سیاست شهر
کد خبر : 3328
یکشنبه - 27 فروردین 1396 - 20:10
نقوی حسینی در تشریح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی:

پیش‌نویس گزارش ۶ماهه دوم مجلس از اجرای برجام آماده شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه این کمیسیون گفت: از آنجایی‌که دولت یازدهم نتوانست مراودات با همسایگان را تقویت کند، بنا شد کمیسیون امنیت ملی به این حوزه ورود پیدا کند.

پیش‌نویس گزارش ۶ماهه دوم مجلس از اجرای برجام آماده شد

به گزارش «شورا نیوز» و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،سیدحسین نقوی حسینی به تشریح دستورکار امروز (یکشنبه، ۲۷ فروردین ماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پرداخت و گفت: جلسه امروز در حالی آغاز شد که بروجردی رئیس کمیسیون با اظهار تأسف از حادثه سیل و جان باختن تعدادی از هم وطنانمان در این حادثه دلخراش را از طرف کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به خانواده جانباختگان و مردم تسلیت گفت و از مسئولان ذیربط خواست که در اسرع وقت به مشکلات مربوطه رسیدگی کنند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: بروجردی همچنین ابراز امیدواری کرد که همه مسئولان امسال را مغتنم شمرده و در جهت تحقق شعار امسال که مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال نامگذاری کردند، همه توان و همت خود را به کار بگیرند که کمیسیون امنیت نیز در این خصوص باید جلساتی برگزار کرده و برنامه ریزی صورت دهد.

وی در ادامه در خصوص عدم حضور وزیر خارجه در جلسه امروز کمیسیون طبق زمانبندی عنوان کرد: جلسه مشترک امروز وزارت خارجه و کمیسیون امنیت به علت همراهی وزیر امور خارجه در سفر هیأت دولت به عسلویه، به زمان دیگری موکول شد.

نقوی حسینی در ادامه با اشاره به سفری که قرار است کمیسیون امنیت ملی صبح فردا به قم داشته باشد، یادآور شد: کمیسیون بنا دارد با سفر به قم، محضر علما و مراجع برسد که در همین راستا حضور در دفتر حجت الاسلام شهرستانی نماینده حضرت آیت الله العظمی سیستانی و بازدید از موزه، حضور در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، دیدار با آیات عظام نوری همدانی، صافی گلپایگانی، اعرافی، سبحانی و حضور در جامعه المصطفی از جمله برنامه های این سفر کمیسیون خواهد بود.

این نماینده در مجلس دهم در ادامه به برخی اظهارات اعضای کمیسیون امنیت اشاره و بیان کرد: در ادامه جلسه امروز کمیسیون، برزگر کلشانی نماینده سلماس پیرامون بخشی از مشکلات فعلی جامعه از جمله مشکلات سیل اخیر آذربایجان، تولید و اشتغال، مسائل فرهنگی و آسیب های اجتماعی صحبت کرد، همچنین جاسمی نماینده کرمانشاه ماجرای واگذاری و فروش پالایشگاه کرمانشاه با قیمت غیرواقعی که دومین پالایشگاه کشور محسوب شده و خسارت جدی به کرمانشاه و حوزه اقتصادی کشور وارد می کند را مطرح و نسبت به آن اعتراض کرد و خواستار رسیدگی شد.

وی افزود: در ادامه جلسه ذوالنوری خواست مجلس فکری به حال نحوه ثبت نام واجدین شرایط ریاست جمهوری کند همچنین خواست کمیسیون برای تحقق اقتصاد مقاومتی وقت گذاشته و برگزاری جلسات، برای چند معضل اصلی طرح و برنامه ارائه کند.

نقوی حسینی ادامه داد: ذوالنوری درباره گزارش شش ماهه دوم گفت اگر مبنای ارائه گزارش شش ماهه آغاز مجلس جدید باشد، ما هنوز به پایان شش ماهه دوم نرسیده ایم و اگر مجلس جدید را مبنا قرار ندهیم از زمان عقب هستیم ولی به هر حال پیش نویس گزارش شش ماهه دوم آماده است تا در کمیسیون مطرح شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در ادامه با اشاره به سخنان کواکبیان در کمیسیون پیرامون نحوه ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری گفت: قانونی در مجلس هشتم تصویب شد ولی شورای نگهبان آن را رد کرد و در حال حاضر در مجمع تشخیص مصلحت نظام است که باید پیگیری شده و به نتیجه برسد.

وی اظهار داشت: شوشتری در ادامه جلسه خواستار برقراری و تقویت روابط و مناسبات ۱۵ کشور همسایه جمهوری اسلامی با کشورمان شد که در این زمینه نیازمند یک بررسی جدی هستیم.

نقوی حسینی همچنین با اشاره به اظهارات رضایی دیگر عضو کمیسیون بیان داشت: لازم است جلسات کمیته ها مجددا مورد بررسی قرار گیرد همچنین نجفی خوشرودی نماینده بابل تذکر داد که کمیسیون باید به مسائل مهمی مانند انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا، سیاست جنگ طلبانه و خصمانه دولت جدید آمریکا، تأثیر مشکلات اقتصادی بر امنیت ملی کشور و روند مناسبات با همسایگان بپردازد.

نماینده مردم ورامین در مجلس ادامه داد: حسن بیکی نیز در این جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را از کمیسیون های فعال مجلس دانست که همه اعضای آن باید در جهت تقویت جایگاه نمایندگان مجلس تلاش کنند.

نقوی حسینی در ادامه با جمع بندی جلسه امروز تصریح کرد: بنا شد در کمیسیون برای همسایگان وقت موسع گذاشته شود چرا که علیرغم آن که انتظار بود دولت یازدهم مراودات با همسایگان را تقویت کرده و بهبود بخشد اینگونه نشد و کمیسیون در این زمینه باید ورود کرده و جلسات زمان بندی شده را تنظیم کند.

وی اضافه کرد: همچنین کمیسیون باید در حوزه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ورود پیدا کرده و جلسات منظم و زمانبندی شده برگزار کند و نتایج آن را استخراج و به دستگاه های ذیربط ارائه کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: گزارش سه ماهه پنجم وزارت امور خارجه از روند اجرای برجام به کمیسیون ارائه شد و در دستور کار و بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام/