در شهر
کد خبر : 2570
چهارشنبه - 2 فروردین 1396 - 09:00
گزارشی از دومین روز ثبت نام شوراها در تهران

ثبت نام ۳۹۸ داوطلب در انتخابات شورای شهر تهران در دو روز/ مهلت ۱۵ روزه به داوطلبان برای ارائه گواهی عدم سوءپیشینه/ چه کسانی ثبت نام کرده‌اند؟

دومین روز ثبت نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به پایان رسید.

ثبت نام ۳۹۸ داوطلب در انتخابات شورای شهر تهران در دو روز/ مهلت ۱۵ روزه به داوطلبان برای ارائه گواهی عدم سوءپیشینه/ چه کسانی ثبت نام کرده‌اند؟

به گزارش “شورا نیوز” و به نقل از فارس ، دومین روز ثبت نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز شد.

ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات شورای شهر تهران امروز نیز از ساعت ۸ صبح در محل فرمانداری تهران آغاز شده و تا ساعت ۱۶ ادامه خواهد داشت.

علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اتمام اولین روز ثبت نام پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهارداشت: در نخستین روز ثبت نام پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر روستا تعداد ۱۶ هزار و ۳۷۵ نفر ثبت نام کرده اند.

وی در ادامه افزود: ۵ هزار و ۹۲۶ نفر برای انتخابات شورای شهر و ۱۰ هزار و ۴۵۳ نفر برای انتخابات شورای های روستا ثبت نام بعمل آورده اند.

پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور نیز درباره آمار کلی ثبت نام ها در روز نخست گفت: از تعداد کل ثبت نام ها که ۱۶ هزار ۳۷۵ است شامل ۱۰ هزار و ۸۸ زن و ۱۵ هزار ۲۸۷ مرد است.

وی افزود: در انتخابات شوراها نیز ۶۴۹ زن و ۵ هزار و ۲۷۷ مرد و در انتخابات روستاها ۴۳۹ زن و ۱۰ هزار و ۱۰ مرد ثبت نام کرده اند.

به گفته ناصربخت رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران نیز در روز نخست ثبت نام انتخابات شورای شهر تهران تعداد ۲۵۳ نفر در فرمانداری حضور یافتند که ثبت نام ۱۷۲داوطلب تا ساعت ۱۶ روز نخست قطعیت یافت.

لازم به ذکر است ثبت نام از داوطلبیان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تا ۶ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

چه کسانی در روز دوم ثبت نام به فرمانداری تهران آمدند؟

در روز دوم مهدی خورشیدی (داماد رئیس جمهور سابق)، حسین الله کرم، غلامعلی رجایی، حسن رسولی (فعال اصلاح طلب)، مجید نصیرپور سردهائی(فعال اصلاح طلب)، محمدحسین پرکره، رضا ایرانمنش(بازیگر) و حجت نظری با حضور در فرمانداری تهران در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران ثبت نام کردند.

ثبت نام ۳۰ نفر در انتخابات شورای شهر تهران تا ساعت ۱۰:۱۵ امروز

علی اصغر ناصربخت رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری فارس مستقر در فرمانداری تهران از ثبت نام ۳۰۰ نفر در دومین روز انتخابات شورای شهر تهران تا ساعت ۱۰:۱۵۵ صبح امروز خبر داد.

اساس کار هیأت های نظارت در بررسی صلاحیت داوطلبان شکلی است نه استصوابی

محمد محمودی شاه نشین رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها ظهر امروز با حضور در فرمانداری تهران و بازدید از فرآیند ثبت نام با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر در قالب هیأت های نظارت در کشور برنامه ریزی شده اند.

وی پیرامون مشکلات موجود در روند ثبت نام گفت: بعضی داوطلبان که اصل مدرک دانشجویی آنان در اختیار دانشگاه است و نتوانسته اند گواهی از آن ارائه دهند، تدابیری اتخاذ شده تا این مشکل نیز رفع شود.

