به گزارش “شورا نیوز” و به نقل از ورزش سه، سید مهدی رحمتی دروازه بان شماره یک تیم ملی، پس از بازی ازبکستان و در شرایطی که شایعات جدی مبنی بر بی اعتقادی کادرفنی تیم ملی به نحوه گلری او ذهنش را به هم ریخته بود، در اقدامی عجیب و باورنکردنی با انتشار نامه‌ای به صورت موقت از تیم ملی استعفا داد.

البته شاید نظر رحمتی متوجه این بود که سرمربی تیم ملی با دلجویی از او نگرانی‌ها را برطرف کند، اما کارلوس کی روش با پذیرش این استعفا برای همیشه از روی اسم رحمتی عبور کرد؛ حرکتی که با توجه به سه بازی تیم ملی در راه صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ به شدت ریسکی تلقی می‌شد. اما با سه برد ایران مقابل قطر، لبنان و کره جنوبی، پرونده رحمتی بسته شد و اگرچه درخشش او با استقلال همواره نامش را در فهرست‌های بعدی تیم ملی سر زبان نگه می‌داشت اما این دعوت مجدد هرگز اتفاق نیفتاد، حتی با پادرمیانی رییس فدراسیون فوتبال و همه نیروهایی که رحمتی را شایسته بازگشت به تیم ملی می‌دانستند.

این ماجرا، سنگ بنای برخوردهای بعدی کی روش با بی انضباطی‌های بازیکنان تیم ملی بود؛ تیمی که اگر امروز متشکل و متحد به نظر می‌رسد بدون شک آثار این تصمیم را تا ابد با خود حمل خواهد کرد. در آن روز پیام کی روش به بازیکنان این بود، کسی می‌تواند از بهترین گلر ایران عبور کند، با هر بازیکن دیگری نیز می‌تواند چنین کند. و اگرچه اردوهای ملی همواره مشکلاتی حاشیه‌ای در دل خود داشته اما مجموعه تیم هرگز اجازه انتشار اخبار را نداده و در نهایت امروز گروهی یک دست و کم حاشیه نام تیم ملی را به دوش می‌کشد. تیمی که خیلی وقت است از نام رحمتی عبور کرده و حالا آن استعفا بزرگترین ظلم رحمتی به خود تلقی می‌شود. او بعد از سال‌ها یکه تازی در دروازه تیم ملی اگرچه هنوز هم شایسته پوشیدن پیراهن ملی است اما جای خود را به گلرهای دیگر داده است. شماره یک‌هایی که از این لغزش استفاده کردند تا نام خود را با تاریخ گره بزنند.

در روزهای کنار گذاشتن رحمتی البته جو به سود کی روش نبود و فشار مطبوعات و هواداران استقلال، سرمربی را تشویق به بازگرداندن او می‌کرد اما سه پیروزی نفسگیر در راه صعود به جام جهانی، جبهه مقابل را عقب راند. حتی کارلوس کی روش در یک نشست به یاد ماندنی ۴ گلر خود را به اتاق کنفرانس آورد تا با حمایت از آنها نشان دهد جایی برای بازگشت کسی که یک بار دست به استعفا زده نیست. جالب این که حالا کی روش به واسطه مقابله با بازیکن سالاری مورد پسند جامعه فوتبال ایران است و مورد تشویق قرار می‌گیرد.

اما در روزهای گذشته، موضوع رامین رضاییان ملی پوش شاخص و محبوب پرسپولیس و کنار گذاشته شدن او از تیم مورد توجه شدید رسانه‌ها و هواداران پرسپولیس قرار داشته و شاید بشود تعداد افرادی که از این تصمیم راضی نیستند را پرشمار ارزیابی کرد.

نکته‌ای چالش اصلی سرمربی پرسپولیس در روزهای آینده خواهد بود، روزهایی که هر لغزشی نام رضاییان را در ورزشگاه طنین انداز خواهد کرد اگرچه حق، تمام و کمال با سرمربی کروات پرسپولیس است.

خب، به نظر برای کنترل نارضایتی‌ها چاره‌ای جز وفاداری و تلاش تیم نیست. این که تیم با بهترین نمایش در بازی‌های آینده به میدان برود و با کسب پیروزی و قطعی کردن قهرمانی تعداد مخالفان تصمیم برانکو را به حداقل برساند. این کاری است که پیش از این کی روش و افشین قطبی و بسیاری از مربیان دیگر فوتبال در ایران کرده‌اند؛ تصمیم قاطع و البته پیروزی. بله، وقتی مربی فوتبال هستید، چاره‌ای جز پذیرش قواعد کلی نیست.