به گزارش “شورا نیوز” ، «اصغر فخریه کاشان» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره تحویل هواپیماهای ای تی آر گفت: با توجه به ادامه مذاکرات فنی با شرکت هواپیما سازی ای تی آر ممکن است تحویل چند فروند از این هواپیماها به بعد از عید نوروز موکول شود.
وی افزود: هنوز مسایل مربوط به خدمات پس از فروش با سازندگان کانادایی موتور این هواپیماها نهایی نشده و در حال مذاکره در این باره هستیم.
وی تصریح کرد: روند انجام تعمیرات و تامین قطعات یدکی هواپیماها مستلزم مذاکرات فنی زیادی با تامین کنندگان قطعات است و هنوز خدمات پس از فروش موتورهای هواپیماهای ای تی آر با سازندگان آن نهایی نشده است.
فخریه کاشان با بیان این که در قراردادهای فروش هواپیما باید خریداران از تامین قطعات یدکی مورد نیازآن مطمئن باشند، گفت: به همین منظور ممکن است تحویل هواپیماهای ای تی آر به بعد از عید موکول شود.
به گزارش ایرنا، در بهمن ماه امسال قرارداد خرید ۲۰ فروند هواپیمای۷۰ نفره با شرکت ای.تی.آر یکی از شرکت های زیر مجموعه ایرباس با مبلغ حدود ۴۰۰ میلیون دلار منعقد شد.
پیش از این قرارداد خرید ۱۰۰ فروند هواپیما بین ایران ایر و ایرباس منعقد شد و متعاقب آن نخستین فروند از هواپیمای مدل ۳۲۰ با ظرفیت ۱۹۰ نفر، اواخر دی ماه امسال در مراسمی در فرودگاه مهرآباد به ایران ایر تحویل و وارد ناوگان هوایی هما شد.
شرکت های هوایی ایران با اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از دی ماه سال گذشته مذاکرات مستقیم را با شرکت های سازنده هواپیما آغاز کردند، به طوری که اواخر پارسال، مدتی بعد از نهایی شدن برجام، پس از سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به فرانسه، پیش قرارداد خرید بیش از ۱۰۰ فروند هواپیما بین شرکت ایرباس و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در پاریس امضا شد و پس از آن قرارداد خرید ۸۰ فروند هواپیما با شرکت های بوئینگ نیز در تهران نهایی شد و قرار است اولین فروند هواپیماهیا بوئینگ نیز از سال ۲۰۱۸ به ایران ایر تحویل شود.

انتهای پیام /*