گزارش شهر
کد خبر : 3294
شنبه - 26 فروردین 1396 - 18:24
در گفت‌وگو با شورا نیوز تشریح شد

زنان به ابزار بهره وری تبدیل شدند

یک روانشناس گفت:وقتی شما به یک جنس مونث نگاه می‌کنید، می‌بینید که مخاطب آوری آن جنس مونث برای شما بیشتر است؛ آقایان به نیت سرگرمی کار نمی‌کنند بلکه به نیت منبع درآمد به آن می‌نگرد.

زنان به ابزار بهره وری تبدیل شدند

علی قائدنیا در گفت‌وگو با خبرنگار شورا نیوز درباره پررنگ شدن اشتغال زنان در جامعه اظهار کرد: زمانی که اشتغال ایجاد می‌شود، مهم‌ترین رکن اشتغال حقوق است؛ متأسفانه خانمها در مورد اشتغال با حقوق کم راضی می‌شوند درحالی که آقایان نمی‌توانند این موضوع را بپذیرند؛ آقایان با توجه به این موضوع که می‌خواهند زندگی را بچرخانند، نمی‌توانند به حقوق کم راضی شوند؛ همچنین آقایان به نیت سرگرمی کار نمی‌کنند بلکه به نیت منبع درآمد به آن می‌نگرد؛ به همین دلیل کار آقایان خیلی کمتر است.

وی با اشاره به شتاب زدگی در موضوع اشتغال زنان گفت: این موضوع باز می‌گردد به نگاه جنسیتی؛ وقتی شما به یک جنس مونث نگاه می‌کنید، می‌بینید که مخاطب آوری آن جنس مونث برای شما بیشتر است.

این روانشناس با اشاره به اینکه خانمها امروزه برحسب شرایط ذاتی خود و زنانگی خود کار نمی کنند، گفت؛ نمی شود که تمامی خانمها در خانه باشند و فرزند خود را پرورش دهند؛ زمانی که ما برای کسی تحصیلاتی را ایجاد می‌کنیم، آن شخص بعد از گذراندن تحصیلات خود نیازمند شغل می‌شود، ما باید دیدمان را بزگ کنیم و زمانی که برای فرد تحصیلات ایجاد می‌کنیم، باید اشتغال را هم ایجاد کنیم.

قائدنیا اذعان کرد: باید شغلهایی را برای زنان تعریف کنیم که در محیط زنانه باشد؛ برای مثال خانمها وارد مدارس ابتدایی شوند تا بتوانند راحتتر به وظیفه خود عمل کنند؛ آن وظیفه هم تربیت فرزندان است به عبارت دیگر خانمها وارد مدارس ابتدایی شوند و آقایان هم وارد مدارس راهنمایی و دبیرستان.

وی در پاسخ به اظهار نظر برخی که معتقدند علت بیکاری آقایان، ورود زنان به کار است، اظهار کرد: مگر می‌شود به زنان بگوییم که وارد کار و اشتغال نشوید؛ آنها وارد کار می‌شوند ولی چرا کارفرما به راحتی زنان را می‌پذیرند؟ چرا کارفرما به جای آقایان، خانم ها می‌پذیرند؟ دلیل این عمل کارفرما این است که خانمها فرمان برهستند و خیلی هم در کار کارفرما دخالت نمی‌کنند همچنین انتقادپذیر هستند و انتقاد نمی‌کنند و به عبارت دیگر به حداقلی‌ها راضی هستند.

انتهای پیام/