به گزارش «شورا نیوز» و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، طرح های بزرگ پتروشیمی در فاز دوم منطقه عسلویه با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ٨٩۵ هزار تن محصولات پتروشیمی ، با دستور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور به بهره برداری رسید.

واحد اتیلن گلایکول ها پتروشیمی مروارید با ظرفیت تولید سالانه ۵۵۴ هزار تن ، واحد پلی استایرن انبساطی گروه صنعتی انتخاب با ظرفیت تولید ٢۵٠ هزار تن و واحد پلی استایرن انبساطی پتروشیمی تخت جمشید پارس با ظرفیت تولید ۵۵ هزار تن محصول، طرح های بزرگ پتروشیمی در فاز دوم منطقه عسلویه هستند که با دستور رییس جمهور افتتاح شد.

پتروشیمی تخت جمشید پارس

طرح پتروشیمی تخت جمشید پارس با ظرفیت تولید سالانه ۵۵ هزار تن پلی استایرن با سرمایه گذاری ارزی و ریالی به ترتیب حدود ۴۰ میلیون یورو و یکهزار و۳۵۰ میلیارد ریال اجرایی شده و برآورد میزان فروش محصولات این طرح حدود ۸۵ میلیون دلار در سال است؛ در حال حاضر خوراک طرح استایرن به میزان ۵۰ هزار تن در سال از پتروشیمی پارس تامین می‌شود.

فاز دوم پتروشیمی مروارید

فاز دوم پتروشیمی مروارید با ظرفیت تولید سالانه ۵۴۰ هزار تن محصول با هدف تولید انواع اتیلن گلایکول شامل منو و دی و تری اتیلن گلایکول با ظرفیت تولید سالانه ۵۴۰ هزار تن محصول ساخته شده است.

خوراک‌های این واحد شامل ۳۴۰ هزار تن در سال اتیلن از محل واحد الفین پتروشیمی مروارید و ۳۶۸ هزار تن در سال اکسیژن برای تولید ۵۵۴ هزار تن در سال اتیلن گلایکول‌ها است؛ این طرح با سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی به ترتیب حدود ۱۷۰ میلیون یورو و ۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اجرا شده و برآورد فروش سالانه محصولات این طرح جدید صنعت پتروشیمی حدود ۶۳۰ میلیون دلار است.
واحد پلی استایرن گروه صنعتی انتخاب

طرح پلی استایرن گروه صنعتی انتخاب با ظرفیت تولید ۲۵۰ هزار تن در سال پلی استایرن انبساطی احداث شده که این طرح با سرمایه گذاری ارزی و ریالی به ترتیب حدود ۱۲۰ میلیون دلار و دو هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

برآورد فروش سالانه محصولات این واحد حدود ۳۸۵ میلیون دلار بوده و خوراک طرح به میزان ۲۳۵ هزار تن در سال استایرن از پتروشیمی پارس تامین می‌شود.

همچنین رییس جمهوری با حضور در پتروشیمی کاویان، فاز دوم اتیلن این مجموعه را مورد بهره برداری قرار داد که ارزش فروش محصولات این ٣ طرح بزرگ در حوزه پتروشیمی و فاز دوم پتروشیمی کاویان در مجموع بالغ بر ١.۵ میلیارد دلار است.

انتهای پیام/