فرهنگ شهری
کد خبر : 1895
سه شنبه - 17 اسفند 1395 - 19:19

موزیک ویدئوی جدید «فریان» با صحبت‌های خالق

موزیک ویدئوی جدید «فریان» با صحبت‌های خالق «قیصر» و «گوزن‌ها» منتشر شد مسعود کیمیایی: «رییس» شنیدنی است +گفتگو با ساسان سالور تهیه‌کننده آلبوم خدای عشق +اعلام زمان انتشار آلبوم خدای عشق با صدای فریان +دانلود پوستر این آلبوم موزیک ویدئوی «رییس» با صدای «فریان» از آلبوم «خدای عشق» و با حضور متفاوت استاد «مسعود کیمیایی» […]

موزیک ویدئوی جدید «فریان» با صحبت‌های خالق

موزیک ویدئوی جدید «فریان» با صحبت‌های خالق
«قیصر» و «گوزن‌ها» منتشر شد
مسعود کیمیایی: «رییس» شنیدنی است
+گفتگو با ساسان سالور تهیه‌کننده آلبوم خدای عشق
+اعلام زمان انتشار آلبوم خدای عشق با صدای فریان
+دانلود پوستر این آلبوم
موزیک ویدئوی «رییس» با صدای «فریان» از آلبوم «خدای عشق» و با حضور متفاوت استاد «مسعود کیمیایی» منتشر شد. فریان در قطعه «رییس» با استفاده از اسامی فیلم‌هایی نظیر رییس، حکم، متروپل، داش‌آکل و قیصر و… و همچنین بهره‌گیری از اتفاقات شاخص و دیالوگ‌های مهم این فیلم‌ها ترانه‌ای را ساخته و به مسعود کیمیایی تقدیم کرده است. آهنگسازی و تنظیم این اثر از آلبوم «خدای عشق» هم توسط خود فریان انجام شده و نوازندگان مطرح موسیقی در این اثر ساز زده‌اند. اما نکته حائز اهمیت موزیک ویدئوی رییس، صبحت‌های استاد مسعود کیمیایی در ابتدای آن است. این برای اولین‌بار که کارگردان «گوزن‌ها» در مورد یک خواننده پاپ و توانایی‌هایش صحبت می‌کند.
«ساسان سالور»، تهیه‌کننده آلبوم خدای عشق و موزیک ویدئوی رییس، درباره جزئیات این اثر گفت:« از حدود دوسال پیش روند تولید اولین آلبوم رسمی فریان «خـــــــــدای عـــــشق» به شکل جدی ومنسجم دردستور کار قرارگرفت خاطرم هست درهمان اوایل همـکاری فریان با اسم ، دیالوگها واتفاقهای شاخص فیلمهای مسعود کیمیایی ترانه ای سروده بود به نام ((رئیس)) دکوپاژ زیبای ترانه واینکه تاکنون مشابه آن توسط هیچ خواننده ای اجرا نشده بود باعث شد تا از همان ابتدا دقت نظرخاصــــــــی روی این کار داشته باشیم وآهنگسازی وتنظیم درخشان فریان که کاملا با فضا وحال وهوای این ترانه هم آغوشــی دارد باعث شد جذابیتهای این قطعه دوچندان شود وبه همین دلیل رئـــــیس یکی از مهمترین قطعات آلبوم خدای عشق است.»


او سپس به اولین رونمایی از قطعه رییس اشاره کرد و گفت:«پس از اتمام تولید این قطعه تصمیم گرفتیم تا «رییس» را به شکلی متفاوت به استاد کیمیای تقدیم کنیم تا به مرد خاطره‌ساز چهار دهه سینمای کشور ادای دین کرده باشیم و تقدیری باشد از ایشان بابت نیم قرن تلاشی که در راه اعتلای سینمای ملی ایران کردند. به همین دلیل اولین رونمایی از این قطعه در حضور استاد کیمیایی بود و فریان، «رییس» را در مراسم پایانی کارگاه آزاد فیلم ایشان به شکل زنده اجرا کرد و مورد استقابل و توجه جناب کیمیایی قرار گرفت. در ادامه ایشان ما را شرمنده محبت‌ها و لطف بی‌دریغشان کردند و دیدگاه ارزشمند خودشان را درباره فریان و قطعه رییس عنوان کردند که این مهم برای ما بسیار والا و گران‌بها است چون ایشان به خوبی ترانه و موسیقی را می‌شناسند.»
ساسان سالور که یکی از تهیه‌کننده‌های باسابقه سینما است و برای اولین‌بار تهیه‌کنندگی در عرصه موسیقی را تجربه می‌کند صحبت‌های خود را اینگونه ادامه داد:«نسل قبل از ما و نسل ما با آثار استاد کیمیایی خاطره ساخته‌اند، زندگی کرده‌اند، اشک ریخته‌اند و لبخند زده‌اند. مگر ما چه تعداد کارگردان جریان‌ساز در عرصه سینما داریم؟ مگر ناصر تقوایی، بهرام بیضایی، داریوش مهرجویی‌ و مسعود کیمیایی چند نفرند؟ به نظر من اگر فیلمسازی حتی یک فیلم خوب در کارنامه هنری‌اش داشته باشد باید به احترامش ایستاد و کلاه از سر برداشت. اینها تک‌ستاره‌های تکرارنشدنی هنر این مرز و بوم هستند. بزرگانی چون کیمیایی را تا زمانی که هستند باید دریافتشان کنیم. یا به عنوان مثال چند سال باید بگذرد تا واروژان دیگری در عرصه موسیقی پاپ ظهور کند؟ ساده بگویم هر کاری که ما می‌خواهیم انجام دهیم قبلاً این بزرگان انجام داده‌اند.»


این تهیه‌کننده نهایتاً تاریخ انتشار آلبوم خدای عشق را هم اعلام کرد:«مراحل بسته‌بندی آلبوم خدای عشق به پایان رسیده و در حال هماهنگی برای ارسال به شهرستان‌ها هستیم. این آلبوم از صبح روز سه‌شنبه هفدهم اسفندماه با یک طرح کاملاً متفاوت از سوی موسسه فرهنگی هنری «فریاد نت هشتم» توزیع می‌شود و در فروشگاه‌های معتبر فرهنگی و هنری سراسر کشور قابل تهیه خواهد بود. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت «بیپ تونز» نسخه دیجیتالی آلبوم خدای عشق فریان را تهیه کنند. درباره موزیک ویدئویی که امروز منتشر شد هم باید بگویم که قطعه رییس و موزیک ویدئوی آن یک کار کاملاً دلی از جانب فریان و من بود چون هر دو با فیلم‌های مسعود کیمیایی خاطره داریم و به نوعی دوست داشتیم آثار ماندگار ایشان با زبان موسیقی هم مرور شود. اجازه بدهید صحبت‌های خودم را با این بخش از ترانه زیبای فریان به پایان برسانم:حکم تو عشق رئیس/ واسه این خاک تنم / یک به یک خاطرهامو با تو فریاد میزنم. سایه‌تان مستدام عالیجناب مسعود کیمیایی»

لینک دانلود موزیک ویدئوی رییس با کیفیت بالا:
http://s4.picofile.com/file/8288323900/clip_raees_faryan_high_quality.mp4.html

لینک دانلود موزیک ویدئوی رییس با کیفیت پایین:
http://s4.picofile.com/file/8288326242/clip_raees_faryan_low_quality.mp4.html