به گزارش «شورانیوز»  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه نشست هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به نظارت مجلس شورای اسلامی بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: مجلس شورای اسلامی با سازماندهی مناسب سعی در نظارت کامل بر انتخابات شوراهای شهر و روستا دارد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی برای این مهم نمایندگانی را از حوزه‌‌های مختلف در سراسر کشور تعیین کرده، این حوزه‌ها کمیته‌هایی را تشکیل دادند و متناسب با استعلام‌هایی که از مراجع چهارگانه صورت می‌گیرد کارهایشان را انجام می‌دهند.

وزیر کشور تأکید کرد: با توجه به توزیع فعالیت‌هایی که شده اگر دقت لازم شود امیدواریم این دغدغه رفع شود، با توجه به اینکه مجلس متولی این امر است و چند دوره تجربه دارد به نظر می‌رسد می‌تواند به خوبی این انتخابات را مدیریت کند.

رحمانی فضلی درباره تاریخ اتمام بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات میان دوره‌ای مجلس گفت: در حال حاضر تاریخ و زمان اتمام بررسی صلاحیت این افراد مشخص نشده است.

وی درباره تبلیغات زود هنگام برخی از کاندیداها نیز گفت: منعی برای فعالیت احزاب شناسنامه دار وجود ندارد، اما اگر تبلیغات برای فرد خاصی شود با آن برخورد می‌کنیم ولی اگر تبلیغات به صورت عمومی برای افزایش، مشارکت و آگاهی بخشی جامعه باشد مشکلی ندارد.

وزیر کشور درباره آخرین اقدامات وزارت کشور برای مقابله با ورود پول‌های کثیف به انتخابات اظهار کرد: سال گذشته لایحه دوفوریتی در این زمینه به مجلس ارسال شد، مجلس در پاسخ به ما آن را حساس و مهم دانست و بر این امر تأکید کرد که در چارچوب قوانین موجود باید با این امر مقابله کرد.

رحمانی فضلی افزود: استفاده از پولی که منابع مشخصی ندارد جرم است و با آن برخورد می‌شود اما متأسفانه فرایند مکانیزمی که بتواند به خوبی در این مورد توضیحی بدهد در قانون طراحی نشده است.

انتهای پیام/