نخستین نشست خانه ترانه در سال جدید و پس از درگذشت دکتر افشین یداللهی، با عنوان سوگ ترانه در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

بعد از ظهر پنجشنبه بیست و چهار فروردین، مراسم سوگ ترانه با اجرای فرزاد حسنی در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. این مراسم به گرامیداشت یاد و خاطره افشین یداللهی شاعر و ترانه سرای کشورمان که در واپسین روزهای سال نود و پنج درگذشت، احتصاص داشت.

استقبال و حضور چشم‌گیر مردم از این برنامه به حدی بود که تعداد زیادی از حاضرین بیرون از سالن و با ال ای دی های تعبیه شده به تماشای مراسم پرداختند.

در ابتدای برنامه، فرزاد حسنی از محسن سلیمانی(ریاست فرهنگسرای ارسباران) دعوت کرد تا برای صحبت روی صحنه حاضر شود؛ پس از آن سلیمانی از خانواده دکتر یداللهی دعوت کرد تا برای لحظاتی روی صحنه بروند.

در ادامه این برنامه سالار عقیلی به همراه پیانوی حریر شریعت زاده و با همراهی سازهای کوبه ای، دو قطعه با سروده های یداللهی خواند. در دیگر اجرای این برنامه نیز، خشایار اعتمادی در حالی که پیانو می نواخت قطعه ای با شعر افشین یداللهی برای حاضران خواند.

اما احسان خواجه‌امیری که پیشتر از او به عنوان یکی از خوانندگان برای اجرای زنده عنوان شده بود، بدون اطلاع قبلی در برنامه حاضر نشد. در ادامه و در دیگر اجراهای این برنامه، مهرداد نصرتی به اجرای قطعاتی با اشعار دکتر یداللهی پرداخت و در انتها نیز حمیدرضا گلشن چند قطعه را برای حاضرین اجرا کرد.

همچنین در بخش‌های دیگر برنامه، برخی از هنرمندان روی صحنه می‌رفتند و به شعرخوانی و صحبت درخصوص افشین یداللهی پرداختند. در همین راستا مهدی ایوبی، بابک زرین، محمدرضا فروتن، عبدالجبار کاکایی، روزبه بمانی، زهرا عاملی، صابر قدیمی، پرستو صالحی، محمدعلی بهمنی، حامد عسکری، جسین غیاثی، میثم یوسفی، امیرحسین مساح، علی ایلیا و… هرکدام برای دقایقی روی صحنه حاضر شدند.

همچنین در این نشست اعلام شد، باتوجه به جلسات اعضای خانه ترانه، از این پس روزبه بمانی اجرای جلسات خانه ترانه را برعهده خواهد داشت.

گفتنی است.

منبع : نوا

انتهای پیام /