آذربایجان شرقی » استان ها » در شهر
کد خبر : 1928
چهارشنبه - 18 اسفند 1395 - 10:34
عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز مطرح کرد:

افزایش آلودگی نشان از ضرورت افزایش فضای سبز در تبریز

عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: با شاهد بودن آلودگی هوا در روزهای زمستان ، افزایش فضای سبز در این شهر اهمیت دو چندان پیدا کرده است.

افزایش آلودگی نشان از ضرورت افزایش فضای سبز در تبریز

به گزارش «شورانیوز»  به نقل از نصر، محمدباقر لطفی عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز در خصوص روز درخت کاری در گفتگو با نصر گفت: در ایران، روز ۱۵ تا ۲۲ اسفند ماه به عنوان “هفته منابع طبیعی” نامگذاری شده است که نخستین روز این هفته یعنی ۱۵ اسفند “روز ‌درختکاری‌” است و هر ساله در این روز با کاشت درخت به استقبال سال نو می روند.

وی بیان کرد:روز درختکاری بهانه ‌ای است برای این که ما به محیط زیست احترام گذشته و آن را احیاء کنیم و یا حداقل آن را با دقت بیشتری نگه داری کنیم.

وی ادامه داد: هر شهروند می تواند حتی با کاشت یک درخت در محوطه مسکونی خود و نگهداری از آن حامی طبیعت باشد از اینرو فرهنگ درختکاری باید در بین مردم تبریز باید ترویج شود.

وی اظهار داشت: امروزه با صنعتی شدن کلانشهرها ، درختان نقش مهم تری در زندگی بشر ایفا می کنند چرا که به دلیل فعالیت کارخانجات صنعتی و نیز ازدیاد وسایل نقلیه عمومی در سطح شهرهای بزرگ آلاینده ها در هوای شهرها فزونی یافته و سلامت افراد را تهدید می کند. از آنجایی که کلانشهر تبریز نیز یک شهر صنعتی می باشد و در روزهای زمستان هم شاهد آلودگی دو چندان هوا بودیم، افزایش فضای سبز در این شهر اهمیت دو چندان پیدا کرد.

عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز با بیان اهمیت برنامه ریزی برای از بین بردن فقر فضای سبز شهر تبریز گفت: با کاشت درخت در محوطه ادارات ، مدارس، دانشگاه ها می توان نسبت به افزایش فضای سبز باید اقدام کرد.

وی افزود: کاشت درخت در این فضا هزینه هنگفتی ندارد زیرا دیگر نیاز به تملک یک فضای خاص نخواهد بود.

انتهای پیام/