استان ها » تهران
کد خبر : 2113
چهارشنبه - 18 اسفند 1395 - 16:46
پرونده‌ی ویژه‌ی تاکسیهای آنلاین؛

مردم نباید به واسطه آژانس و تاکسیها بار اضافی هزینه را بپردازند

رئیس اتحادیه‌ی فناوران رایانه گفت: با توجه به خدماتی که اسنپ و تپسی به مردم ارائه می دهند نسبت به آژانسها و تاکسی سرویس‌های شهر تهران، بسیار ارزان‌تر است و چرا باید مردم بار اضافی هزینه را بپردازند.

مردم نباید به واسطه آژانس و تاکسیها بار اضافی هزینه را بپردازند

سید مهدی میرمهدی کم‌جانی، رئیس اتحادیه‌ی فناوران رایانه در گفت‌وگو با خبرنگار شهری “شورا نیوز” با اشاره به وضعیت تاکسی‌های آنلاین گفت: اسنپ و تپسی قبل از اینکه کارشان را شروع کنند، از اتحادیه، مجوزی تحت عنوان “نرم افزار و کافی‌نت” گرفتند سپس متوجه شدیم که اتحادیه آژانسها و تاکسیرانی از این دو شرکت شکایت کردند و  این پرونده مجددا به اتحادیه‌ی فناوران رایانه بازگشت که دریافتیم، این دو کار مسافربری و حمل و نقل را انجام می‌دهند.

میرمهدی افزود: ما اعلام کردیم که مجوز باید از اتاق اصناف صادر شود زیرا موضوع کسب و کار در فضای مجازی است؛ در حال حاضر این دو شرکت، کار خود را در اتاق اصناف ایران تکمیل می‌کنند و به دلیل اینکه در مرحله‌ی اخذ پروانه‌ی کسب هستند، کارشان از لحاظ قانونی مشکلی ندارد و میتوانند در فضای مجازی کسب و کار کنند.

وی گفت: متأسفانه مدیران تاکسیرانی مخالفت می‌کنند اما کسی نمی‌تواند جلوی فعالیت اسنپ و تپسی را بگیرد زیرا در اتاق اصناف، مراحل پایانی ثبت را طی می‌کند؛ اتحادیه فناوران هم از این دو شرکت حمایت می‌کنند زیرا مشغول کسب و کار در فضای مجازی هستند.

رئیس اتحادیه‌ی فناوران رایانه خاطر نشان کرد:  با توجه به خدماتی که اسنپ و تپسی به مردم ارائه می دهند نسبت به آژانسها و تاکسی سرویس‌های شهر تهران، بسیار ارزان‌تر است و چرا باید مردم بار اضافی هزینه را بپردازند؛ به عنوان مثال از تهران تا کرج با این سامانه، قیمتی حدود ۳۵ هزار تومان ولی با استفاده از آژانس‌ها و تاکسیرانی‌ها حدود ۸۰ هزار تومان می‌شود.

انتهای پیام/