شهر ورزش
کد خبر : 2845
سه شنبه - 15 فروردین 1396 - 19:30
او باید به اروپا ترنسفر شود

منصوریان: نورافکن را به کلاس زبان می‌فرستم

سرمربی استقلال تهران می‌گوید در کنار تنبیه امید نورافکن به دلیل درگیری با یعقوب کریمی، باید به او کمک کرد.

منصوریان: نورافکن را به کلاس زبان می‌فرستم

به گزارش “شورا نیوز” و به نقل از ورزش سه ، علیرضا منصوریان در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود اظهار کرد: ابتدای فصل ۹ عضو کادر فنی و ۱۱ بازیکن تغییر کردند و نیاز به زمان داشتیم تا به موفقیت برسیم؛ هواداران ما هم صبر و حوصله کردند و امروز تمام موفقیت‌هایمان در کنار تلاش اعضای تیم و به ویژه با حمایت تماشاگران به دست آمد؛ کمتر کسی فکر می‌کرد هواداران ما تا این اندازه پشت تیم بایستند.
او ادامه داد: تیم ما به نقطه‌ای رسیده که ساختار ثابتی دارد و از تمام افراد به ویژه آقای افتخاری که در این مسیر ما را کمک کردند، تشکر می‌کنیم؛ کسی که می‌خواهد در استقلال یا پرسپولیس مربیگری کند چالش‌هایی دارد؛ از آقایان عبداللهی و فریبا در این مسیر که ما را کمک کردند نهایت استفاده را بردیم؛ به بنزین سبز که جوانان هستند اطمینان کردیم و نتیجه گرفتیم.

سرمربی استقلال درخصوص درگیری امید نورافکن با یعقوب کریمی در دیدار با فولاد خوزستان عنوان کرد: اتفاقی مثل حرکت نورافکن ناپسند است؛ او اعتراضی به تعویض نداشت ولی چند روز قبل هم در تمرین اشتباه بچه‌گانه‌ای داشت؛ شخصا در زمان بازی در استقلال احترام به بزرگتر را سرلوحه کارم قرار دادم و به کسی بی‌احترامی نکردم.

منصوریان با بیان اینکه نورافکن قبل از یعقوب کریمی در داخل زمین با امید ابراهیمی درگیری داشت و به همین دلیل تعویض‌اش کردم، گفت: اعضای کادر فنی و نیمکت‌نشینان گفتند یعقوب کریمی به نورافکن گفت چرا این کار را انجام دادی و بعد درگیری به وجود آمد.

وی اضافه کرد: با وساطت مهدی رحمتی، خسرو حیدری و امید ابراهیمی از اتفاق گذشته نورافکن عبور کردیم؛ روز بازی با فولاد به همراه ابراهیمی و حیدری خیلی او را راهنمایی کردیم؛ جدا از این مسئله که نیاز به تنبیه او است، در مسیرکارمان به او نیاز داریم؛ احترام ابراهیمی و کریمی باید حفظ شود تا نسل بعد هم به نورافکن احترام بگذارند؛ امروز نورافکن نتواند حرف بزرگترها را ببیند بعدا برای خودش اتفاق می‌افتد.

سرمربی استقلال با بیان اینکه کار نورافکن ناشایست و زشت بوده ولی الان او را دراختیار باشگاه نگذاشتیم، ابراز کرد: فعلا نخواستیم نورافکن در تمرین باشد ولی باید ببینیم امید متوجه اشتباه خود شده است یا نه؛ امید ابراهیمی حامی نورافکن بوده و جدا از تنبیه این بازیکن نیاز به کمک دارد؛ نورافکن بازیکن مکتب استقلال است و باید در این مسیر بداند وقتی بی‌احترامی می‌کند، آقایان عبداللهی و فریبا روی نیمکت هستند که بزرگتر ما بوده‌اند،؛ امیدوار هستم به امید کمک کنیم تا از این شرایط خارج شود.