شاه نشین ادامه داد: درخصوص عدم سوء پیشینه هم تدابیری اتخاذ شده تا داوطلبان بواسطه اینکه این امر زمان بر هست، برای ثبت نام دچار مشکل شوند. فرمی است که مورد توافق قرار گرفته تا در مهلت ۱۵ روزه داوطلبان برای ارائه سوءپیشینه اقدام کنند تا فرصت ثبت نام از آنان گرفته نشود.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها تصریح کرد: بررسی صلاحیت داوطلبان از همان روز ثبت نام ها بصورت شکلی آغاز می شود و پس از آن موضوع استعلامات ۴ گانه خواهد بود.

وی در ادامه اظهار داشت: در بین نزدیک به ۱۳۶ هزار عضو شوراها در یکسال کمتر از ۱۰ نفر سلب عضویت شده اند که بسیار ناچیز است. قانون بحث نظارت بر انتخابات شوراها را بر عهده مجلس گذاشته است.

شاه نشین خاطرنشان کرد: خیلی از دوستان نگران هستند از این باب که بین ۲۵۰ هزار تا ۴۰۰ هزار نفر نامزد می شوند و در فرصت محدود یکماهه باید صلاحیت آنان بررسی شود. این نگرانی وجود دارد که این حجم از جمعیت باید در فرصت کوتاهی بررسی شوند.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها ادامه داد: اساس کار هیأت های نظارت در بررسی صلاحیت داوطلبان شکلی است و نه استصوابی از این باب که اقدامات بر اساس مر قانون باشد. سعی می کنیم نگرانی های این امر را به حداقل برسانیم.

وی پیرامون برگزاری انتخابات شوراها بصورت الکترونیکی نیز گفت: بخش اول احراز هویت رای دهندگان در کل کشور بصورت الکترونیکی و آنلاین است اما اخذ رای آفلاین است و آن هم فقط در انتخابات شوراها و در ۱۰ هزار شعبه است. معروف ترین شهرهایی که انتخابات بصورت الکترونیکی برگزار می شود در شهرهای تهران از جمله پردیس و اندیشه خواهد بود.

انتخابات شهرهای دارای ۷ تا ۹ عضو شورای شهر به صورت الکترونیکی برگزار می شود

قاسم میرزایی نکو عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با حضور در فرمانداری تهران و بازدید از روند ثبت تام ها، در جمع خبرنگاران گفت: ما عمدتا شهرهای دارای ۷ تا ۹ نفر عضو شورای شهر را برای برگزاری انتخابات بصورت الکترونیکی مدنظر داریم.

وی افزود: ۳۵ هزار صندوق برای این امر اختصاص پیدا کرده است که ۵ هزار صندوق بعنوان پشتیبان قرار میگیرد. ۳۰ هزار صندوق نیز در ۱۰ هزار شعبه تقسیم می شود. این صندوق ها از نظر امنیتی کاملا چک شده اند و هنگام رای گیری آفلاین هستند.

میرزایی نکو در پایان گفت: برگزاری الکترونیکی انتخابات شوراهای شهر امتحان خوبی است که در ادامه بتوانیم کل کشور را بصورت الکترونیکی برگزار کنیم. اسامی شهرهایی که در آن انتخابات شوراها بصورت الکترونیکی برگزار میشود را تا چند روز آینده نهایی میکنیم.

ثبت‌نام داماد احمدی‌نژاد و پدر پسر جنجالی/ گلایه‌های پارکینگی از محل ثبت‌نام! / نامزدی که می‌خواهد هم مستقل باشد هم غیرمستقل

دومین روز ثبت‌نام شورای شهر تهران که از ساعت ۸ صبح امروز در فرمانداری تهران آغاز شد، با حاشیه‌هایی همراه بود.

* روز دوم ثبت نام در فرمانداری تهران کمی آرام تر و البته خلوت تر از دیروز به نظر می رسید که به گفته ناصر بخت رئیس ستاد انتخابات تهران ثبت نام در روز دوم با سهولت بیشتری همراه است.

