به گزارش «شورانیوز»  به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان، رضا امینی در یکصد و شصت و نهمین جلسه علنی از دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: اگر بخواهیم مقام علمی فاطمه (س) را درک کنیم و به گوشه‌ای از آن پی ببریم، شایسته است به گفتار او در خطبه فدکیه بنگریم، چه آنجا که استوارترین جملات را در توحید ذات اقدس ربوبی بر زبان جاری می‌کند، یا آن هنگام که معرفت و بینش خود را نسبت به رسول اکرم (ص) آشکار می‌سازد و یا در مجالی که در آن خطبه، امامت را شرح مختصری می‌دهد.
وی اضافه کرد: سی امین سالگرد شهادت فرمانده شجاع لشگر امام حسین (ع) سرلشگر شهید حاج حسین خرازی را تسلیت عرض می کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به هفتم اسفند ماه به عنوان روز وکیل مدافع تصریح کرد: تقریبا ۶۰ سال پیش در روز ۷ اسفند سال ۱۳۳۱ لایحه استقلال وکلا تصویب شد و هفتم اسفند به عنوان سالروز استقلال کانون وکلا نامگذاری شده است.
وی با تاکید بر اینکه وکیل کسی که از سوی شخص دیگری اعم از حقوقی یا حقیقی به موجب عقد وکالت برای انجام کاری مأمور می‌شود، ادامه داد: نایب السلطنه را در دوره صفویه وکیل می‌گفتند و عنوان وکیل الرعایا هم از همین‌جا برخاسته است.
امینی تاکید کرد: می‌توان برای وکیل انتخابی حد و مرزی مشخص کرد که در چه زمینه‌ای اجازه وکالت از سوی شما دارد و در چه زمینه‌ای خود شخص باید برای آن کار حضور داشته باشد.
وی با اشاره به روزهای نامگذاری شده برای هفته وکیل مدافع افزود: روز اول اسفندماه به نام کانون وکلا و آموزش عمومی حقوق و حق دفاع، روز دوم اسفندماه به نام کانون وکلا و رسانه های مکتوب،روز سوم اسفندماه به نام کانون وکلا و منافع ملی، روز چهارم اسفندماه به نام کانون وکلا و مردم، روز پنجم اسفندماه به نام کانون وکلا و نیروی انتظامی،روز ششم اسفندماه به نام کانون وکلا و قوه قضاییه و روز هفتم اسفندماه به نام روز وکیل مدافع و سالروز استقلال کانون های وکلا نامگذاری شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب در ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب هفته گذشته با حضور رؤسای محترم مجالس، رهبران گروه‌های مختلف فلسطینی، اندیشمندان، فرزانگان و شخصیت‌های برجسته‌ جهان اسلام و دیگر شخصیت‌های آزادی‌خواه، نشست ارزشمند ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران برگزار شد.
وی اظهار کرد: بنا به فرموده ایشان قصه پُرغصه فلسطین و اندوه جان‌کاه مظلومیت این ملت صبور، بردبار و مقاوم، حقیقتاً هر انسان آزادی‌خواه و حق‌طلب و عدالت‌جو را می‌‌آزارد و درد و رنجی انبوه بر دل می‌نشاند و تاریخ فلسطین و اشغال ظالمانه‌‌ آن و آواره کردن میلیون‌ها انسان و مقاومت دلیرانه‌ این ملت قهرمان، پُر فرازونشیب است و کاوشی هوشمندانه در تاریخ نشان می دهد که در هیچ برهه‌ای از تاریخ، هیچ‌یک از ملت های جهان با چنین رنج و اندوه و اقدامی ظالمانه مواجه نبود‌ه‌اند که در یک توطئه‌ فرامنطقه‌ای، کشوری به طور کامل اشغال شود و ملتی از خانه و کاشانه‌ خود رانده شوند و به جای آنان، گروهی دیگر از جای جای جهان بدان‌جا گسیل شوند.
امینی ادامه داد: همچنین بنا به فرموده ایشان توطئه‌های پیچیده‌ دشمن، توانسته است با بهره‌گیری از غفلت برخی دولت ها، جنگ های داخلی را بر ملت ها تحمیل کند و آنها را به جان یکدیگر بیندازد و تلاش این خیرخواهان امت اسلامی را کم اثر کند و آنچه در این میان حائز اهمیت است، تضعیف جایگاه مسئله‌ فلسطین و تلاش برای خروج آن از اولویت است.
وی تصریح کرد: همچنین بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب یکی از دستاوردهای این نشست ارزشمند، مطرح کردن اولویت نخست جهان اسلام و آزادی‌خواهان جهان، یعنی موضوع فلسطین و ایجاد فضای همدلی برای تحقق هدف والای حمایت از مردم فلسطین و مبارزات حق‌طلبانه و عدالت‌جویانه‌ آنان است و هرگز نباید از اهمیت حمایت سیاسی از مردم فلسطین غافل بود که در جهان امروز از اولویت ویژه‌ای برخوردار است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: باتوجه به نزدیک بودن روزهای پایانی سال لازم است پیش بینی لازم جهت پرداخت حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان شهرداری صورت بگیرد تا شب عید و ایام نوروز در کام این عزیزان زحمت کش هم شیرین و به یاد ماندنی باشد.
وی تاکید کرد: حفاری معابر، اصلاح هندسی در معابر شهری و اقدامات تعمیراتی در مناطق شهرداری برای تسهیل عبور و مرور مردم در شب عید تا ۲۰ اسفند پایان یابد.
امینی با بیان اینکه حقوق، دستمزد و پاداش و عیدی کارگران و کارکنان شهرداری نیمه اول اسفند پرداخت شود، افزود: با توجه به تراکم عبور و مرور در روزهای پایانی سال شهرداری همه تلاش خود را برای پایان اقدامات عمرانی و آماده سازی شهر برای تسهیل درتردد مردم و رفع نیاز های شب عید آنها به کار بگیرند.
وی گفت: با پرداخت مطالبات پیمانکاران شهرداری امیدواریم رضایتمندی این افراد هم فراهم و ایام نوروز شیرینی را تجربه کنند.