اجتماع شهری
کد خبر : 3125
سه شنبه - 22 فروردین 1396 - 23:36
اصلانی: 

هرپایگاه مقاومت بسیج، یک شغل خانگی ایجاد کند

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، هر پایگاه مقاومت بسیج، یک شغل یا تولید خانگی را ایجاد کند.

هرپایگاه مقاومت بسیج، یک شغل خانگی ایجاد کند

به گزارش «شورا نیوز» ؛ مینو اصلانی  در گفت و گو با  ایرنا افزود: به همین منظور قرار است ۱۸ هزار پایگاه مقاومت بسیج برای ایجاد شغل و یا تولید خانگی، برنامه های خود را اجرایی کنند تا بتوانیم برای تحقق شعار امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است، گام هایی اساسی برداریم.
وی تصریح کرد: سالیان سال است با یک جنگ تمام عیار اقتصادی از طرف آمریکا مواجه ایم و طبیعتا همه تلاش نظام بر این بوده است که بتواند در عرصه اقتصاد به خودکفایی برسد.
وی خاطرنشان کرد: گرچه سوء مدیریت ها، عدم توجه به امکانات و ظرفیت های داخلی، نیروی انسانی بسیار کارآمد و امکانات مواد اولیه و زیرساخت هایی که داریم باعث شده است که امروز دچار بحران اقتصادی شویم، البته تحریم ها نیز بی تاثیر نبوده است اما تحریم ها در بسیاری از مواقع، باعث رشد اقتصادی کشور شده است.
اصلانی اضافه کرد: با فرمایش رهبری و توجه به تولید و اشتغال راهکارهای خوبی در سطح نخبگان اقتصادی ارائه شده است و فقط کافی است دستگاه های ذیربط از این طرح ها و از ظرفیت بسیج در اقتصاد مقاومتی به خوبی استفاده کنند.
وی اضافه کرد: همانطوری که در دولت سازندگی به نیروهای مردمی توجه ویژه شد و حماسه بزرگ واکسیناسیون فلج اطفال اتفاق افتاد، باید بازهم به این نیروها اعتماد کرد چراکه اگر به نیروهای مردمی برای توانمندسازی و استفاده از ظرفیت ها مجموعه های سازمان یافته بسیج تکیه شود، اشتغال و تولید می تواند به زیبایی رقم بخورد و از بحران بیکاری و رکورد اقتصادی به سمت رونق، اشتغال پایدار و مولد پیش رویم.
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: البته یک برنامه ریزی جدی و نگاه به ظرفیت های داخلی در کشور شده است و این می تواند بسیار تاثیر گذار کمک کننده باشد.
وی تصریح کرد: بسیج زنان از چهار سال پیش به این موضوع پرداخته است و در بحث تولید خانگی مانند تولید قارچ و نگهداری و گسترش مرغ و جوجه در سطح کشور اقداماتی انجام داده است و امسال نیز طرح کشاورزی شهری به عنوان طرح بسیار گسترده و برنامه ریزی شده را به اجرا گذاشته است.
اصلانی اضافه کرد: همچنین پایگاه های مقاومت بسیج نیز براساس امکانات و ظرفیت هایی که دارد آموزش های مختلف مثل قالیبافی و تولید نرم افزارهای تلفن همراه را برای بانوان آغاز کرده است.
وی با بیان اینکه آموزش های تولید نرم افزارهای تلفن همراه و بازی های گیم نت ، ویژه بانوان تحصیلکرده است، اظهار کرد: این دوره ها، سه ماهه است و در سطح چهار منطقه تهران برای ۲۰۰ تن از بانوان از هفته آینده آغاز خواهد شد.
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: به همین منظور نقاط ضعف و قوت این طرح در تهران برطرف می شود و پس از آن در دیگر مناطق کشور به اجرا گذاشته می شود.
اصلانی ادامه داد: پیش بینی می شود ۱۰ هزار بانوی بسیجی در این دوره ها آموزش داده شوند تا برای کودکان و نوجوان در قالب بازی و داستان کار شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین برای آموزش قالیبافی در سطح کشور نیز از دو سال پیش یک دوره آموزش آغاز شده و بسیاری از آنها به بهره برداری رسیده است؛ ضمن اینکه در بسیاری از نمایشگاه ها، تابلو فرش های بانوان بسیجی به نمایش گذاشته می شود.
در زمان حاضر ۹ میلیون بانوی بسیجی در کشور فعالیت دارند.