*از جمله چهره های روز دوم ثبت نام می توان به مهدی خورشیدی داماد احمدی نژاد اشاره کرد که از همان ساعات اولیه برای ثبت نام به فرمانداری تهران آمد؛ وی ضمن اینکه تأکید کرد مستقل آمده در خصوص امر یا نهی احمدی نژاد برای ثبت نامش در انتخابات شورای شهر گفت آقای احمدی نژاد با آمدن من نه موافق بود و نه مخالف!

*محمدعلی زم پدر پسر جنجالی کانال آمد نیوز هم برای ثبت نام به فرمانداری تهران مراجعه کرد.

*روح نواز یکی از داوطلبان شورای شهر از محل ثبت نام کاندیداها اظهار گله مندی کرد و گفت این در شأن نامزدها نیست که در پارکینگ ثبت نام شوند!

*مجید نصیرپور نماینده اصلاح طلب شهرستان سراب در در دوره هشتم مجلس نیز امروز به فرمانداری تهران آمد و گفت در قالب گروه های اصلاح طلب خواهد آمد و اگر در لیست اصلاح طلبان نباشد انصراف می دهد.

* حسن رسولی فعال اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که آیا در لیست اصلاح طلبان قرار خواهد گرفت یا مستقل می آید گفت هم مستقل می آیم و هم غیر مستقل!

* از شخصیت های دیگری که امروز با مراجعه به فرمانداری برای ثبت نام در انتخابات شورای شهر اقدام کردند می توان به محسن پیرهادی و اسماعیل دوستی دو عضو کنونی شورای شهر اشاره کرد.

*البته مهلت ثبت نام تا ۶ فروردین است و به نظر می رسد روزهای شلوغی در انتظار فرمانداری تهران باشد.

ثبت نام ۳۹۸ نفر در انتخابات شورای شهر تهران در دو روز/ پیش بینی ثبت‌ نام۲ تا ۳ هزار داوطلب

علی‌اصغر ناصر بخت رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دو روز ثبت نام انتخابات شورای شهر تهران ۳۹۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۳۴۱ نفر مرد و ۵۷ نفر زن هستند.

وی با بیان اینکه کار ثبت نام با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد، گفت: در ارتباط با گواهی عدم سوء پیشینه هماهنگی‌هایی به عمل آوردیم که داوطلبان با ارائه گواهی تا ۱۵ فروردین بتوانند کار ثبت نام را انجام دهند. داوطلبان توجه داشته باشند ثبت نام قطعی منوط به ارائه این گواهی است در غیر این صورت ثبت نام ملغی می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران با بیان اینکه داوطلبان ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند، گفت: سایت دیگری هم برای سهولت و سرعت در ثبت نام درنظر گرفته‌ایم. همچنین از روز گذشته کار استعلام از مراجع ۴گانه را شروع کرده‌ایم و در پایان هر روز مدارک ارسال می‌شود.

ناصربخت اظهار داشت: مجموعه هیات اجرایی، دولت و فرمانداری اعتقادش برای رسیدگی به صلاحیت ها همان چیزی است که در قانون قید شده است.

وی با بیان اینکه زمان ثبت نام‌ تا ۶ فروردین خواهد بود و تمدید نخواهد شد: تصورم این است بین ۲ تا ۳ هزار نفر ثبت نام کنند.

روز دوم ثبت نام انتخابات شوراها پایان یافت

روز دوم ثبت نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا پایان یافت. ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات شورای شهر تهران از ساعت ۸ صبح امروز در محل فرمانداری تهران آغاز شد و تا ساعت ۱۶ ادامه داشت.

ثبت نام تا ۶ فروردین ادامه خواهد داشت. همچنین اعلام نتایج بررسی های انجام شده درخصوص سوابق داوطلبان توسط مراجع قانونی طبق تبصره ۲ ماده ۴۶ قانون به مدت ۱۰ روز از تاریخ ۷ لغایت ۱۶ فروردین ماه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/