به گزارش “شورا نیوز” و به نقل از ایرنا، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری امروز جمعه با اعلام این خبر افزود: حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این سفر مذاکرات دو جانبه ای را با همتای روسی خود و مقامات بلند پایه این کشور در خصوص موضوعات مهم دو جانبه، منطقه ای و بین المللی خواهد داشت و اسناد و موافقتنامه های متعدد همکاری نیز در حوزه های مختلف از جمله حقوقی و قضایی، راه و شهرسازی، فناوری و ارتباطات، نیرو و انرژی، استاندارد و ورزش بین مقامات دو کشور به امضا خواهد رسید.

پرویز اسماعیلی ادامه داد: همچنین با توجه به حضور همزمان نمایندگان بخش خصوصی کشورمان در این سفر، بازرگانان و فعالان اقتصادی جلسات مشترک و مذاکرات متعددی در حوزه های مختلف خواهند داشت و موافقتنامه هایی نیز برای همکاری بخش های خصوصی دو کشور به امضا می رسد.
وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد با توجه به جایگاه خاص منطقه ای و بین المللی ایران و روسیه، بررسی راههای توسعه همکاری ها میان تهران و مسکو در سطوح دو جانبه و نیز تعامل قدرت های اصلی منطقه برای ارتقای ثبات و امنیت منطقه‌، همکاری های چندجانبه و بین المللی، مقابله با تروریسم و سایر تهدیدات منطقه ای از اصلی ترین محورهای مذاکرات خواهد بود.
معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری گفت که تعدادی از وزرا، معاونین و مشاورین رییس جمهوری، دکتر روحانی را در این سفر همراهی می کنند.
روسای جمهوری دو کشور طی سال های فعالیت دولت تدبیر و امید هشت ملاقات به صورت دو جانبه و یا در حاشیه نشست های بین المللی داشته اند و همچنین تبادل هیات های عالیرتبه بین دو کشور، مناسبات دوجانبه را در مسیر راهبردی قرار داده است.

انتهای پیام /