به گزارش “شورا نیوز” و به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در حاشیه دومین اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی برای نمونه ما ابتدای سال اعلام کردیم که هفت هزار و ۵۰۰ واحد نیمه فعال را با تسهیلات بانکی فعال خواهیم کرد اما امروز می توانیم به مردم بگوییم این هفت هزار و ۵۰۰ به ۲۲ هزار واحد تبدیل شد.

وی با تاکید بر این که کار و حرکت خوبی آغاز شده است، ادامه داد: راه اقتصاد مقاومتی ادامه پیدا می کند، زیرا اقتصاد مقاومتی یک قدرت برای نظام است و همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند ما باید قدرتهایمان را نمایان کنیم تا همگان بدانند ایران ما قدرتمند است.
رییس جمهوری همچنین مجلس خبرگان رهبری را یکی از ارکان بسیار مهم در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: گرچه کار اصلی این مجلس تعیین رهبری است اما اصل اجلاس خبرگان و این که خبرگان همیشه پای کار و آماده هستند، موجب اعتماد و امید مردم است.
روحانی با بیان اینکه اعضای خبرگان نمایندگان مردم هستند، گفت: در این اجلاس معمولا یکی از مباحث مهم کشور مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

**خود آمریکایی ها به انتخاباتشان تردید داشتند
رییس جمهوری که با خبرگزاری صدا و سیما گفت و گو می کرد در پاسخ به سوالی درباره اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر آزاد نبودن انتخابات ریاست جمهوری گذشته ایران، گفت: انتخابات در ایران آزاد ، سالم ، رقابتی و دموکراتیک است و فکر می کنم آنانی که به انتخابات ایران انتقادی دارند باید نگاهی به انتخابات اخیر و مسایلی که خودشان داشتند، بیندازند.
روحانی افزود: انتخابات اخیر آمریکا مورد اعتراض دو طرف بود و خود رییس جمهوری فعلی امریکا هم قبل از انتخاب شدن در سلامت انتخابات تردید داشت؛ بنابراین آمریکایی ها باید به انتخابات خودشان بیشتر نگاه و آن را اصلاح کنند.
وی با بیان اینکه انتخابات در جمهوری اسلامی ایران با سازو کارهایی که دارد با حضور مردم برگزار می شود، گفت: وقتی ۷۰ تا ۷۳ درصد مردم در انتخابات پای صندوق های رای می آیند، معلوم است که مردم به این انتخابات اعتقاد دارند و شما می بینید که چگونه تا پایان زمان رای گیری صف های طولانی برای ریختن آرا به صندوق ها وجود دارد.
رییس جمهوری تصریح کرد: ما طبق قانون اساسی و قوانین جاری کشور سیستم اجرایی بسیار دقیقی داریم و سیستم نظارتی قوی شورای نگهبان، بر انتخابات ها نظارت می کند.

انتهای پیام /