اقتصاد شهری » سیاست شهر
کد خبر : 2698
چهارشنبه - 9 فروردین 1396 - 00:30
وزیر صنعت :

اشتغال زایی کار یک روز و یکسال نیست/ تدوین برنامه جامع افزایش تولید و اشتغال در هفته های آتی

وزیر صنعت اشتغال زایی را زمان‌بر خواند اما از تکمیل برنامه جامع برای افزایش تولید و اشتغال در چند هفته آینده خبر داد.

اشتغال زایی کار یک روز و یکسال نیست/ تدوین برنامه جامع افزایش تولید و اشتغال در هفته های آتی

به گزارش “شورا نیوز” محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص برنامه های این وزارت خانه در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال اظهار داشت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری باید تلاش ها برای ایجاد بستر مناسب جهت بالارفتن میزان تولیدات و اشتغال زایی افزایش یابد و برنامه ریزی ها در این زمینه به انجام رسیده اما اغلب این بسترها در اختیار وزارت صنعت نیست.

وی ادامه داد: زمینه های لازم برای افزایش تولید و اشتغال وابستگی زیادی به تأمین منابع از سوی بانک ها و صندوق توسعه ملی داشته و می تواند در جهت بهبود گردش چرخه اقتصاد کشور مؤثر باشد.

وزیر صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه فضا برای سرمایه گذاری آماده و امیدوارکننده است تصریح کرد: باید موانع سر راه سرمایه گذاری مرتفع شود چون تولید رابطه مستقیمی با سرمایه گذاری دارد.

نعمت زاده با اشاره به جلسه هیأت دولت برای ارائه پیشنهادات و راهکارهای موثر برای افزایش تولید و اشتغال زایی گفت: قرار است در دولت برنامه ها و راهکارها بیان شود و امیدواریم تا هفته های آتی با همکاری سایر دستگاه ها برنامه جامع و نقشه راهبردی تولید و اشتغال تکمیل شود.

وی تصریح کرد: آن چه به وزارت صنعت مربوط است اعطای تسهیلات و رفع موانع تولید است که در تلاشیم تا هرچه سریعتر اقدامات لازم صورت گیرد و پیشنهاداتی در همین راستا به دولت و مجلس ارائه خواهیم داد.

وزیر صنعت افزایش تولید را منوط به تامین منابع مالی و امنیت سرمایه گذاری دانست و تاکید کرد: باید همه بسیج شوند تا فضا برای سرمایه گذاری بیش از پیش فراهم شده و رونق اقتصادی به همراه تولید و اشتغال حاصل شود.

نعمت زاده با بیان اینکه در دوره های گذشته بیشتر منابع مالی به سمت املاک و مستغلات و ساختمان سازی هدایت شده و سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن مناسب نبوده، اظهار داشت: در یکی دوسال اخیر این روند در حال تغییر است و ما شاهد رشد در بخش های صنعت و معدن بوده ایم.

وی در پایان گفت: باید تلاش کنیم تا خواسته مقام معظم رهبری و مردم جهت اشتغال جوانان فراهم شود گرچه این کار،کار یه روز و دور روز و یکسال نیست اما باید یه تحرک جدی ایجاد شود و در این زمینه برنامه جهشی تدوین خواهد شد.
انتهای پیام/