اجتماع شهری
کد خبر : 2493
چهارشنبه - 25 اسفند 1395 - 15:15
سخنگوی اورژانس کشور :

آمار فوت حوادث چهارشنبه سوری به ۲ نفر رسید/ کاهش ۴۰ درصدی مصدومان

سخنگوی اورژانس آخرین تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری را دو هزار و ۳۵۱ نفر اعلام کرد و گفت: این حوادث تاکنون دو نفر فوتی داشته است و حال شش مصدوم دیگر نیز وخیم است.

آمار فوت حوادث چهارشنبه سوری به ۲ نفر رسید/ کاهش ۴۰ درصدی مصدومان

به گزارش “شورا نیوز” ، مجتبی خالدی روز چهارشنبه در گفت‌و‌گو با  ایرنا افزود: آخرین آ‌مار جمع بندی شده تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری دو هزار و ۳۵۱ نفر است که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: از این تعداد در حوادث چهارشنبه سوری امسال ۶۰۰ نفر در بیمارستان بستری شدند که ۶۰درصد( موارد بستری) نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و از این تعداد هنوز ۴۲۴ نفر در بیمارستان بستری هستند.
سخنگوی اورژانس کشور ادامه داد: تعداد موارد فوت ناشی از حوادث چهارشنبه سوری نیز تا این لحطه (ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح چهارشنبه) دو نفر است که شامل یک نفر نوجوان ۱۲ ساله در تهران و یک مرد ۲۳ ساله در اصفهان است.
وی گفت: حال شش مصدوم دیگر نیز وخیم است که یکی از آنان جوان ۲۷ ساله‌ای است که در تهران دو دست و دو پای او از مچ قطع شده است، سه نفر دیگر از این مصدومان بدحال در اراک و دو نفر دیگرشان در اصفهان هستند.
خالدی در پاسخ به این پرسش که چرا آمار تعداد مصدومان که شب گذشته دو هزار و ۶۰۰ نفر اعلام شده بود، اکنون کمتر اعلام می‌شود، توضیح داد: شب گذشته به علت ازدحام کار، آمار برخی مصدومان غیر چهارشنبه سوری از جمله چند مورد اسیدپاشی به اشتباه با آمار حوادث چهارشنبه سوری جمع بندی شده بود و آمار صحیح جمع بندی مصدومان حوادث چهارشنبه سوری دو هزار و ۳۵۱ نفر است.
سازمان پزشکی قانونی پیش از این تعداد موارد فوتی ناشی از حوادث چهارشنبه سوری را در سال گذشته ۱۷ نفر اعلام کرده بود که همگی مرد بودند.