دسته‌بندی نشده
کد خبر : 2520
چهارشنبه - 25 اسفند 1395 - 17:30
آخرین روز کاری هفته؛

شاخص بورس ۹۸ پله بالا رفت

شاخص بورس در آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه) ۹۸ واحد بالا رفت و در جایگاه ۷۶ هزار و ۷۳۷ واحد ایستاد و این درحالی است که بیش از یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون سهم دادوستد شد .

شاخص بورس ۹۸ پله بالا رفت

به گزارش “شورا نیوز” و به نقل از ایرنا، براساس معاملات روز چهارشنبه، افزون بر یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش سه هزار و ۱۰۹ میلیارد ریال در ۴۶ هزار و ۵۱ نوبت مبادله شد.

همه شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز امروز رشد کردند؛ بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) ۳۴ واحد، شاخص کل (هم وزن) ۴۵ واحد، شاخص قیمت (هم وزن) ۳۶ واحد، شاخص آزاد شناور ۹۸ واحد، شاخص بازار اول ۵۹ واحد، شاخص بازار دوم ۲۷۱ واحد کاهش و شاخص ۳۰ شرکت برتر نیز کمتر از یک واحد رشد کرد.
نمادهای مبین (پتروشیمی مبین)، وبانک (سرمایه گذاری گروه توسعه ملی)، تاپیکو (سرمایه گذاری نفت و گاز تامین)، شبندر (پالایش نفت بندرعباس)، همراه (همراه اول) و وبملت (بانک ملت) با رشد خود، تاثیر مثبت بر شاخص داشتند، در مقابل، خساپا (سایپا) با افت خود بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص برجای گذاشت.
حق تقدم آهنگری تراکتورسازی ایران، حق تقدم گروه صنعتی پاکشو، کویر تایر، سرمایه گذاری توسعه ملی و حق تقدم سرمایه گذاری اعتبار ایران در معاملات امروز بیشترین رشد قیمت را به خود اختصاص دادند.
بیشترین کاهش قیمت نیز به حق تقدم سیمان شرق، بانک اقتصاد نوین، لیزینگ خودرو غدیر، ملی سرب و روی ایران و سخت آژند تعلق داشت.

**رشد ۴ واحدی فرابورس
فرابورس ایران آخرین روز معاملاتی هفته جاری در اسفندماه را با دادوستد افزون بر ۴۱۶ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۲ هزار و ۱۳۶ میلیارد ریال پشت سر گذاشت.
شاخص کل فرابورس، رشد نزدیک به پنج واحدی را تجربه کرد و خود را تا ارتفاع ۸۷۱ واحدی بالا کشید. در بازار اول و دوم فرابورس، ۸۸ میلیون سهم به ارزش ۳۵۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.
امروز در این ۲ بازار، شاهد بازگشایی نماد «خزر» نیز بودیم. به این ترتیب نماد معاملاتی شرکت کشتیرانی دریای خزر پس از ارایه اطلاعات پیش‌بینی با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف ۵۰ درصد، روز جاری بازگشایی شد.