شهر ورزش
کد خبر : 3112
سه شنبه - 22 فروردین 1396 - 23:17
امید به صعود زنده شد؛

ذوب‌آهن ۲- بنیادکار ۱؛ آخرین بازی، اولین برد

ذوب‌آهن با دو گل محمدزاده و تبریزی موفق شد بنیادکار ازبکستان را شکست دهد و تبدیل به نخستین تیم ایرانی شود که در هفته چهارم لیگ قهرمانان به پیروزی می‌رسد.

ذوب‌آهن ۲- بنیادکار ۱؛ آخرین بازی، اولین برد

به گزارش «شورا نیوز» و به نقل از ورزش سه ، ذوب‌آهن در سه بازی ابتدایی لیگ قهرمانان آسیا ۴ امتیاز گرفت تا در رده سوم گروه B قرار بایستد اما آنها از ساعت ۲۰ امشب که به مصاف بنیادکار ازبکستان رفتند، موفق شدند با دو گل زودهنگام در ابتدای هر دو نیمه که با ضربات سر از جناح راست نیز به ثمر رسید، در مقابل تک گل بنیادکار با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی برسند تا با کسب هفتمین امتیاز شانس بیشتری برای صعود به مرحله دوم داشته باشند.

هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا(گروه B) ؛ تاریخ: ۹۶/۰۱/۲۲ ؛ ساعت: ۲۰
استادیوم: فولادشهر اصفهان/ تماشاگر: ۳۸۳۳ نفر
داور: محمدتقی الجعفری(سنگاپور)؛ کمک‌ها: ونی گو مینجی(سنگاپور)، لیم کوک هنگ(سنگاپور) و سودیش کومار پاندی(نپال)/ ناظر مسابقه: تو زیلیانگ(چین)
ذوب‌آهن ایران

رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، علی حمام، مهران درخشان‌مهر، دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی مهدی‌پور، سید محمدرضا حسینی(۲+۹۰- حجت حق‌وردی)، احسان پهلوان، مرتضی تبریزی و جری بنسگتون(۸۰- مهدی رجب‌زاده)
سرمربی: سید مجتبی حسینی

بنیادکار ازبکستان

موروتجان زوخوروف، رستم‌جان آشورماتوف، کمیلوف، جاولون میرعبدالله‌اف، دوسان میچیچ (دوستونبک خامدانوف ۴۶)، الدور شومورودف، سردوربک عظیموف(۸۲- تختوسینوف)، دیلشودبیک آخمادعلی‌اف، اوتابک شوکوروف، خورشید گی‌یوسف، میرجمال اوسیموف.
سرمربی: سرگئی لوشچان

اخطار
اوتابک شوکوروف(۷۱) از بنیادکار
شرح گل ها

ذوب‌آهن ۱ – بنیادکار (دقیقه ۵: وحید محمدزاده): ارسال مهدی‌پور از روی ضربه آزاد سمت راست زمین را محمدزاده، مدافع پیشتاخته ذوب‌آهن بالاتر از همه با ضربه سر به گوشه دروازه بنیادکار فرستاد و نماینده ایران را پیش انداخت.

ذوب‌آهن ۲ – بنیادکار صفر (دقیقه ۵۴: مرتضی تبریزی): سانتر عالی حسینی از جناح راست زمین به تیرک دوم و ضربه سر تمام کننده تبریزی گل دوم را برای ذوب‌آهن رقم زد.
ذوب‌آهن ۲ – بنیادکار ۱ (دقیقه ۷۲: شازودبک نورماتف): توپ ارسالی به محوطه جریمه ذوب‌آهن را نورماتوف، مهاجم تعویضی بنیادکار با ضربه سر تبدیل به گل اول بنیادکار کرد.

