) با اشاره به لزوم جلوگیری از بیان سخنان بی پایه و اساس از سوی هریک از کاندیداهای ریاست جمهوری در هنگام مناظره گفت: باید در حاشیه مناظره یک گروه کارشناسی حضور داشته باشد که اگر یکی از کاندیداها حرف بی پایه و اساس زد محترمانه او را به چالش بکشند.

نماینده مردم لنجان تصریح کرد: کسی که مناظره را اداره می‌کند، کسی نیست که فقط وقت می‌دهد، بلکه کسی هست که باید مناظره را کنترل کند.

کوهکن با بیان این‌که فرصت طلبی هر جناح در حین انتخابات برای این‌که رقیب را متهم به تندروی کند، ممنوع است، اظهار داشت: در بین داوطلبین فردی که در میان افکار عمومی متهم به تندروی باشد، وجود ندارد و احدی حق ندارد برای مدیریت افکار عمومی کسی را متهم به تندروی کند.

وی با اشاره به سخنان نماینده‌ای که روز گذشته گفته بود اگر فلان کاندیدا مورد تأیید شورای نگهبان قرار بگیرد من استعفا می‌دهم، بیان داشت: من این سخن را نمی‌گویم اما از شورای نگهبان می‌خواهم که مر قانون را اجرا کند و کسی که مطابق قانون صلاحیت ندارد را رد کند چنان که اعتقاد داریم با این نوع عملکرد هیچ نوع اتفاقی رخ نمی‌دهد.

نماینده مردم لنجان با اشاره به این‌که مجلس در گذشته درمورد فردی که هم رئیس جمهور بوده و هم تا مدتی جنگ را اداره می‌کرده است رأی به عدم کفایت او داده است تأکید کرد، خواهش ما از شورای نگهبان این است که مثل سابق قانون را اجرا کند.

کوهکن خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: کسی که خود را برای در اختیار گرفتن سکان ریاست جمهوری معرفی می‌کند باید هم تراز این جایگاه باشد و نباید به نوعی صحبت کند که مردم فکر کنند اگر او رئیس جمهور شود همه مشکلات حل می‌شود و این اقدام خیانت به باورهای مردم است.

وی خطاب به معاون اول روحانی که برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده، گفت: قبول که شما کاندیدا شده‌اید و می‌خواهید رئیس جمهور کمک کنید، اما از شما انتظار می‌رود فضای کشور را از آرامش خالی نکنید.

نماینده مردم لنجان در ادامه بیان داشت: به آن فردی که در غرب کشور گفت بانک‌ها بعد از انتخابات ورشکست می‌شوند عرض می‌کنم بانک‌هایی که با سودهای ۱۸ درصدی و جریمه‌های آن‌چنانی فعالیت می‌کنند ورشکست نمی‌شوند و این سخنان فقط موجب برهم زدن وحدت مردم است.

کوهکن در پایان بیان داشت: متأسفانه شاهدیم در صورتی که صدا و سیما سفر رئیس جمهور را پوشش نمی‌دهد بودجه آن کم می‌شود و اگر هم پوشش دهد یک کاندیدای دیگر اعتراض می‌کند که این اقدام تبلیغاتی است و این مشکل باید حل شود.

انتهای پیام/