منصوریان ادامه داد: نورافکن تا پایان بازی با گسترش در تمرینات نیست ولی بعد از آن با آقایان عبداللهی، فریبا و خرمگاه تصمیم می‌گیریم تا ببینیم نورافکن متوجه اشتباه خود شده است یا خیر.

وی تصریح کرد: نورافکن در تیم ملی جوانان هم مشکل انضباطی کوچکی دارد و با آقای پیروانی صحبت کردم چون باید به او کمک شود چراکه از نظر فنی فوق‌العاده است؛ از طرف دیگر نورافکن پسر خوبی است و دو ساعت کنارتان باشد، صدایی از او نمی‌شنوید ولی بعضی مواقع نباید برخی رفتارها را انجام دهد.

سرمربی استقلال گفت: از هفته آینده نورافکن را به کلاس زبان انگلیسی می‌فرستم چون او می‌تواند به فوتبال اروپا ترانسفر شود؛ بازیکن باید بداند در اروپا مثل ایران احساسی برخورد نمی‌شود و در زمان این اتفاقات یک طرفه قرارداد را قطع می‌کنند؛ باید پایه‌های کار او را درست بچینیم.

منصوریان تاکید کرد: بازیکنان بزرگتر استقلال آنقدر خوب هستند که به تمام بازیکنان و تیم کمک می‌کنند؛ به امید نورافکن گفتم باید خدا را شکر کند که بزرگترهای تیم مثل امید ابراهیمی پشتیبان او هستند.

وی یادآور شد: کار زشت، زشت است؛ در تیم ما قانونی داریم که باید احترام بزرگتر حفظ شود.

سرمربی استقلال با بیان اینکه به انضباط و مقابله با بازیکن‌سالاری در تیم ملی رای می‌دهم، گفت: یک روز کی روش مطلبی درباره پیراهن تیم ملی گفت و دیدم چقدر به آن احترام می‌گذارد؛ بازیکن تیم ملی تا لحظه آخر باید افتخار کند به تیم ملی دعوت شود؛ ۲۰ سال پیش آقای مایلی‌کهن نسل ما را وارد فوتبال کرد و بعد از نسل ما پیروزی قاطع مقابل تیم‌های بزرگ آسیا نداشتیم ولی امسال قاطعانه و منسجم پیروز برنده می‌شویم.

منصوریان درباره سفر استقلال به ازبکستان برای دیدار با لوکوموتیو گفت: بیستم فروردین ماه تهران را به مقصد ازبکستان ترک می‌کنیم؛ ان شاالله بتوانیم دست پُر برگردیم و بتوانیم یک مقدار با تلاش خوب بچه‌ها خودمان را از گروه بالا ببریم چون تیم ازبکی در خانه خود خوب بازی می‌کند.

وی به رفتار تماشاگران استقلال در دو بازی آسیایی با السد و لوکوموتیو و همچنین دیدار ایران و چین، عنوان کرد: ما نزدیک به ۵۲ هزار دلار جریمه شدیم و گفته‌اند در صورت تکرار یک بازی بدون تماشاگر برگزار خواهد شد؛ بازی قبل تیم ملی هم به سر کمک داور زدند؛ هواداران بدانند AFC شوخی ندارد؛ از استقلالی‌ها خواهش می‌کنم به نیروی انتظامی کمک کنند تا با کسی که خارج از شئونات اخلاقی رفتاری دارد برخورد داشته باشند چون اگر خداوند شانس صعود در آسیا را به ما بدهد به یکباره از حضور تماشاگر محروم می‌شویم؛ علاوه بر این مسائل با این پول که جریمه شدیم، نزدیک به ۱۵ بار هتل می‌رویم.

سرمربی استقلال اظهار کرد: فوتبالیست‌های جوان باید بدانند در شرایط کنونی چقدر ساده برایشان درآمدزایی می‌شود؛ خداوند به آنها لطف و عنایت کرده و می‌توانند نهایت استفاده را از آن ببرند؛ فوتبالیست‌ها و جوانان نسل امروز با شرایط تیم ملی می‌توانند سر از باشگاه‌های اروپایی در بیاورند.