به گزارش «شورانیوز»  به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محمد مهدی تندگویان در سیصد و سی و ششمین جلسه شورا گفت : متاسفانه وقتی از بارها تذکر دادن به شهرداری نتیجه ای نمی گیریم باید امروز مفاسد بزرگ شهرداری را افشا کنیم .
وی در ادامه افزود : با استناد به ماده ۷۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، و ماده ۷۳ قانون مذکور در خصوص نظارت بر شهرداری، و با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای شهر تهران در تاریخ ۲۷/۴/۷۹ مبتنی بر “لزوم حساسیت شورا در مورد تابلوهای تبلیغاتی شهرداری تهران” ، اینجانب از سال ۱۳۹۲ تا کنون در مورد “لزوم شناسایی و ممیزی اعلانات منصوب در معابر شهر تهران” تذکراتی را ارائه نموده و پیگیری هایی انجام داده‌ام.
تندگویان تصریح کرد : این پیگیری‌ها شامل ۲۶ مکاتبه بوده که ۸ مکاتبه آن مربوط به ریاست محترم شورای اسلامی شهر تهران و ۱۱ مکاتبه مربوط به بنده بوده که ۳ جوابیه از سوی شهردار محترم تهران و ۴ جوابیه از سوی سازمان زیباسازی در این خصوص صورت پذیرفته است. هدف از این مکاتبات و تذکرات نظارت بر محتوی اعلانات و تابلوهای تبلیغاتی که بعضا فاقد ارزش فرهنگی بوده‌اند و ایجاد شفافیت در قراردادها و شناسایی منابع درآمدزای موجود در شهرداری و نظارت مستقیم بر آنها توسط اعضای شورای شهر تهران بوده است.

نایب رییس کمیسیون شهر سازی و معماری گفت : اما متاسفانه بارها در پیگیری‌ها یا نامه‌ها بی‌پاسخ مانده یا با پاسخهای گنگ و غیرشفاف از سوی شهرداری تهران مواجه شده‌ایم! اما بالاخره طی پیگیری‌های انجام شده مقرر شد سامانه‌ای برای کنترل و نظارت اعضای شورای شهر بر “تابلوهای اعلانات منصوب در معابر شهر تهران ” راه‌اندازی گردد که این سامانه نیز بعد از مدت زمان طولانی با پیگیری شورای شهر ایجاد شد، اما سازمان زیباسازی طی نامه‌ای در تاریخ ۲۳/۰۸/۹۵ و بعد از گذشت سه سال با نص صریح «ایجاد دسترسی به اطلاعات آماری و مالی ابزارهای تبلیغاتی و اطلاعات کارگزاران تبلیغاتی به تمامی اعضای شورا به لحاظ امنیت شبکه میسر نیست» وظیفه اعضای شورا را زیر سوال برده و درصدد شفاف سازی اقدامات خود در شهر تهران نیست!
این عضو شورا خاطر نشان ساخت : صد البته مایه بسی تعجب است که اعضای شورای شهر تهران که وظیفه نظارت بر عملکرد شهرداری تهران را دارند نمی‌توانند به دلایل امنیت شبکه بر روی اعلانات شهر تهران نظارت کنند! مشخص نیست آیا واقعا دلیل آن امنیت شبکه است یا موضوعات دیگری که شهرداری نمی‌خواهد اعضای شورای شهر از آن اطلاع داشته باشند؟ آیا شهرداری تهران قراردادهایی نجومی با شرکت‌هایی خاص دارد که نمی‌خواهد اعضای شورای شهر از آن مطلع گردند؟ آیا مبالغ قراردادها به صورتی است که مصلحت شهرداری تهران بر آن است که مردم از آن اطلاع نداشته باشند؟
تندگویان گفت : با عنایت به وظیفه ذاتی شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر نظارت و رصد فعالیتهای شهرداری، چرایی عدم ارائه نام کاربری و کلمه عبور به اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مورد تذکر می باشد.