گزارش شهر
کد خبر : 3405
دوشنبه - 28 فروردین 1396 - 21:30

مهر علیزاده گزینه‌ی شهرداری اصلاح طلبان نیست/ چهره‌های هنری و ورزشی در جامعه حق دارند

نماینده شورای شهر تهران گفت: آقای مهر علیزاده در فراکسیون اصلاح طلبان برنامه ارائه کردند اما فراکسیون پس از مطالعه نمودن برنامه ایشان تشخیص دادند که برنامه آقای هاشمی مناسب‌تر‌است؛ در شهر تهران باید کار فرهنگی و ورزشی انجام شود؛ اگر یک هنرمند خوب داشته باشیم تا کار هنری فرهنگسرا‌ها را پیگیری کند اشکالی ندارد؛ همچنین ما درشورای شهر چهار ورزشکار و یک خواننده داشتیم.

مهر علیزاده گزینه‌ی شهرداری اصلاح طلبان نیست/ چهره‌های هنری و ورزشی در جامعه حق دارند

اسماعیل دوستی در گفت‌وگو با خبرنگار شورا نیوز درباره‌ی فرآیند اصلاح طلبان برای انتخاب لیست شورای شهر اظهار کرد: برای تهیه لیست اصلاح طلبها شاخصه‌هایی مشخص شده و بر اساس این شاخصه‌ها، لیست تنظیم می‌شود همچنین این شاخصه‌ها محور‌هایی دارد من جمله تجربه کاری خصوصاً در مدیریت شهری.

وی ادامه داد: این تجربه کاری همراه با تخصص است، تجربه، تخصص و سلامت نفس در اینجا مطرح است؛ کسی که تا به حال مشکلی نداشته و سالم بوده که به تعبیر مقام معظم رهبری دست پاک باشد، دنبال سوداگری نباشد و اعتقاد به کار گروهی داشته باشد، دارای این شاخصه‌ها است.

دوستی اذعان کرد: غالباً یک سری از جوانان و خانم‌ها چهره هستند و از این بیست و یک نفر، برای جوانان سهمیه خاص در ‌نظر گرفته‌ شد البته با توجه به‌ اینکه اینجانب در شورای سیاست گذاری نیستم فقط به شما خبر می‌دهم ولی قطعا جوانان سهمیه دارند.

نماینده شورای شهر تهران با اشاره به شورای سیاست‌گذاری، خاطرنشان کرد: این شورا از دو گروه تشکیل شده است؛ یک گروه شامل نمایندگان احزاب است و گروه دیگر تشکیل شده از اشخاص حقیقی وحقوقی، در‌واقع اشخاصِ مرجعی هستند که از ناحیه بزرگان اصلاحات معرفی شدند؛ گروهی ازشورای عالی سیاست گذاری ائتلاف فراگیراصلاح طلبان هستند.

وی در پاسخ به این سوال که تا چه حد پیگیر روند تأیید صلاحیت اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر بوده، گفت: این اخبار را پیگیری نکردم و نمی‌دانم که خودم تأیید شدم یا رد شدم و تا به حال نپرسید‌م اما قطعاً تأیید می‌شوم مگر چه مشکلی دارم.

دوستی همچنین در رابطه با گمانه زنی‌هایی که در خصوص تصدی آقای مهرعلی‌زاده بر شهرداری تهران در رسانه‌ها مطرح شده بود، افزود: چیزی در رابطه با موضوع شهرداری ایشان نشنیده‌ام اما خواندم که ایشان برای شورای شهر ثبت نام کرد‌ند ولی نمی‌ توان گفت که آقای مهر‌علی‌‌زاده یکی از گزینه‌های شهرداری آینده تهران است؛ ایشان در فراکسیون اصلاح طلبان برنامه ارائه کردند اما فراکسیون پس از مطالعه نمودن برنامه ایشان تشخیص دادند که برنامه آقای هاشمی مناسب‌تر‌است.

وی ادامه داد: نمی‌دانم چه کسی و کدام جناح رای می‌آورد و چه کسی کاندیدای شهرداری می شود اما معتقدم هنوز برای پیش‌بینی این موضوع خیلی زود است؛ تا زمانی که لیستها بسته و موضع گیری دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب مشخص نشود، این موضوع قابل پیش بینی نیست؛ من پیش بینی خود را درباره‌ی شهردار آینده تهران به بعد از بسته شدن لیستها منوط می‌کنم.

نماینده شورای شهر تهران در رابطه با حضور چهره‌های هنری و ورزشی در لیست شوراها خاطرنشان کرد: چهره‌های هنری و ورزشی در جامعه حق دارند و نمی توان برای آنها محدودیت قائل شد؛ به هر حال در شهر تهران باید کار فرهنگی و ورزشی نیز انجام شود؛ اگر یک هنرمند خوب داشته باشیم تا کار هنری فرهنگسرا‌ها را پیگیری کند اشکالی ندارد؛ همچنین ما درشورای شهر چهار ورزشکار و یک خواننده داشتیم.

دوستی اذعان کرد: امیدوارم مردم با تمام وجود در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا شرکت کنند و این انتخابات به نظام جمهوری اسلامی استحکامی به مراتب بیشترازگذشته ببخشد.
انتهای خبر/