دسته‌بندی نشده
کد خبر : 3188
چهارشنبه - 23 فروردین 1396 - 14:35
آلمان؛

مرکل: دیجیتالی سازی، پیشران توسعه جهانی است

صدراعظم آلمان گفت: امروز، دیجیتالی سازی به پیشران توسعه جهانی تبدیل شده است.

مرکل: دیجیتالی سازی، پیشران توسعه جهانی است

به گزارش «شورا نیوز» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صدراعظم آلمان امروز در دیدار با مقامات ارشد اقتصادی و بانکی جهان در برلین اظهار داشت: خوشحالم که امروز در تازه ترین دیدار خود با روسای سازمان همکاری اقتصاد و توسعه، صندوق بین المللی پول، بانک جهانی، سازمان بین المللی کار و سازمان تجارت جهانی دیدار می کنم.

با توجه به ریاست امسال آلمان بر گروه بیست کشور صنعتی موسوم به جی بیست، این دیدار از اهمیت ویژه ای برخوردار است. معتقدیم که همکاری سازمانهای چندجانبه گرا بخاطر دستیابی به یک رشد اقتصادی خوب و نیز توسعه سودمند کلیه طرفها از جمله ایجاد شرایط لازم برای دیجیتالی شدن و جهانی شدن بسیار مهم است.

ما به عنوان رئیس (دوره ای) گروه بیست، محورهای بسیاری را در دستور کار داریم و تاکنون اقداماتی را با سازمانهایی که نمایندگانشان در اینجا حضور دارند، انجام داده ایم. ما امروز به طور گسترده در مورد برآورد اوضاع اقتصاد جهانی و نیز میزان رفاه جهانی مردم و اینکه چطور می توانیم شرایط بهتری را برای مردم ایجاد کنیم با هم گفتگو کردیم.

تک تک شرکت کنندگان در این نشست همچنان مواردی را برای مطرح کردن دارند. معتقدیم که سالهاست نگرانی ها در حوزه جهانی شدن افزایش یافته است. چون مردم تک تک کشورهای جهان از توسعه های خاص، برداشتهای متفاوتی دارند و بنابراین موضوع ما به طور اختصاصی به رشد و توسعه اختصاص پیدا کرد.

برای من به عنوان صدراعظم آلمان این بسیار روشن و بدیهی است که (مدل اقتصادی) ما در آلمان، اقتصاد بازار اجتماعی است. برای لودویگ اِرهارد، پدر مدل اقتصاد بازار اجتماعی، رفاه و سعادت مردم و نه رفاه عده ای از اهمیت برخوردار بود. باید با شبکه ای کردن خردمندانه بین المللی، رفاه بیشتری تولید کرد که در این زمینه تک تک سازمانها سهم بیشتری خواهند پذیرفت.

همان طور که در بیانیه ما نیز آمده است برخی از توسعه ها به اصطلاح پیشران تغییر و تحول جهانی معرفی شده اند که از جمله می توان به فرآیند دیجیتالی سازی اشاره کرد. کاملا بدیهی است که ساختارهای مالی باید تغییر کند و این تغییر تنها مختص زنجیره اقتصادی نیست بلکه به اشتغال هم مربوط است. آموزش بیشتر و به ویژه آموزش از راه دور از اهمیت مهمی برخوردار است که مورد تاکید سازمانهای ذیربط نیز هست.

انتهای پیام/