شهر ورزش
کد خبر : 2349
سه شنبه - 24 اسفند 1395 - 14:30
مورینیو و استمفوردبریج؛ تنها در خانه

آقای خاص برای هواداران چلسی تمام شده؟

وقتی در دومین حضور مورینیو در چلسی، شرایط برای او پیچیده شد و در نهایت در دسامبر ۲۰۱۵ کنار گذاشته شد، هواداران به خوبی نشان دادند که با کدام طرف هستند.

آقای خاص برای هواداران چلسی تمام شده؟

به گزارش “شورا نیوز”و به نقل از ورزش سه ، نام سرمربی پرتغالی در گوشه گوشه استمفوردبریج در جریان پیروزی ۳-۱ مقابل ساندرلند، دو روز پس از اخراجش شنیده می‌شد. در حالی که بسیاری از بازیکنان هو شدند و بنری که روی آن نوشته شده بود :” ۳ خبرچین” (اشاره به هازارد، فابرگاس ، دیگو کاستا) در تماشاگران دیده می‌شد. پیام هواداران واضح بود، مورینیو مقصر اصلی نزول چلسی از قهرمان لیگ برتر به یکی از مدعیان سقوط نبود و اخراج او اشتباه بزرگی از سوی رومن آبراموویچ، مالک و بروس باک، رئیس باشگاه بود.

گاس هیدینک، مربی موقت چلسی سکان هدایت تیم را تا پایان فصل در دست گرفت، نتایج خوبی کسب کرد و در ۲۲ بازی تنها ۳ شکست حاصل شد. ناراحتی هواداران فروکش کرد.

در آن زمان مورینیو به غرب لندن بازگشت و در اکتبر سال گذشته ، سرمربی منچستریونایتد شد. چلسی نیز با کونته کار را شروع کرد و دیگو کاستا و هازارد بار دیگر به اوج بازگشتند. شکست ۴-۰ یونایتد در استمفوردبریج، در حالی که مورینیو هدف شعارها بود و اینکه او دیگر آقای خاص نیست. در دیدار شب گذشته دو تیم در جام حذفی نیز همین داستان ادامه داشت و رابطه مورینیو با هواداران سابقش بسیار ضعیف تر از قبل خواهد شد.
سرمربی پرتغالی که از غیبت زلاتان، رونی و مارسیال ضربه سختی خورده بود، تیمی دفاعی با سیستم ۲-۴-۴ به زمین فرستاد که در بیشتر دقایق به ۲-۲-۶ تبدیل می‌شد و آنتونیو والنسیا و اشلی یانگ، دو هافبک کناری به دفاع اضافه می‌شدند. جالب ترین پست بازی به فیل جونز داده شده بود. او مامور مستقیم هازارد بود. در ابتدا او چندین بار خیلی خوب مانع هافبک بلژیکی شد ولی در نهایت او نیز جا ماند.
در ابتدا یک چرخش عالی از هازارد باعث شد تا کریس اسمالینگ که او نیز برای مهار هازارد به عقب آمده بود جا بماند و باز هم این داوید دخیا باشد که با واکنش های فوق العاده دروازه یونایتد را نجات دهد. اینطور دفاع کردن و یارگیری های یک به یک خطرات خودش را دارد و بازیکنی مثل هازارد می‌تواند با عبور از بازیکنان ، هم تیمی هایش را صاحب موقعیت کند.

البته شیاطین سرخ بسیار بدشانس نیز بودند زیرا در دقیقه ۳۵، آندر هررا از زمین اخراج شد. کارت زرد اول او شاید درست بود ولی دومی می‌توانست با کارت روبرو نشود. در حقیقت تاکتیک مهار هازارد با خطاهای مداوم به اخراج منتهی شد.
با این حال مورینیو این اخراج را اینگونه ندید. او اعتراض کرد و معتقد بود که این اخراج به نفع چلسی اعلام شده است. هواداران چلسی در این هنگام به مورینیو واکنش نشان دادند و البته با ژستی جالب از سوی سرمربی پرتغالی روبرو شدند. او ۳انگشتش را به نشانه ۳ قهرمانی لیگ برتر که برای چلسی کسب کرد بالا برده بود.
در زمین اما چلسی کامل توپ را در اختیار داشت و برتری عددی نسبت به حریف داشت و در نهایت، ۶ دقیقه مانده به پایان نیمه اول، انگولو کانته توانست دروازه یونایتد را باز کند. شیاطین سرخ پس از آن موقعیت های خوبی برای به تساوی کشاندن بازی داشتند ولی مارکوس راشفورد یکی از آنها را از دست داد و چلسی نیز تلاش زیادی برای حفظ این نتیجه کرد.

پس از سوت پایان بازی هر دو مربی به داخل زمین آمدند تا از بازیکنانشان تقدیر کنند. مورینیو اما به سوی هواداران یونایتد در ورزشگاه رفت و با مشت به لوگو منچستر که روی پیراهنش حک شده بود می‌کوبید. پس از تعویض ویلیان، یکی از معدود بازیکنانی که فصل گذشته در روزهای سخت چلسی درخشان ظاهر می‌شد، مورینیو او را به آغوش کشید.
او در کنفرانس خبری گفت:” تا آن لحظه، آنها مربی داشتند که ۴ لیگ برتر برایشان کسب کرده است. من دیگر شماره ۱ نیستم…. تا آن موقع یهودا شماره ۱ بودم.”
او با این جملات منظوری دارد. با این حال پس از اینکه هواداران سیزدهم شدن تیمشان در لیگ برتر را تماشا کردند و حالا با کونته صدرنشین هستند، خیلی بعید است هواداری پیدا شود که حاضر به حضور مورینیو به جای کونته شود.

انتهای پیام/