شرح نیمه اول

ذوب‌آهن شروع خوبی در ابتدای مسابقه داشت و خیلی زود از روی ضربه آزاد به گل رسید ولی بعد از آن به عقب نشست و بنیادکار بازی را در دست گرفت و نفوذهایی از سمت راست زمین داشت که بی‌حاصل بود اما تاکتیک تیم مجتبی حسینی که آوردن بازیکنان ازبکستانی به جلو و فرستادن توپ به پشت مدافعان بود جواب نداد و این تیم به گل نرسید؛ بنیادکار با وجود اینکه تاحدودی دفاع منطقی انجام می‌داد ولی چندین بار روی شوت‌های از راه دور پهلوان و مهدی‌پور دروازه‌اش تهدید شد و نزدیک بود روی دو ارسال دوباره دروازه‌اش باز شود ولی با خوش‌شانسی آنها و بی‌دقتی مهاجمان ذوب نیمه اول یک بر صفر به سود نماینده ایران به اتمام رسید.
لحظات حساس

دقیقه ۴: ضربه بغل پای فنی پهلوان از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از بالای دروازه بنیادکار به اوت رفت.
دقیقه ۴: زوخوروف با خروج و شوت به توپ موقعیت ذوب‌آهن را دفع کرد.
دقیقه ۱۱: سانتر تند و تیز مهدی‌پور را زوخوروف دراختیار گرفت.
دقیقه ۱۴: مدافعان ذوب‌آهن اجازه گلزنی به بنیادکار ندادند و توپ ارسالی از سمت راست را دفع کردند.
دقیقه ۱۹: نفوذ خطرناک علی‌اف از سمت راست محوطه جریمه و ارسال او را نژادمهدی با ضربه سر دور کرد.
دقیقه ۲۲: شوت زمینی مهدی‌پور از پشت محوطه جریمه را زوخوروف در دو مرحله جمع کرد.
دقیقه ۲۴: حرکت انفرادی پهلوان و ارسال پای چپ او را آشورماتوف زودتر از بنگستون با ضربه سر زد و یک کرنر به ذوب‌آهن داد.
دقیقه ۳۳: بنگستون بهترین فرصت را داشت تا اختلاف گل را ۲ برابر کند ولی ارسال حسینی و ضربه سر او از مقابل دروازه بنیادکار راهی اوت شد.
دقیقه ۳۶: سانتر خطرناک مهدی‌پور را شوخوروف مشت کرد
دقیقه ۴۴: دریبل‌های پیاپی پهلوان در پشت محوطه جریمه و شوت روی پای او با کمترین اختلاف از روی تیرک افقی ذوب‌آهن عبور کرد.
دقیقه ۴۵: پاس کات بک بنگستون و ضربه پهلوان پس از برخورد به دو مدافع بنیادکار به کرنر رفت.دقیقه ۴۹: تعلل و شوت نه چندان خوب بنگستون به مدافعان لوکوموتیو برخورد کرد و دفع شد.
دقیقه ۵۰: پاس اسماعیلی‌فر و شوت تبریزی با فاصله زیادی به اوت رفت
دقیقه ۵۷: پهلوان با دریبل‌های چشم‌نواز ریز از بین چهار مدافع بنیادکار گذشت ولی در نهایت ضربه پای راست او با بدشانسی از کنار دروازه عبور کرد.
دقیقه ۶۱: ضربه سر شومورودوف به راحتی در دستان مظاهری قرار گرفت.
دقیقه ۶۸: شوت بنگستون را زوخوروف با واکنش خوبی با پای خود دفع کرد.
دقیقه ۸۶: محمدزاده می‌توانست دومین گل خود در این مسابقه را روی سانتر رجب‌زاده از روی کرنر بزند که زوخوروف از روی خط توپ را برگشت داد.
دقیقه ۸۷: توختوسینوف از پشت محوطه جریمه دروازه ذوب را تهدید کرد که گرفتن این توپ مشکلی برای مظاهری نداشت.

در حاشیه

* علاوه بر بازیکنان، نیمکت‌نشینان ذوب‌آهن نیز قبل از بازی مشغول گرم کردن بودند.
* به دلیل جرایم سنگین AFC ، مسؤولان امنیتی ورزشگاه فولادشهر بازرسی ویژه‌ای از تماشاگران و حتی اصحاب رسانه به عمل آوردند.
* استقبال نسبتا خوبی از این مسابقه به عمل آمده است.
* تماشاگران ذوب‌آهن با آوردن بلندگو تیم‌شان را تشویق می‌کنند.
* به دلیل غیبت قاسم حدادی‌فر و نیمکت‌نشینی مهدی رجب‌زاده، مرتضی تبریزی کاپیتان امروز ذوب‌آهن است.
* در بین تماشاگران ذوب‌آهن، چند نفر با پرچم سپاهان حضور دارند.
* تشویق ایسلندی یکی دیگر از کارهای تماشاگران ذوب‌آهن برای حمایت از این تیم بود.
* سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن به طور ایستاده بازی را می‌بیند.